Mit nye JLC (endelig)
#1
For mange år siden da jeg trådte mine spæde skridt som urtosse, var jeg på vej på ferie med min hustru. I flyveren blev tiden fordrevet med læsning af diverse in-flight magasiner og specielt en bestemt artikel blev læst rigtig mange gange på den lange flyvetur. Den omhandlede en forretningsmand, hans liv som konstant rejsende og ikke mindst hans ur-samling. Der var - i hans samling - et ur som virkelig fangede mig og som jeg gang på gang vendte tilbage til.... og jeg tror ikke i kan forestille jer hvor mange gange jeg kiggede på billedet hvor man kunne se det på hans arm.

På daværende tidspunkt kunne jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig nogen sinde at skulle få mulighed for at eje sådan et ur, men til gengæld gav det mange dejlige (dag)drømme i tiden efter. Det konkrete ur var et Jaeger Lecoultre Master Compressor Geographic og jeg var SOLGT... 

İmage
Billede snuppet fra nettet.

I de mange efterfølgende år med en sund interesse for ure, har jeg løbende vendt tilbage til det og ønsket mig et, men af uransagelige årsager blev det aldrig os to? I øvrigt er jeg kun en gang stødt på et i den virkelige verden og det var til et GTG nede hos Claus Tukjær, hvor en flink fyr (Brugernavn herinde: Gufle) havde et med. Igen blev jeg bjergtaget af det, men heller ikke da skulle det lykkes.

Der er bare noget over Compressor kasserne, kronerne og skivelayoutet som jeg er vild med på både Geographic, Memovox og Chronograph som i øvrigt alle tre er/var på hitlisten, men indtil nu er noget andet bare altid kommet i vejen Icon_smil

Det rigtige tilbud dukkede endelig op og uret sidder nu på min arm. Jeg har allerede lavet en anden tråd med "Nyt ur på vej" men jeg ville lige dele lidt mere baggrund med jer.

İmage

I øvrigt er det værd at nævne at jeg tidligere har haft et par andre korte affærer med JLC, som absolut også var lækre ure, men alligevel ikke helt det samme som det der antændte gnisten mange år tilbage og som nu endelig lykkedes. Det er dælme et stykke tid siden begejstringen har været oppe på dette niveau Icon_party

God aften Icon_smil
Svar
#2
Fedt ur. Det kan jeg sige med sikkerhed for jeg har været der.

Kan se at Martin Oddershede har den anden til salg lige nu.
Svar
#3
Sikke en dejlig historie - og sikke et dejligt ur.

Jeg deler (big surprise...) din fascination af Master Compressor kassen og -kronerne. Det er bare et stærkt design, der siden udviklede sig til Master Extreme og Navy Seals modellerne.

Mit Memovox hilser mange gange!

İmage

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • guru1313, Stensbjerg
Svar
#4
Fedt fedt ur Kim. Jeg har også kigget efter kronografen i mange år. Lækkert mærke, spændende skivelayout og flot kasse og brede visere. Jeg elsker de brede visere.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#5
Jeg skrev i den anden tråd også men gør det gerne igen!  Icon_blink

FEDT ur og ikke mindst pga. historien Kim!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#6
JLC er bare et rigtig lækkert mærke, der laver RIGTIG mange interessante ure


Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
[-]
  • HG
Svar
#7
JLC - det er bare lækkert! Icon_smil

Hvornår kommer den gummirem, som du skrev om?
[-]
  • Batman
Svar
#8
Der var vist mellem en uge og 14 dages leveringstid.
Svar
#9
Tillykke med den flotte Compressor og tak for baggrundshistorien. Det er et dejligt ur. Min søn havde på et tidspunkt et lignende. JLC laver pragtfulde ure og for at understrege alsidigheden er min Reverso Duo kommet på armen for at hilse dit toolur  Icon_smil
JK
İmage
[-]
  • cfnissen, T.Hansen
Svar
#10
Først og fremmest tillykke med en super fed klokke.

Jeg bliver helt blød i knæene når jeg læser din tråd.
Min allerførste ur-åbenbaring var lige præcis JLC compressoren.
Jeg var igang med at lede efter mit "første dyre" ur.
Min urinteresse var på det tidspunkt ikke kommet, jeg var kommet til penge og tænkte et ur var en god ide :)
Jeg var inde i hvelplund for at kigge på et IWC pilot, hvor ekspedienten så viste JLC'en. Jeg blev som ramt af lynet, det ellers stadig lækre IWC falmede lige pludselig, det var så tydeligt at finishen på det ur, var i en liga for sig, og det er et ur jeg igen og igen vender tilbage til, og hver gang jeg ser det, er det med vished om at jeg må eje det ur på et tidspunkt. Detsværre var mit urbudget den gang ikke til et JLC, og de efterfølgende gange jeg har set det, har enten prisen ikke været den rigtige, eller også havde jeg ikke lige midlerne til en handel. Jeg håber dog stadigt på at det engang bliver mit ur.
Endnu engang tillykke med klokken, er slet ikke misundelig ;)

Jeg skulle iøvrigt hilse fra mit eget JLC
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, gmt-geek
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)