Begyndelsen...
Alt indenfor EU bør være i kikkerten, og alt bør efter min mening være til at handle pris på; vær realistisk, seriøs og parat til at sige nej. Hvis der i en annonce står "prisen er fast" skal den tydeligt være under det normale. Jeg har iøvrigt selv handlet i Nederlandene og UK.

Og køb nu den Rolex, du vil have!

/Bjørn
Svar
Virkelig velholdt Jon, hold nu op.
Du taber mig lidt med alle de "fagudtryk", husk jeg stadig har meget at lære. Hvad menes der med LNIB?  Icon_cool

(10-10-2016, 07:12 PM)gmt-geek Skrev:
(10-10-2016, 11:51 AM)Willecke Skrev: Super flot klokken, Jon.

Hvor gammelt er det, kan se at modellen går mange år tilbage.

Den her ref. har jeg også et par stykker af, men jeg mener denne her er fra 1999 - købt LNIB!

vh. Jon
Svar
LNIB = Like New In Box

Når man har været med længe, kan man godt glemme at ikke alle kender vores forkortelser. Men spørg endelig og vi svarer med glæde Icon_smil
Svar
Ja, ja, ja jeg skal nok... Spøg til side, selvom jeg må indrømme at det rumsterer meget i mit hoved. I nat vågnede jeg flere gange og tænkte på tallene "114060", det er jeg ikke sikker på er sundt i længden. Icon_lol

(10-10-2016, 11:29 PM)bjorn_e58 Skrev: Alt indenfor EU bør være i kikkerten, og alt bør efter min mening være til at handle pris på; vær realistisk, seriøs og parat til at sige nej.  Hvis der i en annonce står "prisen er fast" skal den tydeligt være under det normale. Jeg har iøvrigt selv handlet i Nederlandene og UK.

/Bjørn

Ja, ja, ja jeg skal nok... Spøg til side, selvom jeg må indrømme at det rumsterer meget i mit hoved. I nat vågnede jeg flere gange og tænkte på tallene "114060", det er jeg ikke sikker på er sundt i længden. Icon_lol

(10-10-2016, 11:29 PM)bjorn_e58 Skrev: Alt indenfor EU bør være i kikkerten, og alt bør efter min mening være til at handle pris på; vær realistisk, seriøs og parat til at sige nej.  Hvis der i en annonce står "prisen er fast" skal den tydeligt være under det normale. Jeg har iøvrigt selv handlet i Nederlandene og UK.

/Bjørn

Ha, ha det kender jeg godt. Icon_blink

Jeg spørger løs alt det jeg kan, det er rart at folk er så venlige til at svare og komme med gode input. 

(11-10-2016, 09:00 AM)KimT Skrev: LNIB = Like New In Box

Når man har været med længe, kan man godt glemme at ikke alle kender vores forkortelser. Men spørg endelig og vi svarer med glæde Icon_smil
Svar
(10-10-2016, 08:25 PM)KlausM Skrev: Den ser stadig ud til at være LNIB. Super flot.
Mvh
Klaus

Mange tak Klaus!  Icon_Up

(11-10-2016, 08:54 AM)Willecke Skrev: Virkelig velholdt Jon, hold nu op.
Du taber mig lidt med alle de "fagudtryk", husk jeg stadig har meget at lære. Hvad menes der med LNIB?  Icon_cool

Takker Icon_Up

Og ja sorry vedr. LNIB - det tænkte jeg ikke lige over, men Kim har givet dig forklaringen!  Icon_blink

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Selvom jeg mere og mere hælder til at "finde" de ekstra penge og købe Sub'en med det samme, så tager jeg stadig gerne imod gode råd omkring et køb af et begynder ur.

Jeg har selv nævnt et par stykker, og der er kommet enkelte gode forslag, men byd endelig ind og gerne med en god forklaringer på hvorfor netop dette ur kunne være interessant som mit valg.

Kom frisk!  Icon_smil
Svar
I min verden er der ikke så mange ure i prisklassen ca. 20k hvor du kan holde prisen på grisen bare sådan nogenlunde....

Der er forskellige varianter af Omega'er - heri blandt 2254.50 som jeg selv har nævnt!

Der kunne også være IWC muligheden - en pilot ref. 327001 som er så klassisk at den er til at komme med igen samtidig med at du holder skindet på næsen....
- Især hvis du køber fornuftig brugt = i min verden LNIB indenfor EU!

vh. Jon

http://www.iwc.com/en/collection/pilots/IW3270/

BTW - jeg burde blive ved med at spamme dig med Rollies i den gamle kasse indtil du ombestemmer dig fra 114060 til 14060....  Icon_sign
Svar
Ha, ha, ha... Jeg har faktisk læst lidt op på lektien for at kunne differentiere de to modeller. Så lidt har din stædighed hjulpet. Icon_e_biggrin1

Jeg forstå godt at mange vælger de ældre modeller grundet det visuelle udtryk med smallere horn, mindre markører og "two line" på skiven - det tiltaler mig egentlig også... Men jeg er bare stadig slet ikke fan af lænken, og må bare indrømme at 114060'eren fanger mig mere. Det er én af de ting man ikke kan forklare.

Kigger lidt på det IWC du har noteret, tak.

Faldt for resten lige over et 114060 på nettet, privat salg, der var sprit nyt og ubrugt og cirka 6.000 kr. billigere end vejledende pris. Hvorfor pokker investerer folk så mange penge i et ur, for aldrig at bruge det og sælge det videre med tab? Er der noget jeg overser?

(13-10-2016, 08:44 AM)gmt-geek Skrev: I min verden er der ikke så mange ure i prisklassen ca. 20k hvor du kan holde prisen på grisen bare sådan nogenlunde....

Der er forskellige varianter af Omega'er - heri blandt 2254.50 som jeg selv har nævnt!

Der kunne også være IWC muligheden - en pilot ref. 327001 som er så klassisk at den er til at komme med igen samtidig med at du holder skindet på næsen....
- Især hvis du køber fornuftig brugt = i min verden LNIB indenfor EU!

vh. Jon

http://www.iwc.com/en/collection/pilots/IW3270/

BTW - jeg burde blive ved med at spamme dig med Rollies i den gamle kasse indtil du ombestemmer dig fra 114060 til 14060....  Icon_sign
Svar
(13-10-2016, 09:50 AM)Willecke Skrev: Faldt for resten lige over et 114060 på nettet, privat salg, der var sprit nyt og ubrugt og cirka 6.000 kr. billigere end vejledende pris. Hvorfor pokker investerer folk så mange penge i et ur, for aldrig at bruge det og sælge det videre med tab? Er der noget jeg overser?

Ja!  Icon_blink

Hvis vi antager at listepris i dag er 53k - det ur du har set koster 47k??

I dag kan et sprit nyt hentes i EU land for ca. 45k - for to år siden sikkert for 40k - flere år tilbage = billigere....

Mit gæt er det ikke har DK papirer - og hvis det har så er det sikkert nogle år gammelt....

Så selvom personen sælger det for 47k så taber han vist ikke på det....  Icon_Up

Vh. Jon
Svar
Du kan se annoncen her, jeg læser det som om at produktionsåret er i år?
https://vintageure.dk/Annoncer/koebenhav...114060-ny/

Hvis bare jeg havde 10% af den viden du har om ure, tror jeg ikke jeg ville have så mange forbehold med at købe uden for DK.

(13-10-2016, 10:30 AM)gmt-geek Skrev:
(13-10-2016, 09:50 AM)Willecke Skrev: Faldt for resten lige over et 114060 på nettet, privat salg, der var sprit nyt og ubrugt og cirka 6.000 kr. billigere end vejledende pris. Hvorfor pokker investerer folk så mange penge i et ur, for aldrig at bruge det og sælge det videre med tab? Er der noget jeg overser?

Ja!  Icon_blink

Hvis vi antager at listepris i dag er 53k - det ur du har set koster 47k??

I dag kan et sprit nyt hentes i EU land for ca. 45k - for to år siden sikkert for 40k - flere år tilbage = billigere....

Mit gæt er det ikke har DK papirer - og hvis det har så er det sikkert nogle år gammelt....

Så selvom personen sælger det for 47k så taber han vist ikke på det....  Icon_Up

Vh. Jon
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)