Rolex garanti forsvinder (måske?)
#11
(30-11-2016, 12:52 PM)KimT Skrev: Som vendt mange gange herinde og andre steder tidligere, kan alle AD hjælpe med en garantisag, dog skal man selv betale for forsendelse hvis uret ikke er købt hvor det indleveres. Dette var gutten på Facebook også blevet informeret om hos Klarlund, men valgte at betale for rep. hos dem da det var et forholdsvis lille beløb og sammenlignet med forsendelse og ventetid, virkede det som den bedste løsning.

Den procedure er ikke ny, tværtimod har det fungeret sådan længe.

Som også nævnt i tidligere indlæg:

"Hvis en bestemt butik virkelig vil være penippen, så er de altid i deres gode ret til at henvise til det oprindelige købs sted!"

Vi er helt enige om retten til at følge proceduren, men jeg forstår personligt stadig ikke helt i hvert fald den nationale(i et lille land som DK) håndhævelse af dette....

 - Men hva - Rolex AD'erne får selvfølgelig ikke mange hug for dette i offentligheden da de har et produkt(også som tidligere nævnt fra anden side) som er så robust at de vel stort set ingen garanti henvendelser får...  Icon_blink

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#12
(30-11-2016, 12:19 PM)gmt-geek Skrev:
(30-11-2016, 12:11 PM)Willecke Skrev: Her havde pågældende person købt et Submariner i Århus for kun to måneder siden, der viste sig at have en mindre fejl. Pågældende person bor i Københavns området, og henvender sig derfor til Klarlund med denne fejl. De vil gerne udbedre fejlen, men oplyser at de tager penge for denne service. Han var naturligvis ærgerlig over at skulle betale for at få lavet hans nye ur, men omvendt ville det også koste ham penge at tage turen til Århus for at få det lavet der.

Jeg syntes egentlig at det er helt fair at Klarlund tager betaling for dette, da de intet profit har haft ved salget, og dermed "ville miste penge" ved at servicere et ur købt i en anden butik. Mig bekendt dækker Rolex ikke udgiften for Klarlund på et sådan service, og så er de naturligvis i deres fulde ret til at kræve penge for dette.

Det er et kvalitetstegn at Rolex giver fem års garanti, men også et tegn på at de ved deres produkt sjældent er fejlbehæftet og derfor kan "score lidt billige point" på den konto.

Ok - tja det er da i deres gode ret og måske forståeligt nok - eller?
- selvom det for mig virker undergravende på "international garanti" hvis man ikke engang kan holde en national garanti....

-  Så jeg havde dog ikke forestillet mig at Klarlund ville have taget penge for at udbedre fejlen under garanti perioden for et ur købt af anden dansk AD....

Jeg havde bedre kunnet forstå det, hvis uret var købt udenfor DK's grænser - da eksempelvis momsen i stort set alle andre lande er lavere end i DK...

Vh. Jon

Men hvor går grænsen så for at Klarlund ikke længere vil/skal service ure for andre AD, uden beregning?

Hvis den pågældende person som nævnes, har et ur som uheldigvis viser sig at have adskillige fejl og mangler, som kræver adskillige besøg hos Klarlund. Skal de så bare igen og igen bruge tid (og penge) på dette, og i værste tilfælde også overtage en eventuelt reklamation til Rolex? Kunden vil, hvis han handler i ond tro, jo henvise til at Klarlund har klaret adskillige service for ham uden beregning, og stille sig undrene over hvorfor de ikke vil hjælpe med dette og håndtere reklamationen.

Så det kan med andre ord koste en forhandler tabt fortjeneste, fordi de skal servicere et ur som er købt et andet sted - det virker i mine øjne som et urealistisk krav at stille for at være autoriseret Rolex forhandler.
Svar
#13
(30-11-2016, 02:02 PM)Willecke Skrev: Men hvor går grænsen så for at Klarlund ikke længere vil/skal service ure for andre AD, uden beregning?

Hvis den pågældende person som nævnes, har et ur som uheldigvis viser sig at have adskillige fejl og mangler, som kræver adskillige besøg hos Klarlund. Skal de så bare igen og igen bruge tid (og penge) på dette, og i værste tilfælde også overtage en eventuelt reklamation til Rolex? Kunden vil, hvis han handler i ond tro, jo henvise til at Klarlund har klaret adskillige service for ham uden beregning, og stille sig undrene over hvorfor de ikke vil hjælpe med dette og håndtere reklamationen.

Så det kan med andre ord koste en forhandler tabt fortjeneste, fordi de skal servicere et ur som er købt et andet sted - det virker i mine øjne som et urealistisk krav at stille for at være autoriseret Rolex forhandler.

Jeg hverken kan eller vil sætte sådan en grænse, men min personlige holdning er at jeg mener at det udvander lidt deres internationale garanti ordning...

Det skal ikke ses som at jeg forsøger at anfægte Rolex på nogen måder for dem der kender mig ved at Rolex er en af mine favorit mærker.... Icon_Up

Og så tror jeg vist jeg har udvandet min egen deltagelse i denne tråd...  Icon_blink 

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#14
I sidste ende, burde Rolex, have en sum penge stående, til fejl under garantien - Som de så kan overføre til den pågældende AD, som udfører reparationen på uret under garantien. Her kan de så have et max. inden, uret skal sendes retur til fabrikken.
[-]
  • dwndler, tg, zzup
Svar
#15
Hvelplund har nævnt det samme med andre mærker

En gut fra Tyskland kom indtil dem med et Omega eller IWC. Det havde ikke AD stempel. Hvelplund henviste køber til hvor det var købt. Sendere viste det sig at køber tog det til sælger i Tyskland og de havde orginalpapirer til uret fra en AD som de skulle bruge ved reklamation. Uret blev sendt til fabrikken i Schweitz, og uret blev sendt direkte til køber, men så skete der det at det blev taget i tolden i Tyskland og vedkommende måtte slås for ikke at skulle betale told og moms, af indførelsen af uret. Selv om han havde købskviterig af en ikke Ad forhandler i Tyskland. Om det lykkes at undgå told og moms ved jeg ikke. Køber skulle bevise at a var skadefri og jeg ved ikke med Tyskland men de danske toldere er ikke helt nemme at danse med. Jeg vil tro at man slipper, men det sker bare ikke af sig selv. Ja, der bliver gjort en del for at greyforhandlere/greydealers ikke kan give en ligeså nem garantiordning som hvis det var købt ved en AD.
Svar
#16
(30-11-2016, 02:59 PM)DangerJoe Skrev: I sidste ende, burde Rolex, have en sum penge stående, til fejl under garantien - Som de så kan overføre til den pågældende AD, som udfører reparationen på uret under garantien. Her kan de så have et max. inden, uret skal sendes retur til fabrikken.

Hvordan skal Rolex så sikre sig at der ikke bliver snydt med dette, jeg tror hurtigt der kan blive spekuleret i dette, og så varer det ikke længe før den sum penge er skrumpet gevaldigt ind.

Man kunne måske argumentere for at Rolex refunderede de udgifter, der har været forbundet med at sende sit ure til et autoriseret værksted for at få det lavet på garantien. Så kan de trods alt følge forløbet tættere end ved overstående eksempel.
Svar
#17
Det er vel på samme måde som garantisager på en bil.
Jeg forstår ikke det skal være så stort et problem på ure, hvor det oftest vil være et lille beløb det drejer sig om ift garantisager på biler hvor det kan blive rigtig dyrt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#18
(30-11-2016, 03:33 PM)Willecke Skrev:
(30-11-2016, 02:59 PM)DangerJoe Skrev: I sidste ende, burde Rolex, have en sum penge stående, til fejl under garantien - Som de så kan overføre til den pågældende AD, som udfører reparationen på uret under garantien. Her kan de så have et max. inden, uret skal sendes retur til fabrikken.

Hvordan skal Rolex så sikre sig at der ikke bliver snydt med dette, jeg tror hurtigt der kan blive spekuleret i dette, og så varer det ikke længe før den sum penge er skrumpet gevaldigt ind.

Man kunne måske argumentere for at Rolex refunderede de udgifter, der har været forbundet med at sende sit ure til et autoriseret værksted for at få det lavet på garantien. Så kan de trods alt følge forløbet tættere end ved overstående eksempel.

Det er sandt - Men, for at blive AD, skal man blive godkendt - Men, hvis man ikke kan medbringe et ur, købt i københavn ved AD og reklamere ved anden AD i Jylland, så giver jeg ikke meget for den internationale garanti.
[-]
  • dwndler
Svar
#19
Det kan man også godt, man skal bare betale for forsendelse til et servicecenter (eller AD'en hvor det er købt) hvor de så udfører en evt. garanti rep. uden beregning.
Svar
#20
Hvis man helt vil undgå problemer med garanti, kan man købe et Rolex der er 10år. Så skal man ikke ligge søvnløs over om garantien holder og de var også pænere den gang.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)