U/Ægte Jubilee lænke
#1
Tjek lige denne lænke, som sælgeren skriver er en ægte vintage lænke.

Ser man kun det første pic, tja så måske, men se det sidste pic. hvor man kan se siden af lænken..

Har Rolex har lavet sådanne skodlænker ? eller er det som jeg tror, en billig Kina-lænke.

http://www.ebay.de/itm/Vintage-Rolex-jubilee-Band-/142211070435?hash=item211c70b9e3:g:M2oAAOSw2xRYRr8u
Svar
#2


For mig ser den ægte ud med tydelig logo på låsen. Sådan et lænke er måske brugt i 30 år + den har rigtig mange små led, så derfor ser den ud som den gør. Der er også nogle tal mv i lænken, så det ville have været fint hvis sælger også tog bileder af det.
Svar
#3
Jeg deler din skepsis Cis.

Foldespænde ser OK ud og sælgeren skriver, at endestykker er 55 (gamle DJ endestykker mig bekendt).

Og lænken skulle efter sigende være en "folded" lænke og selvom jeg ikke har ejet sådan en endnu undrer jeg mig over den finish af foldning man kan se på billede nr. 3, når man zoomer billede.
Og så har lænken fået en polering, der slet ikke passer med vintage lænker (børstet i siderne og blank i midten).
Svar
#4
Min vintagelænke er også i børstet stål i siderne og poleret stål i midten.

İmage


Men man skal vel have numre i lænken for at være mere sikker.
Svar
#5
(20-12-2016, 09:51 AM)dwndler Skrev: Jeg deler din skepsis Cis.

Foldespænde ser OK ud og sælgeren skriver, at endestykker er 55 (gamle DJ endestykker mig bekendt).

Og lænken skulle efter sigende være en "folded" lænke og selvom jeg ikke har ejet sådan en endnu undrer jeg mig over den finish af foldning man kan se på billede nr. 3, når man zoomer billede.
Og så har lænken fået en polering, der slet ikke passer med vintage lænker (børstet i siderne og blank i midten).


Fake lænke. En dårlig fake oven i hatten. Se på de foldede led i billede nr. 3 !
Og man får intet ud af at anmelde sagen til eBay. De har absolut nul personale med viden om fake ure og urdele, forståeligt nok. Der findes jo 100.000-vis smalle niche områder som kræver specialviden som en auktionsplatform aldrig kan dække. Vintage ure og -dele er kun et af dem.

Vh. John

PS. @ dwndler : "Og så har lænken fået en polering, der slet ikke passer med vintage lænker (børstet i siderne og blank i midten). "
Den fik jeg ikke helt... Alle Jubilélænker er blanke i midten og "børstede" på siderne, vintage som nye. Men måske tænkte du noget helt andet ?
Vh. J.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
Ja, Rolex har lavet 'sådanne skod lænker' - Der er tale om et 'folded jubilee bracelet'. Om denne er ægte har jeg svært ved at se..
Svar
#7
De Jubilee lænker der sidder på mine nuværende egne 3 Rolex, er meget pænere lavet, der kan man ikke se folderne i enderne, på samme tydlige måde, som på billedet i auktionen..

Hvis Rolex sommetider laver sådan noget klamp som vist i auktionen, så burde de købe deres lænker i Kina, i stedet for selv at lave dem, der kan jeg meget nemt finde Jubilee lænker, der er meget pænere lavet, og så koster de kun få $ pr stk.

Det undrer mig også, at der så hurtigt kommer stræk i Rolex´s Jubilee lænker, det burde kunne lade sig gøre, med nutidens materialer, at lave nogle lænker, der kan holde bedre til hverdags brug..
Svar
#8
(20-12-2016, 09:08 PM)Cis Skrev: Det undrer mig også, at der så hurtigt kommer stræk i Rolex´s Jubilee lænker, det burde kunne lade sig gøre, med nutidens materialer, at lave nogle lænker, der kan holde bedre til hverdags brug..


At der er stræk betyder jo ikke at de er i stykker. Kun få bryder helt sammen og en lænke, som holder 30 - 50 år er da meget godt synes jeg. Til kontorbrug holder de en halv livstid, men er man håndværker holder de måske "kun 20 - 30 år".
Svar
#9
(20-12-2016, 09:08 PM)Cis Skrev: De Jubilee lænker der sidder på mine nuværende egne 3 Rolex, er meget pænere lavet, der kan man ikke se folderne i enderne, på samme tydlige måde, som på billedet i auktionen..

Hvis Rolex sommetider laver sådan noget klamp som vist i auktionen, så burde de købe deres lænker i Kina, i stedet for selv at lave dem, der kan jeg meget nemt finde Jubilee lænker, der er meget pænere lavet, og så koster de kun få $ pr stk.

Det undrer mig også, at der så hurtigt kommer stræk i Rolex´s Jubilee lænker, det burde kunne lade sig gøre, med nutidens materialer, at lave nogle lænker, der kan holde bedre til hverdags brug..


Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvorvidt dit indlæg er skrevet med blink i øjet og fra den vitsige hjørne...

"Rolex sommetider laver sådan noget klamp som vist i auktionen" Ja, noget som næsten var lige så frygteligt som den viste fake lænke på eBay. Den slags lavede de for 40 - 50 år siden, eller, den fabrik i Mexico som Rolex US havde licenseret produktionen af lænker. Og, desværre, den gang kunne kineserne slet ikke lave pæne lænker. Hverken for få $ eller mange  Icon_lol

"De Jubilee lænker der sidder på mine nuværende egne 3 Rolex, er meget pænere lavet, der kan man ikke se folderne i enderne, på samme tydlige måde, som på billedet i auktionen.. " De Jubilé lænker i dine tre Rolexure... er du helt sikkert på hvor hen de er produceret ? Jeg mener bare at hvis de virkeligt er så pæne... Måske kommer de derfra hvor de kan for få $ lave de skønneste ting ?  Icon_lol

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#10
Tja John, jeg er jo ikke et orakel som dig, men en simpel Rookie ;-) så jeg undrer mig stadigvæk over, alle de mere eller mindre heldige ting, som Rolex har produceret gennem tiderne, da jeg, som de fleste uvidende, fejlagtigt troede, at eje et Rolex altid betød, at man ejede den bedste kvalitet der kunne købes til prisen...

Og jeg spørger jo netop om, at den lænke jeg linker til, kan være den ægte vare, det er hverken et forsøg på at være vittig eller pisse nogen af herinde, da jeg har erfaret, at beklikke Rolex´s kvalitet, får det værste frem i visse personer, som nærmest tager det personligt...

Mine egne Rolex´er, er alle købt hos anerkendte urmagere, så jeg håber da, at de er den ægte vare, og lænkerne på dem, ser rent optisk, ud til at være bedre lavet, end den jeg henviser til på linket, men måske jeg blot har været heldig....

Den ældste Rolex jeg har, er et Datejust Twotone fra 1959. Og er det ikke sådan, at i gamle dage, lavede man tingene bedre, da hænderne der fremstillede tingene, var billigere at betale..

Jeg kan desværre ikke finde ud af, at uploade billeder herinde, det virker meget omstændelig i forhold til de andre forummer, jeg gebærder mig på, da jeg bestemt ikke er en pc-nørd...
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)