Køb af brugt Rolex erhvervet i udlandet
#1
Hej Eksperter. 

Jeg skal til at investere i et (næsten nyt) rolex submariner og har i den forbindelse et spørgsmål vedrørende køb. Jeg har kigge på et brugt ur der eftersigende er købt hos autoriseret forhandler i Italien. Uret kommer med certifikater samt alle papirer. Skal man være betænkelig med et sådan ur når certifikater og papirer er med? Og vil uret tabe værdi når det kommer fra udlandet? Umiddelbart vil jeg jo sige at man foretrækker at der er danske papirer med, men det kan godt bare være at det bare er mig? Er der desuden andre ting man skal være opmærksom på når et ur er købt i udlandet?

link: http://www.dba.dk/herreur-rolex-helt-nyt...029708169/ 

mvh. Mick
Svar
#2
Kan godt være det bare er mig, men koster et nyt ikke lige knap 59.000? Hvorfor så bruge tid og bekymringer på at spare 3- til 5.000?
Svar
#3
Jeg vil også sige, at det bedre kan betale sig at købe et spritnyt fra en dansk AD, når prisen alligevel er, som den er. Et nyt hos en dansk AD står til 60.450 dkr. Derved har du et sted at smutte hen uden bøvl, hvis der skulle være en fejl på uret, du får justeret lænken med det samme, og du får en god oplevelse Icon_smil

Hvis du vil spare lidt, hvilket ikke er meget, så kan du gå på Chrono24, hvor du kan spare lidt ved at købe.

Men for at besvare dit spørgsmål, så er der ingen problemer at spotte med det blotte øje på det linkede ur.


/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)