IWC Portuguese Hand-Wound 8 Days
#11
Hvis du ikke går med uret til dagligt er det lidt hip som hap om det er manuelt eller automatisk optrukket. Du skal sikkert alligevel stille tiden hver gang du tager det på. Men netop IWC's Portuguese Auto 5001 eller 5007 som den nyeste hedder og deres Portuguese 5102 (manuelt) har gang reserver på 7-8 dage så det er muligt at have et ur der ikke skal stilles selv om man kun har det på i kirken om søndagen :-)
Jeg har selv en 5001 men jeg synes faktisk at 5102 er det flotteste Portuguese på markedet.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
[-]
  • Jens
Svar
#12
Citat:Men er et manuel ur fedt af have eller vil man blive træt af det?

Manuelt er for mig det absolut fedeste. Det er en fornøjelse at trække et ur op hver morgen Icon_e_biggrin1


/Mads
[-]
  • Jens, Soetoft
Svar
#13
Mit først manuelle optrukne ur var et Pam000. Det irriterede mig hver gang det skulle trækkes op, derfor blev det solgt. Og jeg skulle aldrig, som i ALDRIG have et ur med manuelt optræk! Mit syn ændrede sig da jeg købte et JLC Master 8 med 8 dages gangreserve - jeg trak det op hver søndag i starten, sidenhen et par gange om ugen. Derefter vidste jeg at jeg var klar til et manuelt ur igen. I dag har jeg et Speedmaster, et lommeur og D.Dornblüth alle manuelle og jeg nyder at trække dem op. Det ur jeg går med får "en lille tur" hver aften inden jeg går i seng - afstresning og nærværende så et IWC med 7-8 dages gangreserve - GO FOR IT! Du vil ikke fortryde.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#14
Jeg har netop købt mit første ur med manuelt værk,
Dog i en noget lavere liga end dem der er inde i billedet her.

Jeg var også overbevist om at jeg aldrig skulle have et ur med det "besvær"
Og jeg har også altid rystet lidt på hovedet over "glæden ved at trække op"  Icon_e_biggrin1

Men jeg har måtte overgive mig mit ur har 40 timers power reserve 
Og jeg bruger det som mit hverdags ur, og der er altså noget lækkert 
I det ritual som HG beskriver.  Icon_cool

Køb med hjertet det er rene lækkerier du overvejer.  Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • HG, T.Hansen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)