IWC Portuguese Hand-Wound 8 Days
Hej i Forumet.

Jeg har gået og små forelsket mig i et IWC ur.
Men jeg bliver desværre nød til at bede om lidt hjælp her, så håber i kan være behjælpelige.

Uret er som beskrevet ovenfor et IWC Portuguese Hand-Wound Eight Day ref: 510203.
Men nu kan jeg se at nogen skriver Automatisk og andre skriver Manuelt  Icon_e_surprised

Når vi snakker IWC, hvad er forskellen her?

Håber nogen kan hjælpe mig her.

Forsat god dag til alle.
Vh Soetoft

Rolex SeaDweller  Ref nr. 116600
Svar
(29-08-2016, 01:38 PM)Soetoft Skrev: Hej i Forumet.

Jeg har gået og små forelsket mig i et IWC ur.
Men jeg bliver desværre nød til at bede om lidt hjælp her, så håber i kan være behjælpelige.

Uret er som beskrevet ovenfor et IWC Portuguese Hand-Wound Eight Day ref: 510203.
Men nu kan jeg se at nogen skriver Automatisk og andre skriver Manuelt  Icon_e_surprised

Når vi snakker IWC, hvad er forskellen her?

Håber nogen kan hjælpe mig her.

Forsat god dag til alle.

fed klokke - go for it!  Icon_Up

Uret er mekanisk med manuelt optræk - dvs. du trækker uret op ved at dreje på kronen - her trækkes det op en gang hver ca. 7-8 dag(eller oftere hvis du lyster)

Mekanisk automatisk er hvis der er en optræksmekanisme(rotor) på uret som trækker uret op for dig vha. din arms bevægelser og tyngdekraften!
 = I princippet skal man her kun trække det op en gang og det er når du tager det på første gang!

Der er ikke noget IWC specifikt vedr. dette - sådan gælder det for alle mekaniske ure - AUTO eller Manuelle...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
(29-08-2016, 01:45 PM)gmt-geek Skrev: fed klokke - go for it!  Icon_Up

Uret er mekanisk med manuelt optræk - dvs. du trækker uret op ved at dreje på kronen - her trækkes det op en gang hver ca. 7-8 dag(eller oftere hvis du lyster)

Mekanisk automatisk er hvis der er en optræksmekanisme(rotor) på uret som trækker uret op for dig vha. din arms bevægelser og tyngdekraften!
 = I princippet skal du kun trække det op en gang og det er når du tager det på første gang!

Der er ikke noget IWC specifikt vedr. dette - sådan gælder det for alle mekaniske ure - AUTO eller Manuelle...

Vh. Jon

Tak skal du have.
Ok, så giver det mening, så vil jeg helst have det med Automatisk. 

Vil det så sige at ref nr: 510203 er kun automatisk, eller kan dette fås både som auto og manuel?

Er der eventuelt et sted hvor man kan finde de forskellige ref nr: af  IWC Portuguese Hand-Wound både med og uden dato.
Vh Soetoft

Svar
(29-08-2016, 02:02 PM)Soetoft Skrev:
(29-08-2016, 01:45 PM)gmt-geek Skrev: fed klokke - go for it!  Icon_Up

= I princippet skal du kun trække det op en gang og det er når du tager det på første gang!

Vh. Jon

Tak skal du have.
Ok, så giver det mening, så vil jeg helst have det med Automatisk. 

Vil det så sige at ref nr: 510203 er kun automatisk, eller kan dette fås både som auto og manuel?

Er der eventuelt et sted hvor man kan finde de forskellige ref nr: af  IWC Portuguese Hand-Wound både med og uden dato.

Nej - dvs. 5102 er et mekanisk ur med manuelt optræk - IKKE automatisk....

Skal du have IWC med 7 dages værket mekanisk automatisk så skal du nok over i portuguiese eller big pilot serien...

Vh. Jon
Svar
(29-08-2016, 02:07 PM)gmt-geek Skrev: Nej - dvs. 5102 er et mekanisk ur med manuelt optræk - IKKE automatisk....

Skal du have IWC med 7 dages værket mekanisk automatisk så skal du nok over i portuguiese eller big pilot serien...

Vh. Jon

Hmm, derfor jeg er lidt uforstående, se vedhæftet link:
http://www.urvaerket.dk/iwc-portuguese-h...47198.html

Men er 5102 ikke portuguiese?
Vh Soetoft

Svar
(29-08-2016, 02:12 PM)Soetoft Skrev:
(29-08-2016, 02:07 PM)gmt-geek Skrev: Nej - dvs. 5102 er et mekanisk ur med manuelt optræk - IKKE automatisk....

Vh. Jon

Hmm, derfor jeg er lidt uforstående, se vedhæftet link:
http://www.urvaerket.dk/iwc-portuguese-h...47198.html

Men er 5102 ikke portuguiese?

Jo - 5102 er en portuguise variant - der var jeg ikke præcis nok før så - beklager....

Gå efter portuguise ref. 5007 eller den lidt ældre ref. 5001 for auto klokke!

At urværket skriver automatisk, selvoptrækkende i deres 5102 annonce er en fejl!

Vh. Jon
Svar
(29-08-2016, 02:14 PM)gmt-geek Skrev: Jo - 5102 er en portuguise variant - der var jeg ikke præcis nok før så - beklager....

Gå efter portuguise ref. 5007 eller den lidt ældre ref. 5001 for auto klokke!

At urværket skriver automatisk i deres 5102 annonce er en fejl!

Vh. Jon

Så er jeg mere med, tak.

dvs: lige meget hvad der står så er 510203 manuel og ikke auto.

Hvis man skal have auto så skal man over i en 5007 eller 5001.

Men er et manuel ur fedt af have eller vil man blive træt af det? For mig, er dette ur mere et dress ur end et hverdags ur.

vh.
Vh Soetoft

Svar
(29-08-2016, 02:19 PM)Soetoft Skrev: dvs: lige meget hvad der står så er 510203 manuel og ikke auto.

JEP!
(29-08-2016, 02:19 PM)Soetoft Skrev: Hvis man skal have auto så skal man over i en 5007 eller 5001.

Hvis portuguise og Auto og med iwc's 7 dages værk så - JA!

- alternativt - BIG pilot....

(29-08-2016, 02:19 PM)Soetoft Skrev: Men er et manuel ur fedt af have eller vil man blive træt af det? For mig, er dette ur mere et dress ur end et hverdags ur.

vh.

Det er smag og behag - jeg har begge dele - både auto og manuelt optrukne ure - begge har deres charme samt fordele og ulemper!  Icon_Up

Vh. Jon
Svar
(29-08-2016, 02:23 PM)gmt-geek Skrev: Det er smag og behag - jeg har begge dele - både auto og manuelt optrukne ure - begge har deres charme samt fordele og ulemper!  Icon_Up

Vh. Jon

Nu du har begge dele, kan du fortælle lidt fordele og ulemper ved begge så? 
Har selv et Rolex SeaDweller auto, og det syntes jeg ikke der er nogen ulemper ved, hvad jeg ved af. 

Vh
Vh Soetoft

Svar
Automatisk eller manuelt er smag og behag. Automatiske ure er jo kun "selvoptrækkende", når de bliver brugt kontinuerligt eller sidder i en winder. Hvis du påtænker at bruge uret som dress ur, vil det formentlig alligevel skulle trækkes op næste gang, du skal have det på. Så kan du lige så godt bruge et manuelt værk. Det er meget smukke ure, du har kig på!.
JK
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)