Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
(09-10-2016, 09:28 AM)Quimby Skrev: Tak for svar. Lidt research siger mig, at 99% af alle Seamaster black dials til salg rundt omkring er redone.
Det er også ok med mig, jeg er ikke hardcore samler eller puritaner (endnu). Omvendt gider jeg ikke betale mere end nødvendigt og jeg vil have originale dele.
Der findes tilsyneladende enkelte originale dials til en ok pris (endda med 500 cal.) men en verifikation kræver jo et 1955/65 omegakatalog.
http://omegaaddict.mysimplestore.com/pro...-dial-logo
Jeg tror jeg slår til på chrono24 
Der er en del usammenhæng i dine udtalelser men lad det nu ligge for et øjeblik.
Ranchero fra linket er på grænsen til at være Franken. Skiven er (en dårlig) redone og dette ses på subdial og på minutmarkører, der ikke er ens hele vejen igennem. Og værket i ref. 2990 bør være cal. 267 og ikke 268 som der er på billeder. Har heller ikke set en Ranchero med forgyldt (double) kasse ej hellere en "issued to RAF" og disse "dagger" visere passer jo heller ikke, som Lars skriver men TDN kan og ved meget mere om dem end jeg.
For 1800 Euro kan du få en original Constellation i stål eller guld på stål med pæn sort skive eller hvis du er lidt heldig en i massiv guld med hvid/guld skive.
Og for den mængde penge burde du kunne få næsten hvilken som helst Seamaster (dress) med original sort skive.
Andet Omega med sort skive (til 699 Euro) har også ommalet skive (man kan se sort farve på markørernes sider).
Hvorfor vil du gå efter et ur med redone skive og samtidig have originale dele?
Hvorfor vil du gå efter et vintage ur uden patina? Det er jo ure, der er 50-60 år gamle så hvis du sammenligner dem med biler eller mennesker der er ligeså gamle viser disse også par tegn på deres alder.
•
Svar: 5
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for afklaring på Ranchero´en.
Overskriften skal ikke forstås som at jeg leder efter et vintageur helt uden patina. Det var nærmere ment som, at jeg synes det var mistænkeligt, at der slet ingen patina er ved de linkede ure - derfor spurgte jeg, om de mon var malede op. Og det er de så.
Jeg synes de gamle Seamaster ure er virkeligt flotte - meget flottere end de sidste tredive års modeller. Jeg synes også min Ægget fra Fritz Hansen er flot selvom den er næsten ny og lavet 30 efter Arne Jakobsen døde. Det er designet jeg kan lide.
Men måske kan jeg finden en original og ikke vissen og fugtskadet black dial. Det ville da være fedt.
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Jeg kan da også godt lige give mit besyv med her....
1. Jeg har haft alle versioner(så vidt vides) af Ranchero'er
- Det er det eneste ben af min Omega vintage samling jeg har savet af(jeg har dog en tilbage)...
2. Skiven på både den viste Ranchero'en og det andet ur er redone
3. @Lars - Ranchero gik med både broad arrow visere - tidligt men altså også alpha hands versioner - dog ikke af den variation der er på den her Ranchero
4. @Dwendler(Dennis ) Enig og uenig
Enig i at RAF inskriptionerne er et forsøg på at gøre uret mere værd og nok ikke har meget hold i virkeligheden
Uenig i at der ikke findes Ranchero i forgyldt kasse - den hedder PK 2990 og de fleste er enige om at det er den mest sjældne af dem!
John Goldberger har bla. en i sin store kogebog(Omega bog) - og præcis dette ur er den eneste Ranchero jeg har beholdt - altså den fra hans bog da han fik taget billeder af min!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
(09-10-2016, 11:41 AM)gmt-geek Skrev: Jeg kan da også godt lige give mit besyv med her....
1. Jeg har haft alle versioner(så vidt vides) af Ranchero'er
- Det er det eneste ben af min Omega vintage samling jeg har savet af(jeg har dog en tilbage)...
2. Skiven på både den viste Ranchero'en og det andet ur er redone
3. @Lars - Ranchero gik med både broad arrow visere - tidligt men altså også alpha hands versioner - dog ikke af den variation der er på den her Ranchero
4. @Dwendler(Dennis ) Enig og uenig
Enig i at RAF inskriptionerne er et forsøg på at gøre uret mere værd og nok ikke har meget hold i virkeligheden
Uenig i at der ikke findes Ranchero i forgyldt kasse - den hedder PK 2990 og de fleste er enige om at det er den mest sjældne af dem!
John Goldberger har bla. en i sin store kogebog(Omega bog) - og præcis dette ur er den eneste Ranchero jeg har beholdt - altså den fra hans bog da han fik taget billeder af min!
Vh. Jon
Hej Jon
Tak for info. Så har jeg også lært noget i dag. Er som skrevet ikke nær så skarp på Ranchero som I andre og har kun haft et transformed (dog ref. 2996). Hatten af
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
(09-10-2016, 11:41 AM)gmt-geek Skrev: Jeg kan da også godt lige give mit besyv med her....
Vh. Jon
Tak for info Jon.
Jeg er absolut ikke sikker på de visere, derfor jeg skrev tjek op på dem. Jeg viste der var noget galt...
Som du jo nok ved, vil jeg hellere skrue i dem, resten overlader jeg til jer.
Og det klarer i jo til UG kryds og slange.
Så endnu en gang tak for din info.
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
@Dennis og Lars:
No problem!