Mora og M* swiss made - historie og ca pris for reparation
#1
Photo 
Hej. Jeg har et par gamle ure, som jeg godt kunne tænke mig at høre lidt om, hvis I kender noget til dem? Og hvad vil en ca pris være for reparation?

Begge mangler krone, de kan godt trækkes op, men går i stå igen efter 1 - 5 timer, desuden går M* for langsomt og Mora'et skal have skiftet glas.

God aften :)

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
#2
UUH ha. Det kan godt komme til at koste 1.500 - 2.000 kr. stykket. Måske er det svært at skaffe en krone. Prøv en vintage forhandler i dit område. Mølbak i København er god, men der skal nok nye dele til i værket ellers vil uret nok ikke gå særligt godt over en 4 - 5 årig periode.
Svar
#3
M* skulle efter sigende være et mærke der blev lavet/solgt til/i Magasin forretninger og den findes i mange versioner. Har selv ejet par stykker.
Mora er et svensk klingende mærke og blev lavet i flere versioner og modeller (sport, atlet, m.m.) har også haft par stykker.

Mora mangler en sekundviser også, samt kroneaksel,  krone og glas.
M* ser ud til at være i chrome (ikke en fordel) samt mangler krone.  

Hvis vi antager, at du kan få dem lavet for ca. 1000 kr. stykket så vil den pris i mine øjne overgå urenes salgsværdi.
[-]
  • pbr
Svar
#4
Tak for jeres svar!
En skam det ikke kan betale sig at lave dem, synes ellers at designet er flot.
Svar
#5
Den type design kan du finde i mange vintageure og også i mange moderne "designerure".

Prøv at google et ur-mærke som Ole Mathiesen eller kig efter vintage Omega Geneve, Seamaster eller Constellation.

Også IWC og flere andre urproducenter har lavet ure med dette eller meget lignende skivedesign


İmage


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)