Certina 8720-4 ?
#11
Hej Bo

Mange tak for det detaljerede svar. Det bekræfter det jeg selv har kunnet finde frem til på nettet via den tjekkiske side. Dog var jeg lidt i tvivl omkring dateringen, men i starten til midt halvtredserne giver også mening i forhold til de billeder jeg har set hvor uret har været båret. 8720-4 udvendig og 8720-1 indvendig undrer mig dog. Har det mon noget at gøre med forgyldningen?
Jeg har fundet en gravering på kanten af selve urkassen ved rem-stiften: PLAQUE G 20 |MG|
Det siger jo noget om at det er en 20 micron forgyldning.
Jeg er glad for uret, og affektionsværdi er der jo også i det  Icon_blink . Men er der noget bud på hvad det ville være værd idag?

Mvh
Helge
Svar
#12
(30-11-2016, 09:08 AM)Lars Skrev: Hej Helge.
Vil du gerne have en krone som den gamle?
Så burde den kunne skaffes, hvis jeg da ikke har en liggende???
Om jeg har en, kommer jo an på målene: Diameter, højde, gevind og sidst om der er kronerør, og så rørets mål.
Uanset, burde der kunne findes en der ser bedre ud, men tager nok lidt tid, med mindre du vil betale for kun at få den krone sendt til DK. Tænker her på, tålmodighed til jeg skal have mere fra udlandet... Icon_blink
Mvh
Lars

Hej Lars
Det vil jeg gerne hvis det kan blive en som den oprindelige fra den tid i gulddouble. Jeg har kigget lidt på Ebay og set nogle der kunne minde om den oprindelige. Jeg har kun billedet af den oprindelige fra siden af kronen, desværre ikke af front og bagside af kronen. På nettet ser den originale ud til at have et "C" på kronen. Det haster ikke  Icon_blink
Jeg synes glasset har en høj kant i forhold til hvad jeg husker den oprindelige havde. Findes der også "originale" glas endnu?
Mvh
Helge
Svar
#13
Hej Helge.
Det bedste med hensyn til kronen, ville være at du kom forbi med uret. Så kunne vi sammen se hvad jeg har og evt kan skaffe. Om der var logo dengang er jeg lidt i tvivl om. Vi skal huske dengang gik man ikke så højt op i logo her og der, og alle vegne... Icon_blink
Med hensyn til glas, er vi nok ude i noget med at det originale glas ikke var så højt. Og at det kan man sandsynligvis ikke få mere, men man kan dog få glas i forskellig højde og forskellig kant, der er mange muligheder, hvilket jeg synes er for omfattende til at jeg vil sidde her og bruge tid på. Det er nu en gang nemmere når jeg har uret i hænderne, så er det meget nemmere at se hvilket glas der skal bruges, så mere om man kan få det.... Icon_e_confused
Har dog tilgang til mange gamle glas der ikke fås mere.... Icon_smil Icon_smil Icon_smil  
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)