Svar: 47
Tråde: 7
Modtaget Likes: 53 i 24 svar
Givet Likes: 20
22-12-2016, 11:59 AM
Jeg er ganske ny på dette forum, men vil stadig bede om en tjeneste:
Min søn er ganske forelsket i et Logines Herritage Flagship, og er så klar til at investere i sit første automatiske ur.
Vi tager på juleferie i London, og jeg vil være rigtig glad, hvis nogle af jer erfarne urtosser vil dele eventuelle oplevelser i byen. Umiddelbart ser det ud til at være billigere end priserne i DK, - men kan vi lave et godt køb i London, og hvor går man hen og er sikker på en ordentlig handel?
Bedste julehilsner
John
•
Det er da utroligt, så megen ur-forelskelse, der er for tiden ;-) Og det lyder som en fantastisk tur, du skal have med drengen.
Det er desværre for lang tid siden, jeg har været på jule-indkøbs-tur i London, så jeg kan ikke hjælpe med at anbefale butikker. Men øh... hvor gammel er drengen? Jeg har selv været hooked på Longines Flagship. Men jeg er en gammel mand! Og netop derfor er det da ikke et drenge-ur?
Da jeg selv var teenager i slutningen af 60'erne, havde jeg den vildt oprørske ide, at jeg skulle have et lomme-ur. Det viste sig at være spild af penge. En af de fejlslutninger, som teenagere er eksperter i.
Hvis mit barnebarn ellers var i den alder, hvor man bruger armbåndsure, så ville jeg hellere forære ham et Tissot Seastar med Powermatic 80. Eller et sejt Casio af en eller anden art.
Men det kræver selvfølgelig, at han selv kan se lyset. Og det KAN de bare ikke i den alder.
•
(22-12-2016, 02:03 PM)Gert Skrev: Det er da utroligt, så megen ur-forelskelse, der er for tiden ;-) Og det lyder som en fantastisk tur, du skal have med drengen.
Det er desværre for lang tid siden, jeg har været på jule-indkøbs-tur i London, så jeg kan ikke hjælpe med at anbefale butikker. Men øh... hvor gammel er drengen? Jeg har selv været hooked på Longines Flagship. Men jeg er en gammel mand! Og netop derfor er det da ikke et drenge-ur?
Da jeg selv var teenager i slutningen af 60'erne, havde jeg den vildt oprørske ide, at jeg skulle have et lomme-ur. Det viste sig at være spild af penge. En af de fejlslutninger, som teenagere er eksperter i.
Hvis mit barnebarn ellers var i den alder, hvor man bruger armbåndsure, så ville jeg hellere forære ham et Tissot Seastar med Powermatic 80. Eller et sejt Casio af en eller anden art.
Men det kræver selvfølgelig, at han selv kan se lyset. Og det KAN de bare ikke i den alder.
Jeg har prøvet at snakke med ham om en del andre ure, - og større ure, for jeg synes at det er lidt klein i det, men der har ikke været nogen som helst vaklen, - så .... Det bliver et Logines Herritage Flagship. Er bare i tvivl om det skal købes, når vi alligevel er i London!?!
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,335
Hej John,
Jeg har lige været i London og der var noget at hente på kursen, men check prisen hjemmefra, så du har et sammenligningsgrundlag.
Longines har deres egen forretning på Oxford street, men Watches of Switzerland på Regent street er bestemt et besøg vørd. Her er der også Longines. Der er også alle de dejlige urforetninger i New Bond street, som man kan fornøje sig med. Og så er der Austin Kay på the Strand, som kan være et besøg værd. Vintage ure er efter min erfaring godt oppe i pris, men der er igen kursen at tage højde for. Der er flere steder f.eks. Harrods, Burlington Archade og Gray's inn market, hvor man kan kigge ure.
Hvis man vil købe et Longines, og rejser til en lufthavn, hvor der er en urforretning, f.eks. Heatherow, så er det værd at undersøge i forvejen, om de har uret. Der er 15-17% at spare.
Håber i får en god tur. Skal selv afsted med min søn til London i starten af det nye år, og der skal helt sikekrt kigges på ure
•
(23-12-2016, 04:13 PM)Larsb Skrev: Hej John,
Jeg har lige været i London og der var noget at hente på kursen, men check prisen hjemmefra, så du har et sammenligningsgrundlag.
Longines har deres egen forretning på Oxford street, men Watches of Switzerland på Regent street er bestemt et besøg vørd. Her er der også Longines. Der er også alle de dejlige urforetninger i New Bond street, som man kan fornøje sig med. Og så er der Austin Kay på the Strand, som kan være et besøg værd. Vintage ure er efter min erfaring godt oppe i pris, men der er igen kursen at tage højde for. Der er flere steder f.eks. Harrods, Burlington Archade og Gray's inn market, hvor man kan kigge ure.
Hvis man vil købe et Longines, og rejser til en lufthavn, hvor der er en urforretning, f.eks. Heatherow, så er det værd at undersøge i forvejen, om de har uret. Der er 15-17% at spare.
Håber i får en god tur. Skal selv afsted med min søn til London i starten af det nye år, og der skal helt sikekrt kigges på ure
Hej Lars
Tusind tak, fordi du gav dig tid til at svare i denne travle juletid!
Det lyder som om at London har masse af watch-spotting at byde på, så vi skal nok få brugt dine tips, og forhåbentlig bliver flyet hjem et Logines tungere!
Med ønsket om en glædelig jul
John
Selvfølgelig skal uret købes i London. Der kunne måske spares et par kroner ved at købe det på nettet (fra England!), men det er da meget sjovere at finde det sammen med sønnike i jule-shoppe-byen over dem alle.
Go' jul :-)
•
|