Hjælp til service af et Festina
Hej alle,

Ja, jeg ved godt at dette ur måske ikke ligefrem er nogen juvel, men ikke desto mindre har det værdi for mig :) Jeg håber I vil hjælpe.

Jeg har brug for hjælp til at identificere det, hvis man kan sige det. Det er et quartz og 2 tilfældige urmagere har ikke kunne hjælpe og den ene sagde direkte, at det ur ikke et helt almindeligt ur :) og de kunne kun skifte batteri.

Nu skal det ikke være en diskussion om urmagere og deres kumme, men jeg er på udkig efter et sted, som kan lave et service på dette ur.
Om uret er specielt det ved jeg ikke, men hvis ikke man kender det så ja, så kan det virke som om det har sit eget liv.

Det har, som det ses på skiven, flere funktioner. Ved tryk på den ene knap, skifter man den lille viser over på den ønskede funktion og så kan man stille alt fra tid, alarmer og kalender mv..
Jeg kan se at andre ure har disse funktioner. Hedder det noget som en fællesbetegnelse, alle disse ting det kan?

Den del med at trykke på knappen og skifte mellem de forskellige funktioner går ret trægt og jeg skal trykke ind og hive ud for at få det til at virke. Det føles ikke rart at skulle være hård ved det. Uret er 15 år gammelt men opleves ikke sådan i det daglige. Det er desuden i titanium og det bør jo kunne holde i mange år endnu.
Det er aldrig blevet serviceret og har i en periode ligget stille i mange år.

Jeg er i Københavns-området men sender det gerne hvis det kræves :)

Håber I kan hjælpe mig.

Mvh.
Kristian

İmage

İmage

İmage
Svar
Spørg Urmagerens Smykker på Amagerbrogade. Han er en super good guy!
[-]
  • KristianK
Svar
Det lyder til at være dine trykknapper der skal rense og smøres med siliconefedt. Så glider de igen.
Du trykker dem/den ind og de/den hopper selv ud, da der er en fjeder der skal klare retur jobbet.
Det burde en hvilken som helst urmager kunne klare.
Specielt, næh det vil jeg da ikke sige, men de kan være lidt sjove at indstille, og det tager temmelig lang tid fordi motoren kører selv viserne rundt, fremfor der var en krone og man selv drejede dem hen hvor de skal være. 
Citizen havde den caliber i programmet for en herrens masse år siden. Hvornår husker jeg ikke, men dengang kostede det omkring 1K og til prisen mener jeg ikke de var vandtætte... Icon_blink
Det sker vi ser en enkelt i ny og næ til batteriskift.  Icon_smil
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

[-]
  • Batman
Svar
(14-08-2016, 06:58 PM)Janus2312 Skrev: Spørg Urmagerens Smykker på Amagerbrogade. Han er en super good guy!
Tak :)

(14-08-2016, 09:10 PM)Lars Skrev: Det lyder til at være dine trykknapper der skal rense og smøres med siliconefedt. Så glider de igen.
Du trykker dem/den ind og de/den hopper selv ud, da der er en fjeder der skal klare retur jobbet.
Det burde en hvilken som helst urmager kunne klare.
Specielt, næh det vil jeg da ikke sige, men de kan være lidt sjove at indstille, og det tager temmelig lang tid fordi motoren kører selv viserne rundt, fremfor der var en krone og man selv drejede dem hen hvor de skal være. 
Citizen havde den caliber i programmet for en herrens masse år siden. Hvornår husker jeg ikke, men dengang kostede det omkring 1K og til prisen mener jeg ikke de var vandtætte... Icon_blink
Det sker vi ser en enkelt i ny og næ til batteriskift.  Icon_smil
Mvh
Lars
Ja, du har ret. Det er lige nøjagtig som du beskriver.
Det kostede dog noget mere pga. titanium-udgaven men min kæreste arbejde i en svensk guldsmedekæde som skulle ud af DK og jeg fik 70-80 pct. rabat. Men det var ikke mere end 2-2500 det stod til i udsalg. Fred være med det. Det er slet ikke interessant, hvad det kostede eller hvad det er værd. Det går egentlig fint og skal blot have et stort (eller lille) service så jeg er sikker på at det går igen i mange år :)
Svar
(14-08-2016, 06:58 PM)Janus2312 Skrev: Spørg Urmagerens Smykker på Amagerbrogade. Han er en super good guy!

Enig.

Mit Certina DS Cascadeur chrono quartz havde fået fugt i værket og var dødt.

Uret har ikke den stor værdi, men betyder noget for mig. Min kone gav mig uret i 30 års fødselsdagsgave.

Urmagerens Smykker gav mig en fin og fair pris på et et nyt værk.

Mener jeg gav ca 1000 kr incl arb løn.

Bemærk at han nogle gang har lukket et par dage da han rejser til Norge med kundeopgaver.
Mvh Kim 
Svar
(15-08-2016, 06:13 AM)Avantismo Skrev:

Enig.

Mit Certina DS Cascadeur chrono quartz havde fået fugt i værket og var dødt.

Uret har ikke den stor værdi, men betyder noget for mig. Min kone gav mig uret i 30 års fødselsdagsgave.

Urmagerens Smykker gav mig en fin og fair pris på et et nyt værk.

Mener jeg gav ca 1000 kr incl arb løn.

Bemærk at han nogle gang har lukket et par dage da han rejser til Norge med kundeopgaver.
Tak, det vil jeg bestemt overveje da jeg tit er i København :)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)