Salg af ur, hvordan?
Hej alle sammen

Jeg har for nogle år siden fået købt mig en del ure, og nu er det tid til lidt udskiftning. Jeg sælger en Seiko marinemaster Golgo 13 LE, og da jeg tænker at det sikkert skal sælges internationalt, så har jeg brug for hjælp.

Jeg har købt fra Sverige, Spanien, USA, England uden at tænke så meget over hvilken sikkerhed som sælger skal stille med.

Så hvad er 'do's and don'ts' når det kommer til salg af ure? Hvornår sender man uret? Skal man betale noget når man sender uret ud af landet, etc.

Jeg håber på en masse brugbare informationer.

Bedste hilsner
Jannix
Svar
Hvorfor skal det ud af landet ?

Jeg har tit kigget efter et Golgo 13.

Du kan da starte med at oprette en annonce på dba.dk. Slå spørgsmål og kommentarer fra. Kun kontakt via mail.

Skriv bud og useriøse henv besvares ikke.

Ellers er det ebay.com eller chrono24.com

Man sender ikke noget før pengene står på kontoen eller er godkendt via Paypal.

Jeg ville altid skrive i annoncen at prisen er excl fragtforsendelse.

Kunden må så vælge om det skal sendes som værdipakke eller med Fedex.
Mvh Kim 
Svar
Vintageure.dk er også en ganske dejlig og gratis platfor at sælge ure via :)
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Hej med jer

Tak for input.

Jeg tænkte at uret måske er for specifik til Danmark, og derfor ville jeg gøre klar til at sælge den worldwide  Icon_smil Men det er et mægtigt fint ur, som fortjener at få noget mere luft end jeg giver den, og det kunne da være kanon med et Seiko ur mere på de danske gader, hvis den kunne sælges indenfor DKs grænser.

Jeg vil prøve dba og vintageure.dk og så tager vi den derfra. 

Tak igen.
Svar
Hej igen

Jeg har sat til salg og ret hurtigt kom der interesse fra en fyr (han skriver semi gebrokkent engelsk). Han vil gerne købe uret og betale for fragt. Jeg skal bare give ham Paypal info eller sende en request til ham.

Jeg skal så sende uret til hans fætter som en gave; i London.

Det hele virker sgu lidt uldent på mig, må jeg indrømme. Kan han hive pengene ud af paypal efter han har sendt mig dem? Skal han godkende at han modtager varen inden jeg får pengene?

Det virker lidt som om jeg er ved at blive tricket lidt her.
Svar
Typisk scam, bare glem/ignorer det.
Svar
Som Kim skriver, never mind, det er fup og fiduser :-)

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
GLEM DBA..... Har selv droppet alle salgsplatforme. På nær en enkelt Salgsgruppe på Facebook.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)