Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
På trods af Jon´s vedvarende pres skal du ikke afskrive de nyere kasser helt. Faktisk synes jeg de ældre modeller som Jon viser er flottest designet, men jeg foretrækker alligevel de nyere på armen. Det skal dog siges at jeg ikke er den mindste dreng i klassen og den nye udformning passer derfor IMHO bedre på mig (læs: de virker større). Under alle omstændigheder går du ikke galt i byen ligegyldig hvilken model du ender op med.
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Lad mig lige præcisere ... :-)
Jeg synes også at rollies i de nye kasser er fede - det er jo rollies... :-)
- jeg synes bare at de gamle kasser virker mere vel proportionerede...
Så sent som sidste uge var jeg ved at nappe et med den nye kasse...
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Du så forhåbentlig min smiley da jeg skrev du pressede og i bund og grund er vi jo helt enige
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Jep - jep og jep Kim :-)
Vh.Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 542
Tråde: 51
Modtaget Likes: 564 i 177 svar
Givet Likes: 652
(13-10-2016, 03:46 PM)Willecke Skrev: .....så er jeg trods alt mere til et klassisk "Speedy"...
Hej Martin
Det har fra start undret mig lidt at der ikke var nogen der holdt dig fast på Speedy-tanken. Ikke at jeg er uenig med Rolex-mafiaens anbefalinger (er selv en stolt ejer af en 5513 maxi V), og Jon's råd om at købe det man drømmer om, er jo et universelt "godt råd".
Men hvis den oprindelige premis om at købe et vente-ur stadig holder, så ville en Speedy nok ikke være det værste valg, og sagen er jo også at man som ur-nørd aldrig kan nøjes med et ur, og alle bør vel have mindst een chrono i sin samling alligevel. En pæn neo-vintage Speedy kan fås for ca 15k vil jeg tro, og du får en klasikker som aldrig går af mode og som i mine øjne er en smule mere afdæmpet end f.eks. en 114060. Der kunne f.eks. være tale om en model 3590.50 fra sen 90erne, hvor du stadig vil kunne finde een med tritium skive, hvilket dog betyder at visere/markeringer ikke mere er selvlysende (er det vigtigt for dig?). Til gengæld får du det lidt patinerede look, som os vintage-tosser elsker. Du skrev noget om Speedy lænker i din første post - hvad mente du helt præcist? En Speedy ser super ud på remme både alm og NATO IMHO:
ovenstående er bare billeder sakset fra nettet og ikke model 3590.50 specifikt. Iøvrigt ejer jeg faktisk ikke en Speedmaster(!) men har den seriøst i kikkerten, så ovenstående er altså også mine forsøg på at retfærdiggøre endnu et indkøb :)
/L
•
Svar: 44
Tråde: 2
Modtaget Likes: 7 i 4 svar
Givet Likes: 7
(18-10-2016, 11:36 PM)longbear Skrev: (13-10-2016, 03:46 PM)Willecke Skrev: .....så er jeg trods alt mere til et klassisk "Speedy"...
Hej Martin
Det har fra start undret mig lidt at der ikke var nogen der holdt dig fast på Speedy-tanken. Ikke at jeg er uenig med Rolex-mafiaens anbefalinger (er selv en stolt ejer af en 5513 maxi V), og Jon's råd om at købe det man drømmer om, er jo et universelt "godt råd".
Men hvis den oprindelige premis om at købe et vente-ur stadig holder, så ville en Speedy nok ikke være det værste valg, og sagen er jo også at man som ur-nørd aldrig kan nøjes med et ur, og alle bør vel have mindst een chrono i sin samling alligevel. En pæn neo-vintage Speedy kan fås for ca 15k vil jeg tro, og du får en klasikker som aldrig går af mode og som i mine øjne er en smule mere afdæmpet end f.eks. en 114060. Der kunne f.eks. være tale om en model 3590.50 fra sen 90erne, hvor du stadig vil kunne finde een med tritium skive, hvilket dog betyder at visere/markeringer ikke mere er selvlysende (er det vigtigt for dig?). Til gengæld får du det lidt patinerede look, som os vintage-tosser elsker. Du skrev noget om Speedy lænker i din første post - hvad mente du helt præcist? En Speedy ser super ud på remme både alm og NATO IMHO:
ovenstående er bare billeder sakset fra nettet og ikke model 3590.50 specifikt. Iøvrigt ejer jeg faktisk ikke en Speedmaster(!) men har den seriøst i kikkerten, så ovenstående er altså også mine forsøg på at retfærdiggøre endnu et indkøb :)
/L
Tak for et super indlæg, og fordi du puster lidt liv i mit oprindelige indlægs formål som var et "begynder" ur - indtil Jon fuldstændig trumfede det og "tvang" mig til at købe Sub'en med det samme... (Nej, det er ikke købt endnu)
Min interesse startede da en god kollega og ven viste mig hans Speedy for en del år tilbage, og siden er interessen for ure kun gået én vej. Super klassisk, og et af de ure som virkelig bærer de forskellige muligheder af remme som der tilbydes flot - syntes det er super fedt på eksempelvis en Natorem. Det er klassisk og historisk, hvilket tiltaler mig meget. Jeg har ikke kigget så meget på brugte modeller, da jeg som sagt ikke er fan af de ældre lænker - ligesom med de ældre Submariner, det tiltaler mig bare slet ikke deres design. Det som mange syntes er lækkert med den lavere vægt osv, syntes jeg får uret til at virke "billigt" i forhold til de nyere modeller.
Det er rent smag og behag.
Tak fordi du fik mig lidt tilbage på det spor som jeg oprindelig ville ud af, selvom jeg må indrømme at ideen om at købe 114060'eren "med det samme" er taget til.
•
Svar: 67
Tråde: 6
Modtaget Likes: 17 i 15 svar
Givet Likes: 8
Jeg ville vente. Købe uret du virkelig drømmer om, og ikke gå på kompromis og købe et andet, som du alligevel ikke drømmer om. Mit første ur var et 14060 fra 2000, virkelig lækkert og tidsløst design. Et ur der går til shorts og t-shirt, men også skjorte og jakkesæt.
Spar de sidste par kroner sammen og køb drømme uret, du vil ikke fortyde det.
•
undefinedundefined (20-10-2016, 11:24 AM)DangerJoe Skrev: Jeg ville vente. Købe uret du virkelig drømmer om, og ikke gå på kompromis og købe et andet, som du alligevel ikke drømmer om. Mit første ur var et 14060 fra 2000, virkelig lækkert og tidsløst design. Et ur der går til shorts og t-shirt, men også skjorte og jakkesæt.
Spar de sidste par kroner sammen og køb drømme uret, du vil ikke fortyde det.
Tak for dit indspark, jeg hælder også mere og mere til at købe drømmeuret første gang må jeg erkende. For mig personligt, så kan den reference bare så meget mere end andre ure jeg tidligere har kigget på, og passer som du nævner godt til både det casual og mere trimmede look.
•
Svar: 67
Tråde: 6
Modtaget Likes: 17 i 15 svar
Givet Likes: 8
(20-10-2016, 02:24 PM)Willecke Skrev: Tak for dit indspark, jeg hælder også mere og mere til at købe drømmeuret første gang må jeg erkende. For mig personligt, så kan den reference bare så meget mere end andre ure jeg tidligere har kigget på, og passer som du nævner godt til både det casual og mere trimmede look.
Det vil du bestemt ikke fortryde. Jeg selv er mest til de ældre damer, eller ure fra før de større kasser så dagens lys(præ 09). Det vil være muligt at finde en 14060(M), til omkring 28-32.000,-, hvis det er denne ref du kigger efter.
Held og lykke med jagten.
•
(20-10-2016, 02:30 PM)DangerJoe Skrev: (20-10-2016, 02:24 PM)Willecke Skrev: Tak for dit indspark, jeg hælder også mere og mere til at købe drømmeuret første gang må jeg erkende. For mig personligt, så kan den reference bare så meget mere end andre ure jeg tidligere har kigget på, og passer som du nævner godt til både det casual og mere trimmede look.
Det vil du bestemt ikke fortryde. Jeg selv er mest til de ældre damer, eller ure fra før de større kasser så dagens lys(præ 09). Det vil være muligt at finde en 14060(M), til omkring 28-32.000,-, hvis det er denne ref du kigger efter.
Held og lykke med jagten.
Hvor søger du urene henne, de steder jeg kigger er de noget dyrere syntes jeg?
•
|