Diverse Portugiser
#1
For tiden kigger jeg meget på IWC og specielt Portugieser  Icon_smil

Jeg planlægger et køb i foråret, men jeg er meget i tvivl om, hvilken vej jeg skal gå.

Jeg søger lidt erfaring eller blot meninger om 3904, 5102 og 5007.

Normalt render jeg rundt med en Submariner 14060, som for mig passer perfekt på armen, så jeg er en smule bekymret for størrelsen på diverse IWC. Dog er det ikke et ur, jeg skal bruge dagligt.


/Mads
Svar
#2
Det er da den helt rigtige retning du kigger i  Icon_smil Det er jo tre ret forskellige ure, du nævner. Ref. 3904 Chronograf på 42 mm med automatikværk og 68 timers power reserve. Ref. 5102 håndoptræk, 43 mm og 8 dages værk. Endelig 5007 automatikværk, 42,3 mm og 7 dages værk. Det er alle tre meget fine ure. Jeg ville personligt vælge 5007'eren. Det er et pragtfuldt værk, som du kan læse mere om her http://www.iwc.com/en/collection/portugieser/IW5007/ IMHO er det måske IWC's mest vellykkede ur. Jeg har en ældre udgave, som jeg er meget begejstret for. Den kan du se på billedet her. Du skal ikke være bange for størrelsen. Jeg har ikke store håndled.
JK
İmage
Svar
#3
Ja, det er nemlig temmelige forskellige ure på trods af, at de hører under samme serie Icon_smil

Hvordan vil du vurdere værkerne mod hinanden? Jeg kan forstå, at 5007 bruger et værk, som er blevet væsentligt opgraderet fra 5001, og at 3904'eren bruger samme værk, som også bliver brugt til eksempelvis Spitfire PPC.


/Mads
Svar
#4
Ref. 5007 bruger ganske rigtigt et opgraderet værk. Det var det, jeg linkede til. Chronografen bruger værket cal. 89361. Dette værk bruges i en lang, lang række af IWC's ure. Du kan se en fin oversigt her:http://watchbase.com/iwc/caliber/89361. Jeg vil anse de to værker for at være ligeværdige. Det afgørende må efter min mening være, om man ønsker sig en chronograf eller et mere dress-egnet ur.
JK
Svar
#5
Og lige nu er jeg nok mest hooked på en chronograf.

Jeg må nok ind og se dem ved siden af hinanden.

Tak for dine svar. Der kommer nok flere spørgsmål, når det nærmer sig Icon_smil


/Mads
Svar
#6
Du skal være hjertelig velkommen. Held og lykke med researchen. Det er altid spændende!
JK
Svar
#7
Jeg har selv en 5001 men jeg synes alle tre nævnte modeller er flotte. 

İmage

Skulle jeg udskifte min 5001 blev det nok til en 3904.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#8
5001'eren har jeg også kigget på, og jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg synes, det er værd at bruge så meget ekstra på den opgraderede 5007.

Lige nu peger pilen mod 3904, men det ændrer sig måske Icon_smil
Svar
#9
Jeg ville ikke betale merprisen for en 5007.
Skulle jeg vælge en 3904 ville farvevalg blive noget af en udfordring for mig. Jeg er til mørke skiver men jeg synes den grå er meget fersk i det. Den hvide er dog super elegant.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#10
Det er nok også en betragtning, som jeg er enig i. Det ville ikke være et ur, som ville blive brugt meget, så det er en høj pris at betale ekstra Icon_smil

Jeg er meget betaget af den hvide skive. Jeg har kun sorte skiver, så ligemeget hvilket ur og model jeg ender med, så skal det være en hvid skive.


/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)