Begyndelsen...
#61
(20-10-2016, 02:37 PM)Willecke Skrev: Hvor søger du urene henne, de steder jeg kigger er de noget dyrere syntes jeg?

Hold øje med rolex gruppen og diverse hjemmesider, som sælger brugte. 
Jeg har en venlig mand i Italien, som ejer en butik, som plejer at være yderst flink med prisen.

Send mig en besked, hvis det kunne have interesse, så skal jeg nok forhøre mig.
Svar
#62
(20-10-2016, 02:56 PM)DangerJoe Skrev:
(20-10-2016, 02:37 PM)Willecke Skrev: Hvor søger du urene henne, de steder jeg kigger er de noget dyrere syntes jeg?

Hold øje med rolex gruppen og diverse hjemmesider, som sælger brugte. 
Jeg har en venlig mand i Italien, som ejer en butik, som plejer at være yderst flink med prisen.

Send mig en besked, hvis det kunne have interesse, så skal jeg nok forhøre mig.

Men så er jeg lidt tilbage til det samme, at jeg ikke rigtig får det ur jeg efterstræber. Men tusind tak for hjælpen, og skulle jeg ændre mening tillader jeg mig at vende tilbage.
Svar
#63
Jeg har søgt en masse information angående denne reference som i nok ved, og er faldet over et emne som omhandler fortjenesten på urene. Det skal være usagt hvor vidt det er korrekt, det lyder usandsynligt at denne information er "offentligt tilgængelig", det er de i hvert fald ikke i de firmaer hvor jeg har/er ansat. Men det har gjort mig lidt nysgerrig på emnet.

Der snakkes om avancer på 35-40% på nye ure, og så undrer det mig at man ikke kan få større afslag end hvad der lader til at være tilfældet? Er der nogle af jer med insiderviden, der kan be-/afkræfte det jeg har læst om avancerne, og om muligt give en god forklaring på hvorfor der ikke gives en større rabat end som så, foruden naturligvis den oplagte at de ønsker at tjene mest muligt.

Vi har tidligere kradset lidt i lakken vedrørende dette emne i tråden, men jeg tillader mig at tage det op igen.
Svar
#64
Er der nogle der kan forklare mig hvorfor en reference som 14060M sælges til næste samme brugtpris som et 114060 i DK, når det kan købes væsentligt billigere i resten af Europa? Er der en særlig efterspørgsel nationalt som presser prisen op, eller overser jeg noget?
[-]
  • longbear
Svar
#65
Har du et link til det specifike salg? Icon_smil

Et NOS eksempelvis (new old stock, altså et ældre ur, som aldrig har været brugt) trækker som regel en solid pris.


/Mads
Svar
#66
(31-10-2016, 04:03 PM)MadsA Skrev: Har du et link til det specifike salg?  Icon_smil

Et NOS eksempelvis (new old stock, altså et ældre ur, som aldrig har været brugt) trækker som regel en solid pris.


/Mads

Hej Mads,

Pågældende eksempel kan ses her fra Chrono.dk:
http://chrono.dk/produkter/ure/rolex/rol...mariner-68
Svar
#67
Den du henviser til er ikke et 14060M, men derimod et 16610 Icon_smil
Svar
#68
(31-10-2016, 04:14 PM)MadsA Skrev: Den du henviser til er ikke et 14060M, men derimod et 16610  Icon_smil

Sorry, min fejl.

Det rigtige link kommer her: http://chrono.dk/produkter/ure/rolex/rol...r-14060m-4
[-]
  • Vognmanden
Svar
#69
Jeg formoder, at det er, som de skriver:

Det er den sidste Submariner fra Rolex med lugholes, aluminium lynette samt graverede end links og lænke.

Konfigurationer af modeller er altid populært, specielt hvis det er første- eller sidsteudgaver Icon_smil
Svar
#70
(31-10-2016, 04:30 PM)MadsA Skrev: Jeg formoder, at det er, som de skriver:

Det er den sidste Submariner fra Rolex med lugholes, aluminium lynette samt graverede end links og lænke.

Konfigurationer af modeller er altid populært, specielt hvis det er første- eller sidsteudgaver  Icon_smil


Prisen er lettere vanvittigt men grunden til dette må være det at det netop er den COSC certificeret udgave af 14060M, sk. "four liner" og meget pæn.
Sælgeren har yderst god ry og der er folk som måske køber et Rolex en enkel gang i livet og så kan det naturligvis være hip som hap hvis prisen er de ca. 37/38K (som jeg vil påstå uret normalt handles for) eller de 44, Chrono.dk vil have.

Og, 14060M og 114060 handles ikke for samme brugtpriser. Hvor har du den fra ?
Et OK 14060 sælges for ca. 35/36 og 114060 for omkring 43/44K. Altså normalt. Prisen her er en undtagelse.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)