Oris aquis small secund eller Omega seamaster 300m
Jeg har kigge på de her 2 forskellige ure, Oris uret vil jeg købe fra nyt og omega uret er et Seamaster 300m fra 2003 automatik ur. 

Hvad er for og imod? Prisen er den samme og de er begge super fede.
Svar
Har fået et Oris Aquis for et par måneder siden! Absolut ikke et køb jeg har fortrudt! Masser af fede detaljer og veludført! Lænken er fantastisk og gummien dertil det samme! Og har engang haft et Seamaster gmt, også et ganske solidt ur! Tror ikke du går helt galt i byen med nogle af dem! Om du stadig foretrækker nyt eller brugt er jo op til dig selv!

Og fordi vi behøver billeder!

İmageİmageİmage

/insert clever or funny note here\
Svar
Oris uret er virkelig lækkert. Er i tvivl om
Det skal være 43 eller 46mm modellen. Kommer vel også an på hvor stort ens håndled er?
Svar
Det gør det helt sikkert! Hvad plejer du normalt at gå med? Jeg plejer holde mig omkring 40-42mm, men de 43mm virker ikke større pga afstanden fra horn til horn og måden den omfavner håndledet på! Ellers er den bedste måde jo at prøve de forskellige størrelser!

Svar
Ja og ved at det er meget rundt ser det heller ikke så stort ud, normalt er mine ure 41-42mm kunne godt et par mm op med ikke ned :)
[-]
  • whoa
Svar
Absolut Omega Seamaster 300.
Hvis (eller når) du skal bytte, kan du nemt få Omegaet solgt eller byttet i handelen. Oris er tungt at sælge og kantstensafskrivning er absurd høj.
Omega er en klassiker, Oris mere poppet.
Husk at de 13 - 15K du betaler for Omegaet, får du når du sælger uret videre.
Hvor meget indbringer et brugt Oris...?
Og så er det rent æstetiske: Omegaets design er meget mere harmoniske end Oris´ kantet ditto.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Så er vi andre der køber ure fordi vi kan lide dem og beholder tingene ;-) og kigger man på Watchrecon, eller chrono24så ser de nu ikke ud til at være svære at sælge (jeg kiggede længe inden jeg købte), og hvis man tager prisen som man finder dem på online med i regnestykket ($999 fra det store udland) så vil jeg nu ikke kalde det svært..
Fandt selv et herhjemme nyt til 9500! Så kig omkring inden du køber, uanset hvad du køber! :-)
Køber du brugt skal du jo også tænke en mulig gang service med i uret hvis ikke det er gjort for nyligt.

Men de 43mm virker som de 42 måske endda lidt mindre! Hvis du bor i Nordjylland er der ihvertfald nogle til salg i Aalborg!

Svar
Kan ikke rigtigt finde nogle tilslag må jeg indrømme af Oris ihvertfald men der er massere af omega, men hvilke modeller skal man vælge ?
Svar
Seamaster 300 er jo fed! Så er det jo bare at kigge på hvilken model du ønsker! Personligt kan jeg bedst lide de gamle med svær visere istedet for det skellet på de nyere! Og imo skal der være bølger på skiven for at være en rigtig Seamaster!

Hvis du kigger på Chrono24 er der 71 af Small second til salg lige nu! http://www.chrono24.com/en/oris/aquis-sm..._suggest=1

[-]
  • Smilla
Svar
Det er jo to meget forskellige ure. Oris er er stort på armen, mens Seamaster har et design der får det til at se mindre ud end det er.

Jeg ville gå efter den der passer bedst på min arm. For mig er det Seamaster der sidder bedst. Jeg er også helt vild med dens kasse design.

Der skal da også lige et billede til
İmage
[-]
  • whoa
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)