Pille led af Tudor lænke
Jeg har netop købt et Tudor Black Bay 79220N - gennem Show Commerce (hvilket kan anbefales, modtog uret 48 timer efter jeg overførte pengene) Eneste ulempe ved at handle over nettet er selvfølgelig den manglede service i forhold til justering af lænke etc. Kan man gå ind til eksempelvis Klarlund og få justeret lænken, mod betaling naturligvis? Jeg bor i København så hvis der er nogen som har anbefalinger til urmagere som kan fixe det, modtages det med kyshånd.

Som et lille tillægsspørgsmål, Tudor ligger jo nærmest op til at man skifter mellem rem og lænke på uret, men hvilken type værktøj skal man bruge til dette og hvor købes det?

På forhånd tak og tak for et fedt og informativt forum.
Svar
Jeg ved ikke om der er noget specielt ved de nye Bb lænker. Jeg vil tro de fleste urmagere kan hjælpe dig, inklusiv klarlund.

Du skal have et springbar værktøj som dette, det kan købes mange steder på nettet
http://www.ct-watches.dk/tilbehor/produc...pathway-39

Husk også at købe nogle lækre remme :-)

Når du har fået lænken justeret, så husk at smide et billede her inde :-)
[-]
  • Sico
Svar
(21-10-2016, 11:06 AM)tg Skrev: Jeg ved ikke om der er noget specielt ved de nye Bb lænker. Jeg vil tro de fleste urmagere kan hjælpe dig, inklusiv klarlund.

Du skal have et springbar værktøj som dette, det kan købes mange steder på nettet
http://www.ct-watches.dk/tilbehor/produc...pathway-39

Husk også at købe nogle lækre remme :-)

Når du har fået lænken justeret, så husk at smide et billede her inde :-)

Perfekt, tak for svar! Ja der skal shoppes remme, både Nato og læder, har set et par hos Hoodikee som vil klæde uret tror jeg! Der skal nok komme billeder snart ;-)
Svar
Velkommen til Sico  Icon_smil

Alle Tudor AD´er (= Rolex AD´er) kan og er de flinke, så tager de ikke noget for denne mest ekstrem nem justering der findes. Og husk at absolut alle urmagere kan - helt uden problemer.

Hos Klarlund ved jeg at det beror på hvem der modtager din orden bag disken.
Hos M.C.Mortensen i Herning (Tudor & Rolex AD) har jeg altid fået gratis hjælp ved de beskrevede slags småtterier.
Hos Klarlund svinger det fra yderst venlighed, hjælpsomhed og gratis assistance ved småting til det absurde, f. ex. hvor jeg ikke fik lov til at betale alene for skift af et nyt kronrør i et forvejen serviceret vintage Rolex men skulle betale et nyt eftersyn, kr. 7.200 og så få kronrøret monteret på. No joke. Dette som "strafgebyr" for det at mit ur var serviceret hos en uafhængig urmager.

For dem som evt. undrer sig om Klarlunds opførsel, vil jeg nævne at hvor vores tilknyttet "egen urmager" her på Urdebatten tager kr. 2.100 (eller var det kr. 2.000 ?) for et yderst professionelt og hurtigt gennemført eftersyn, tager Klarlund kr. 7.200 (måske lidt mere i dag ?) for for det samme for over 20 år gamle Rollier.
Prisforskellen er omkring kr. 5.000 og hvis rigtigt mange Rolex og Tudor ejere drejer ryggen til PK, kan vi tale om små formuer i tabte indtægter ved service.

Naturligvis, PK har ret til at kræve hvad de vil for deres service men husk nu at du har ligeledes ret til at sige "nej-tak" og gå til en forretning / urmager hvor både prisen og ventetiden er at følge med almen logik. Husk også at de spiller på to ting her: "Ejer man et Rolex, kan man sagtens betale 7 store for service" og det endnu værre "Danskere er så flinke og konfrontationssky og det at gå fra forretningen når man har får oplyst alt for høj servicepris er yderst pinligt & totalt no-go"

God weekend - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • dwndler, Rune B, Sico
Svar
(21-10-2016, 11:48 AM)TioMalo Skrev: Velkommen til Sico  Icon_smil

Alle Tudor AD´er (= Rolex AD´er) kan og er de flinke, så tager de ikke noget for denne mest ekstrem nem justering der findes. Og husk at absolut alle urmagere kan - helt uden problemer.

Hos Klarlund ved jeg at det beror på hvem der modtager din orden bag disken.
Hos M.C.Mortensen i Herning (Tudor & Rolex AD) har jeg altid fået gratis hjælp ved de beskrevede slags småtterier.
Hos Klarlund svinger det fra yderst venlighed, hjælpsomhed og gratis assistance ved småting til det absurde, f. ex. hvor jeg ikke fik lov til at betale alene for skift af et nyt kronrør i et forvejen serviceret vintage Rolex men skulle betale et nyt eftersyn, kr. 7.200 og så få kronrøret monteret på. No joke. Dette som "strafgebyr" for det at mit ur var serviceret hos en uafhængig urmager.

For dem som evt. undrer sig om Klarlunds opførsel, vil jeg nævne at hvor vores tilknyttet "egen urmager" her på Urdebatten tager kr. 2.100 (eller var det kr. 2.000 ?) for et yderst professionelt og hurtigt gennemført eftersyn, tager Klarlund kr. 7.200 (måske lidt mere i dag ?) for for det samme for over 20 år gamle Rollier.
Prisforskellen er omkring kr. 5.000 og hvis rigtigt mange Rolex og Tudor ejere drejer ryggen til PK, kan vi tale om små formuer i tabte indtægter ved service.

Naturligvis, PK har ret til at kræve hvad de vil for deres service men husk nu at du har ligeledes ret til at sige "nej-tak" og gå til en forretning / urmager hvor både prisen og ventetiden er at følge med almen logik. Husk også at de spiller på to ting her: "Ejer man et Rolex, kan man sagtens betale 7 store for service" og det endnu værre "Danskere er så flinke og konfrontationssky og det at gå fra forretningen når man har får oplyst alt for høj servicepris er yderst pinligt & totalt no-go"

God weekend - John

Takker John - jeg tager en tur rundt i indre by og ser om der nogen som vil hjælpe :-) Jeg skal nok lige smide en opfølgning.

God weekend til dig også.
Svar
Dem der plejer at blive nævnt i København er Bo mølbak, krognos, ravnkilde mf. Jeg har dog ikke selv erfaring med dem alle.
Svar
(21-10-2016, 01:12 PM)tg Skrev: Dem der plejer at blive nævnt i København er Bo mølbak, krognos, ravnkilde mf. Jeg har dog ikke selv erfaring med dem alle.

Ringede ind til Klarlund, de tager 250 kr. for at gøre det. Franz Jaeger ville have 200 kr. - nu har jeg sparet 600€ ved at købe det fra udlandet, så jeg overlever nok de kroner. 

Tak for hjælpen hele vejen rundt
Svar
Jeg betalte selv 70kr på amagerbrogade 203, for en Seiko lænke...
Svar
(21-10-2016, 11:48 AM)TioMalo Skrev:  

Hvorfor ikke bare gå til den uafhængige urmager og få kronerøret ?
[-]
  • omegafan
Svar
Jeg har selv et Tudor BB og synes lænken er meget besværlig at få af og på.. jeg overvejer at købe denne http://www.watch-tool.de/html/bracelet_t...?id=0090dh
Jeg har selv det værktøj lignende det som TG foreslår og de fungere ikke ordentligt og har givet nogle små ridser

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)