Svar: 1,464
Tråde: 49
Modtaget Likes: 266 i 154 svar
Givet Likes: 118
Et lidt glemt mærke på disse kanter, men en genial opfindelse. Hvorfor tage til urmager og få justeret uret når du selv kan gøre det.
Var ved at sætte nogle af disse ure på hjemmesiden og troede først det var en gangreserveregulator. Men så fik jeg nærlæst lidt mere og så en video og der følger en lille nøgle med så man selv kan justere når uret taber eller vinder for meget.
Jeg er selv betaget af den blå.
Video af en anden model hvor justering demonstreres
https://www.youtube.com/watch?v=dLSFSVIaH4s
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Efter næsten 300 kig uden svar - og næsten 1 hel uge uden én eneste post på hele dette forum(!) - springer jeg da gerne til og erklærer at uret for mig virker en lille smule klodset på den der uheldige "rockerbreitling" agtige måde. Men den blå farve er smuk på skiven.
Komplikationen med at kunne finjustere (noget som en urmager gør for 300kr, og på dette ur sikkert hæver prisen med et eksorbitant beløb) er ret fjollet at bruge plads på.
Det fremstår som et meget søgt og tydeligt gimmick i en urverden som ellers består af at sløre gimmicks.
•
Svar: 1,464
Tråde: 49
Modtaget Likes: 266 i 154 svar
Givet Likes: 118
Ja, svarraten på forskellige forumer er meget forskelig på præcis samme emne og ur, men havde det været et Omega havde der været supersvar på uret.
Jeg synes også den blå farve er superflot og ja det koster ekstra med justeringensmuligheden, men hvor meget er svært at vide. Måske et par tusinde. Men folk er forskellige. En del elsker nye tiltag og andre ønsker bare at ting skal forblive det samme med bitte små forandringer.
Ideen er god synes jeg, og selv om en urmager kan justere et ur for 300 kr. så går der nok set stykke tid hvor man venter med justering da man lige skal finde tid og komme hen til urmageren. Man kan jo fare til en urmager 2 - 3 gange over en 5 årig periode for justering.
Men så igen. Hvis verden kun havde den slags "problemer"
•