Klarlund Expo 11 - 13 november
#11
I kan godt glæde jer! Der er lidt for en hver smag, fra racerløb hos Heuer til vintage rolex.

Børsen er en flot ramme, selvom (manglende) belysning gjorde det svært at tage gode billeder. Her kommer dog en stribe, til at skærpe appetitten, hos dem der skal ind lørdag eller søndag.

Vi starter med omega
İmage

Jeg er ikke så meget til de moderne Speedmaster modeller, men der er nu noget over sådan en meteorit skive.
İmage

Denne her måtte jeg ikke prøve, desværre. Skulle man have guld kunne den ellers godt gå an :-)
İmage

Lækker Railmaster man heller ikke måtte prøve. De hentydede at der måske ville komme en ny udgave, så det bliver spændende ;-)
İmage

Et af de mindre Pams, egentlig meget fed sandwich skive, men jeg stod lidt af da jeg opdagede at det kun var vandtæt til 30m. Jeg forstår det ikke, jeg er ikke nået til en Pam fase (endnu).
İmage

Et mindre ur med keramisk kasse, lækkert.
İmage

Enormt lækker lænke og lås med microjustering ved tryk på logoet.
İmage
İmage

Det bedste er gemt til sidst, vi var mest ved Glashütte Original. Der sidder et værk med 100 timers gangreserve, men det kan man ikke se på størrelsen. Der sidder en flink urmager og fremviser netop det værk.
İmage

Mit ynglings GO pt. Jeg elsker skiven og hele udtrykket, og så er det også meget pænt værk :-) et af dem kunne godt gå hen og blive mit en dag ;-)
İmage
İmage

Jeg synes Go var mest spændende, og brugte absolut mest tid hos dem, heldigvis blev de ikke trætte af os ;-)

God fornøjelse til dem der har det til gode :-)
Svar
#12
Nej hvor sidder jeg i det mørke Jylland og bliver misundelig God tur til alle der er heldige

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Svar
#13
Jeg er lige kørt derfra og GO var FANTASTISKE. Tom (T.Hansen) og jeg brugte vel 80% af vores tid hos dem. Mere information og billeder følger i morgen :-)

En lille teaser: Tom der leger Glashütte urmager.

İmage
[-]
  • T.Hansen
Svar
#14
hyggeligt men lidt overcrowded arrangement til min smag, heldigvis kunne TG og jeg bruge tiden hos Glashütte Original hvor der var masser af plads med et imødekommende og vidende personale.

Jeg havde virkeligt glædet mig til at få fingerne på et nogle af GO's modeller, og blev ikke skuffet :-) jeg har nu flere på listen som potentielle fremtidige urkøb.

jeg fik også set/prøvet Black Bay 36mm som jeg troede ville kunne være noget for mig. Det var et flot og lækkert ur, men lignede et dameur på min arm desværre. jeg har andre 36mm ure som fungere langt bedre til mig og jeg forstille mig der er højden på kassen som gør forskellen

p.sebastian
Svar
#15
Jeg var så heldig at blive inviteret til det lukkede arrangement i går aftes og der var det på ingen måde overfyldt. Men som nævnt var GO absolut det der fangede mest og 75% af den tid vi var der blev brugt sammen med dem og Omega. Resten af tiden blev der minglet og kigget på andre ure. Personligt er jeg lidt træt af Rolex (skyd mig bare) og de andre der var der, fangede mig ikke rigtig. Så det der står øverst på min ønskeliste for tiden er klart et Omega GSOTM og et GO Panomatic.

İmage

İmage

Vi lavede i øvrigt en dag ud af det og havde før Klarlund, været hos Hvelplund og Bucherer. Jeg skriver lidt mere om det i løbet af weekenden.
Svar
#16
Ingen skud her fra, vi så heller ikke på rolex. Jeg ville ellers have prøvet det nye daytona, men glemte det, det var åbenbart ikke vigtigere for mig end som så ;-)

Jeg synes GO panomatic er fedest med reserve indikator, det giver en fin balance i skiven, det er også et ur der vokser på mig.
Svar
#17
Så mangler vi blot nogle flere der kommer med på GO vognen.

İmage
Svar
#18
Var også derinde i dag. Der er nu flot på Børsen - og Klarlund har dertil gjort en hel del ud af selve udstillingen.

İmage

Sjovt at se, at vi ser lidt af det samme, men også lidt forskelligt, hvis man skal tro billederne.

Sjovt at se og prøve Omega Speedmaster - disse modeller var lidt større og tungere end jeg havde forestillet mig, men damn hvor er det lækkert.

İmage

İmage

İmage

İmage

Og så a word from our sponsor...

İmage

Hvis jeg skulle tage en Panerai med hjem, så blev det denne

İmage

For mig var højdepunktet Vacheron, hvor vi fik lov til at gramse på en del fra det nye Overseas...

İmage

Elsker de blå skiver - og hvor nemt det er at skifte rem på den nye model.

İmage

....og en klassiker...

İmage

Her bagfra

İmage

Og så til Patrimony....så utroligt smukt...

İmage

Og her en anden Patrimony med retrograde funktioner. Suk ...

İmage

Vi arbejdede stenhårdt på den tyske Vacheron person for at få en invitation til en fabrikstur, men hun gav ikke ved dørene. Det tætteste vi kom på var en Virtual Reality tur....ikke helt det samme :-(

İmage

Tilsidst fik jeg som aftalt mødt Jacob Zimmer face2face - og de andre gæve gutter. Det var godt at hilse på Ur-verdens' Lucky Luke (hurtigere end sin egen skygge). Han havde (selvfølgelig...) allerede solgt sin nye IWC - som vi dog lige nåede at se. Et smukt ur. Der blev snakket lidt ure inden vore veje skiltes.

Bagefter rundede vi lige Bucherer i Illum. Damn et stort udvalg af ure - og faktisk et solidt udvalg også af de dyrere ure fra fx. JLC og Vacheron. Sjovt at IWC nu er at finde overalt - bliver det for meget? Det er noget af et ur-supermarked, der ikke umiddelbart virkede så personligt som de fleste af de konkurrerende forhandlere. Mem dejligt for os med lidt ekstra konkurrence.

Alt i alt en god dag i urenes tegn!

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#19
Super fedt arrangement, selvom den største optur for mig var at møde mennesker man ikke før har fået sat ansigt på Icon_Up

Især hyggeligt at møde dig Claus, selvom jeg godt kunne bruge mere tid med Polaris og F.P Icon_drool Jep, IWC blev solgt i en slem rødvinsbrandert.. Men mon ikke jeg får noget nyt spændende ind.

Kris, Rasmus, Mikkel og jeg smuttede også en tur i Bucherer efterfølgende. Fedt udvalg, men personalet kunne godt bruge lidt mere uddannelse Icon_lol
If you ain't using it, you abusing it!
[-]
  • cfnissen
Svar
#20
Jeg kan godt forstå, at Claus er imponeret over VC's Overseas serie. Det nye rem skifte system er genialt. Jeg ville meget gerne se en Overseas Ultra Thin i stål. I øjeblikket laves den kun i hvidguld, og det gør naturligvis prisen meget høj.

JK
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)