Danske forhandlere - gode/dårlige erfaringer?
Hej,

Jeg er på jagt efter et fabriksnyt Deepsea D-blue - og har mailet til et par forhandlere (Aalborg + Aarhus) uden at få svar.
Er det normalt, at de ikke gider reagere på henvendelser pr. mail?

Det er dårlig stil ikke at svare på mails indenfor en uge i min bog, og det øger bestemt ikke min lyst til at handle hos dem.

Jeg er bor i Aalborg og er jævnligt i Aarhus og København, men vil egentligt helst handle lokalt.
Hvad er jeres erfaringer - hos hvilke forhandlere bliver man taget seriøst?

Gode og dårlige erfaringer modtages med tak  Icon_smil

- Tom
Svar
(12-10-2016, 08:57 PM)tomsoro Skrev: Hej,

Jeg er på jagt efter et fabriksnyt Deepsea D-blue - og har mailet til et par forhandlere (Aalborg + Aarhus) uden at få svar.
Er det normalt, at de ikke gider reagere på henvendelser pr. mail?

Det er dårlig stil ikke at svare på mails indenfor en uge i min bog, og det øger bestemt ikke min lyst til at handle hos dem.

Jeg er bor i Aalborg og er jævnligt i Aarhus og København, men vil egentligt helst handle lokalt.
Hvad er jeres erfaringer - hos hvilke forhandlere bliver man taget seriøst?

Gode og dårlige erfaringer modtages med tak  Icon_smil

- Tom

Har ikke oplevet nogen steder hvor jeg ikke blev taget seriøst. Men Hvad med Klitgård ?
Svar
Det er bla. Klitgård jeg har kontaktet uden at få svar - jeg håber at få tid til at komme forbi butikken inden så længe, så må vi se.
Det er bare lettere useriøst af Klitgård ikke at svare overhovedet - hvilket som sagt ikke øger min lyst til at handle dér.

- Tom
Svar
Måske det var en ide at ringe til forhandleren og få en mere personlig snak end en mail ligger op til - det ville jeg gøre. Jeg ved at mange forhandlere får rigtig mange mail, seriøse som useriøse fra folk som vil det ene og det andet, uden at der er "handling" bag. Jeg siger på ingen måde du ikke er seriøs, men jeg tror klart at en personlig snak ville fremme processen.
[-]
  • dwndler, jacobzimmer
Svar
Ja, det er også lidt min egen foreløbige konklusion - og som sagt vil jeg prøve at gå ind i butikken inden længe.

Men omvendt - hvorfor i alverden vælger forhandlerne så at gøre det muligt at kontakte dem via mail, når ikke vil / har tid til at svare?
Ok - det kan jeg jo prøve at spørge dem om.

Under alle omstændigheder skal mit 14 år gamle og trofaste TAG-Heuer Kirium F1 altså have sig en ordentlig bøf af en storebror  Icon_lol

- Tom
Svar
(12-10-2016, 09:30 PM)tomsoro Skrev: Ja, det er også lidt min egen foreløbige konklusion - og som sagt vil jeg prøve at gå ind i butikken inden længe.

Men omvendt - hvorfor i alverden vælger forhandlerne så at gøre det muligt at kontakte dem via mail, når ikke vil / har tid til at svare?

Under alle omstændigheder skal mit 14 år gamle og trofaste TAG-Heuer Kirium F1 altså have sig en ordentlig bøf af en storebror  Icon_lol

- Tom

Hej Tom
Som Kim meget høfligt skrev, urforretninger svarer ikke for mails pga. at folk spørger alt muligt og ofte så gennemskueligt og diffust, uden seriøse intentioner for at handle... de fleste mails de modtager, indeholder en ønske om at opnå rabat - og ofte er der en lang liste ref. numrer og forslag om at forretningen svarer snarest og fortæller hvor mange procenter man kan få.
Jeg har haft den blandet fornøjelse for at se hvad der var samlet i en Rolex AD´s indbakke i løbet af weekenden og ditto hos to brugt- / vintage forhandlere.
Jeg undrer mig ikke at de ikke svarer for mails. Hvad ville du gøre med 70 - 80 mails efter en weekend hvor de fleste spørger "hvad er din sidste pris for følgende referencenumrer:..." Urforretninger ved at den samme mail er sendt til flere andre handlende.
Ring - og forvent ikke at du får svar for dine evt. rabatønsker. Efter telefonisk kontakt møder man op og SÅ kan man begynde at snakke forretninger.
M. C. Mortensen i Herning er Rolex AD som er absolut både service- og "forretningsminded" når kunden viser seriøs interesse.

Når flere AD´er ikke svarer for ens mails burde man i stedet for at skælde de handlende ud som useriøse, spørge sig selv "hvorfor mon har de ikke svaret...?"

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Lars
Svar
(12-10-2016, 10:56 PM)TioMalo Skrev:
(12-10-2016, 09:30 PM)tomsoro Skrev: Ja, det er også lidt min egen foreløbige konklusion - og som sagt vil jeg prøve at gå ind i butikken inden længe.

- Tom

Hej Tom
Som Kim meget høfligt skrev, urforretninger svarer ikke for mails pga. at folk spørger alt muligt og ofte så gennemskueligt og diffust, uden seriøse intentioner for at handle... de fleste mails de modtager, indeholder en ønske om at opnå rabat - og ofte er der en lang liste ref. numrer og forslag om at forretningen svarer snarest og fortæller hvor mange procenter man kan få.
Jeg har haft den blandet fornøjelse for at se hvad der var samlet i en Rolex AD´s indbakke i løbet af weekenden og ditto hos to brugt- / vintage forhandlere.
Jeg undrer mig ikke at de ikke svarer for mails. Hvad ville du gøre med 70 - 80 mails efter en weekend hvor de fleste spørger "hvad er din sidste pris for følgende referencenumrer:..." Urforretninger ved at den samme mail er sendt til flere andre handlende.
Ring - og forvent ikke at du får svar for dine evt. rabatønsker. Efter telefonisk kontakt møder man op og SÅ kan man begynde at snakke forretninger.
M. C. Mortensen i Herning er Rolex AD som er absolut både service- og "forretningsminded" når kunden viser seriøs interesse.

Når flere AD´er ikke svarer for ens mails burde man i stedet for at skælde de handlende ud som useriøse, spørge sig selv "hvorfor mon har de ikke svaret...?"

Vh. John

Hej John,

Jeg forstår godt problemet - men hvis man som erhvervsdrivende - urhandler eller ej - vælger at give potentielle kunder - seriøse eller mindre seriøse - muligheden for at kontakte forretningen pr. mail, så giver det ikke mening ikke at svare.
Så giver det bedre mening at skrive på sin hjemmeside: "Kontakt os pr. telefon eller kom forbi til snak om dit nye ur..." - eller hvordan man nu ønsker at formulere det.

Så jeg kigger forbi den lokale - og så må se om der kan komme en handel ud af det.

- Tom
- Tom

// DSSD D-Blue
[-]
  • T.Hansen
Svar
"Hej John,

Jeg forstår godt problemet - men hvis man som erhvervsdrivende - urhandler eller ej - vælger at give potentielle kunder - seriøse eller mindre seriøse - muligheden for at kontakte forretningen pr. mail, så giver det ikke mening ikke at svare.
Så giver det bedre mening at skrive på sin hjemmeside: "Kontakt os pr. telefon eller kom forbi til snak om dit nye ur..." - eller hvordan man nu ønsker at formulere det.

Så jeg kigger forbi den lokale - og så må se om der kan komme en handel ud af det.

- Tom"

Det er nu stadigvæk ikke spørgsmålet om medie men det, hvad kommunikation indeholder.
Ringede folk flere gange og spurgte gang efter gang i telefon hvor stor rabat man kan opnå hvis ditten og datten og når forretningen så oven i købet kan høre fra sine kollegaer at de har blevet kimet ned nøjagtigt med de samme spørgsmål, ville de ikke hellere tage mere telefonen når nummerviseren viser et bestemt telefonnummer.
Eller skrev "kunde" breve hvor de ligeledes spørger de samme ting og sender så fotokopien af sit oprindeligt brev samtidigt til mange andre handlende, ville breve ikke heller blive åbnet.
Det drejer sig ikke om mediet men indeholdet af beskeden (som bliver ignoreret).
Nu peger man e-mail pga. at det er den nemmeste og hurtigste kanal for den her slags uforpligtende kommunikation.

Ligeledes, som Stenstrup pigen skrev her tidligere, har jeg hellere ikke oplevet at mit forsøg for at komme i kontakt var afvist.

Men nok om seriøse contra useriøse beskeder, du spurgte om erfaringer hos de danske autoriserede forhandlere og jeg vil, for en god ordens skyld gentage hvad jeg skrev tidligere: Efter mine erfaringer med Rolex forhandlere (nye eller vintage) vil jeg hårdnakket påstå at AD´en i Herning er den mest "business-minded" af dem alle. Rygterne fortæller dog at hvis du vil handle for et millionbeløb, få urene momset og eksporterer dem ud fra EU, sidder du nok bedst og mest behageligt på kontoret hos Povl Klarlund på Vestergade i København... ;-)
Men vi handler her ikke for millioner og derfor er adressen Bredgade et-eller-andet i Herning. Bossen hedder Steffen og er en vaskeægte jysk kødmand og bliver hjulpet af den dygtige urmager Henrik. Og som i alle andre steder i landet, kræver det seriøst og ligetil måde at handle. Ingen forhandlere er interesseret om at høre hvad de kommende kunder ville gøre hvis de arvede eller vandt i lotto.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Lars
Svar
Tak for tippet om Steffen i Herning - det bliver mit alternativ, hvis jeg ikke kan lave en handel hos den lokale.

- Tom
Svar
Og held og lykke med jagten Icon_e_biggrin1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)