Rolex priser
Der bliver tit spurt til priser på ure og flere og flere fabrikanter er begyndt at have priser på deres hjemmeside, hvilket nu også gør sig gældende for Rolex.
Jeg tænkte at det lige var værd at nævne her Icon_smil

Eksempel fra deres hjemmeside.
İmage
Svar
Ja, og en fra Rolex gruppen har været så flink at lave en oversigt over priserne i 13 lande:

https://www.lauge.org/rolex/rolex_price_list.html
Svar
Noget godt er der da kommet ud af Brexit - 11500kr at spare på Submariner 116610LN ift Danmark!
Svar
Det er åbenbart kun nogle af modellerne, der er pris på. Day-Date er "on request", og Cellini er der vist heller ikke.

Det er da ellers en fin idé, at det står der. Rolex-forhandlere får nok mange henvendelser om priser, hvorefter folk forlader butikken stille igen, da det jo er nogle heftige priser efterhånden. Det er jo bare et ur Icon_blink

/Mads
Svar
Hvis forhandlerne skulle være trætte af et svare på spørgsmål om priser, skulle de være lidt mere omhyggelige med at sætte priser på de udstillede ure, sådan som de rent faktisk er forpligtigede til i flg. loven.
Den lokale forhandler i Odense sætter konsekvent aldrig priser på de udstillede varer.
I andre lande, fx Tyskland, er der en ganske anderledes orden i sagerne!
/
Kristen

PS:
Jeg synes, at det forøvrigt er langt sjovere at kigge på vinduer, når der er priser på.
[-]
  • onkeldunkel, pbr
Svar
De er vel også kun det man i daglig tale kalder vejledede,
Som der også er forklaret lige under prisen i Kims eksempel.

Så skulle man købe har man en rette snor på hvor stort hittet bliver,
Men heller ikke mere end det.

Men måske tiltaget kan spare deres forhandlere for en masse løse henvendelser/spørgsmål.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Enig - prisskilte er godt, så slipper man også for at stå og vride hovedet/nakken for at prøve at læse prisen på tagget Icon_smil

Mht. den lokale forhandler i Odense, så kan det godt være de ikke har prisskilte på, men jeg fik lov til at prøve den nye Daytona i denne uge Icon_Up og de virker superflinke (mit første besøg, så jeg har ikke meget at basere det på)
Svar
Jeg finder det useriøst at sætte en vare til display,
Og så ikke udstyre den med et prisskilt.

Andre finder det måske eksklusivt, smag og behag.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • whoa
Svar
Det kan hjælpe til at lokke kunder ind i butikken og prøve varen, men selv kan jeg bedt lide tydelig prisskilt på varen.
Svar
Yes - jeg kan naturligvis bedst lide at se varernes priser i forretninger.
Måske er det fattigrøve-æstetikers holdning men jeg vil tro at planlægger man at købe et nyt Rolex fra AD´en, er man også oplyst om prisen i forvejen. Altså, for mig er det svært at tro på følgende scenario:

"Jeg vil venligst bede om to stykker af referencenummer 114060 og et enkelt af 116400gv."
"Javel herre, det bliver så kr. 164.700. Vil De foretrække at betale med kontanter eller vil det være kredit- eller Dankort ?"
"HVAD ??!! Jeg har 11 kroner 50 ører og jeg troede at det vil være nok ! I har jo ikke prismærket urene !"

Nøøh. Jeg vil ikke tro på historien.
Når vi taler om luksusvarer hvis nypris er mere eller mindre fastsat og som koster over kr. 10.000 / stk. må man gå ud fra det at køberen ved prisen i forvejen og at det æstetiske, dvs. ingen prisskilter, vil være reglen.
Taler vi om tilbudsvarer hos Netto - eller lignende, insisterer jeg at varerne er prismærkede.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)