Spæd urtosse på jagt efter 1. Rolex (eller to)
Big Grin 
Efter timelange aftener med læsning og atter læsning herinde, er fokus sat ind på Sea-Dweller ref. 16600 eller Yacht Master 16622.. Da jeg fik for vane at vende alle emner omkring ur med fruen, blev hun forståelig nok træt af min snak om pros & cons for nævnte ure, så hun foreslog køb af begge og nyde dem en rum tid. -det var nu ikke planen, men lød alligevel som en god plan. 

Hvad er jeres erfaringer herinde? SD vs YM.. 
Jeg synes begge er fantastiske på hver deres måde.

Jeg kan ikke helt stille mig tilfreds med de to der er til salg på vintageure. Ville ellers gerne støtte salg der igennem, da det vel i direkte muliggør et forum som dette. Andre bud? Icon_smil
Svar
For mig er det klart SD af de 2.

Jeg har haft mit første i 2 år nu, et 5513. Jeg kan stadig tage mig selv i at sidde og kigget på det, på min arm. Det er det bedste jeg ting jeg har købt til mig selv. Det passer til mig og jeg er så glad for det. Har det på hver dag. Jeg kan kun anbefale dig at gøre det, når du har fundet det rigtige.

Jeg er begyndt at kigge lidt på et dress watch nu, men det ville jo som at være utro med mit 5513, som jeg elsker så højt :-)

God jagt.
Svar
Først og fremmest vil jeg sige...... GENIAL hustru - køb begge..... Icon_party

Dernæst, så er der ingen tvivl om at SD er et meget populært ur ift. Yachmaster og betyder gensalg noget, vil det uden tvivl være nemmere at skyde et SD videre. Men det er selvfølgelig afhængig af flere ting, som pris, komplet pakke eller ej m.v. Om man er mere til det ene eller andet, er meget subjektivt og personlig kan jeg lide begge. Kassen på SD er lidt højere på armen end YM og det vil være en god ide at prøve begge inden køb.

Når alt kommer til alt går du aldrig galt i byen med Rolex og det bedste råd i denne situation må være at du skal købe det der får dit hjerte til at banke hurtigst (når du prøver dem på). Når det så er afklaret, er det bare at gå på jagt efter et. Du nævner selv Vintageure.dk (som rigtigt nok betaler for dette forum) som et godt sted at starte. Det skal nævnes at der er flere gode danske brugthandlere, hvoraf nogle annoncerer på Vintageure.dk og andre ikke. Herunder er en lille liste med nogle af mine favoritter. Det er dog ikke alle der handler med lige de ure du leder efter.

Chrono.dk
TimeToWatch.dk
Dreamwatvh.dk
CT-Watches.dk
Unique-watches.dk
Finetime.dk

Hvis du ikke finder det du søger her, er der et par andre muligheder. Chrono24.dk er en side der samler en masse salg fra hele verden, hvor både private og forhandlere annoncerer. Vær opmærksom på at det er som f.eks. Den Blå Avis og finder du noget, skal du tjekke referencer på den konkrete sælger. Ydermere er det anbefalelsesværdigt at holde sig til sælgere indenfor EU, da du ellers skal betale omkring 30% oveni (told/moms) ved indførsel af uret i DK. En sidste mulighed er facebookgruppen "Rolex Gruppen" hvor der løbende sælges en del ure. Tjek salgsannoncerne derinde hvis du er på facebook.

Det var lige mine umiddelbare tanker - du siger bare til hvis der er andet du ønsker min mening om Icon_lol

God dag.
[-]
  • Palleurup
Svar
Velkommen til.

Hvordan og hvorledes med din kone, kan/vil hun holde foredrag for min bedre halvdel? - For det er da helt sikkert en keeper du har dig der Icon_blink

Et 16600 er og bliver et lækkert ur, har selv et i min samling og det er også det, som bliver brugt til hverdag. Selvom det har en høj kasse, er bærekomforten helt perfekt - Bedre all-round ur, findes ikke, efter min mening.

Jeg har desværre ikke ejet et YM, da de ikke falder i min smag. men bestemt også et flot ur.

Som KimT skriver, er der flere forskellige forhandlere i DK, af brugte ure.
Du kan også kigge ud i verden via. Chrono24, her er det dog ikke muligt, at se uret med fingerne. Her skal du også være påpasselig og købe sælger, før du køber uret. Der har desværre været en del snyderier på denne side, dog har de afhjulpet dette, ved at køre betalingen via. chrono24 vedhjælp af en escrow account.

Held og lykke med jagten.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)