Renault Twingo
#1
Har nogen erfaring med den ny Renault Twingo?
Det er en bil, der på mange måder er anderledes, hvilket tiltaler mig.
Men er det en god bil?
Dens slægtskab med Smart kunne måske betyde noget godt for kvaliteten?
/
Kristen
Svar
#2
Kender et par stykker som har en de er ok glade for dem,
Enig i at den er lidt anderledes end det bla. Toyota og PSA alliancen tilbyder.

En af mine kollegaer har lidt købt en ny 108,
Som afløser for hans Aygo og hans fruen køre også i en 108,
Den "gik" jeg igennem sammen med ham forleden.

Også en udmærket bil med fint udstyr.

Det der slår mig generelt ved disse Micro biler uanset hvilke emblem der sidder i fronten er,
At de alle er udmærket biler når man tager dem for hvad de er/koster.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Ja, der små biler er blevet bedre, meget bedre.
Det oplagte valg er vel en Up/Citigo/Mii, men der er jo netop så pokkers mange af dem, at det næsten bliver komisk.
Toyota Aygo er lige som alle ny Toyota-modeller hæslige, grænsende til det karikerede.
Peugeot 108 er ganske pæn. Citroën C1 har den mest uharmonisk "usynlige" A-stolpe. Det er virkelig mislykket.
Så er der Picanto, som givet vis er meget vellykket med en fin garanti, men der må lure en afløser lige om hjørnet.
Hyundai i10 virker som kvalitet, men der er det C-stolpen, der er mindre vellykket. Den ligner gammel M-B A-klasse.
Opel Karl og Suzuki Celerio ligner det de er; små biler!
Jeg er desværre mest stemt for en MINI Cooper; den første af de "new", men de holder prisen pokkers godt.
Og så var det, at jeg syntes, at en Twingo havde lidt "karakter". Og så lyder en trecylindret motor meget godt, når den bliver kørt lidt op i omdrejninger!
Vi kører ikke meget bil i familien, som snart kun udgøres af de to gamle, så det er ikke en pendlerbil, vi er ude efter. Bare noget som på den sjoveste og billigste måde kan forhindre at garagen bliver et pulterrum.
/
Kristen
Svar
#4
Der er mange muligheder og jeg er sikker på,
At ingen af dem er en direkte dårligt bil blot man holder fokus på hvad man køber.

Skulle jeg selv købe ud fra dit udgangspunkt,
Valgte jeg Picantoen hovedsaglig af tre årsager.

1. Designet jeg syntes den har et pænt design med lidt kant/karakter.
2. Modellen har en alder hvor alle børnesygdomme bør være belyst/løst.
3. Garantien gør at man efter at have betalt bilen kan sælge den igen med fabriks garanti.

Jeg stod i en ligende situation for små 4 år siden,
Og skulle bruge et billigt transportmiddel hvor jeg havde varme og sad i tørvejr.

Valgt faldt på en Toyota Starlet et fremragende valgt,
Næste gang tror jeg at det bliver en Yaris hvis det skal være i samme størrelse.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
Et lille fif til nuværende ejere af Twingo III:
Hvis man udskifter kontakten til fartbegrænseren med en kontakt til fartpilot/fartbegrænser får man fartpilot for små kr. 200.
/
Kristen
Svar
#6
Jeg ved at man har kunne gøre noget ligende med alarm på nogle af deres modeller,
Her manglede der kun et relæ i sikrings boxen.

Der tog de så ca 2500 for at "montere" alarm på bilerne. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#7
Jeg har ikke selv prøvet den nye twingo men synes den er meget fin og et meget frisk pust i små bilsklassen.

Baghjulstræk og motoren bag er superfedt imho.

Desuden skulle den have en meget lille venderadius, så det skulle være en af de nemmeste biler at parallelparkere med.
Mvh Kim 
Svar
#8
(13-08-2016, 11:32 PM)khbk Skrev: Ja, der små biler er blevet bedre, meget bedre.
Det oplagte valg er vel en Up/Citigo/Mii, men der er jo netop så pokkers mange af dem, at det næsten bliver komisk.
Toyota Aygo er lige som alle ny Toyota-modeller hæslige, grænsende til det karikerede.
Peugeot 108 er ganske pæn. Citroën C1 har den mest uharmonisk "usynlige" A-stolpe. Det er virkelig mislykket.
Så er der Picanto, som givet vis er meget vellykket med en fin garanti, men der må lure en afløser lige om hjørnet.
Hyundai i10 virker som kvalitet, men der er det C-stolpen, der er mindre vellykket. Den ligner gammel M-B A-klasse.
Opel Karl og Suzuki Celerio ligner det de er; små biler!
Jeg er desværre mest stemt for en MINI Cooper; den første af de "new", men de holder prisen pokkers godt.
Og så var det, at jeg syntes, at en Twingo havde lidt "karakter". Og så lyder en trecylindret motor meget godt, når den bliver kørt lidt op i omdrejninger!
Vi kører ikke meget bil i familien, som snart kun udgøres af de to gamle, så det er ikke en pendlerbil, vi er ude efter. Bare noget som på den sjoveste og billigste måde kan forhindre at garagen bliver et pulterrum.
/
Kristen


Hej Kristen
Hvad er der sket med din skønne vintage Mercedes ??
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#9
Min Mercedes-Benz W123, 230E fra 1983 lever og har det godt. Den har netop rundet 230000 km.
Jeg købte den i 2006, hvor den havde gået 132000.
Den afløste en 300d, som havde været Taxi.
Så jeg har efterhånden kørt W123 i en del år.
Før det havde jeg en Citroën 2CV i 13 år.
Men: "Alting har sin tid....", og jeg har fået lyst til at træde ind i det 21. århundrede på bilområdet.
For en måned siden skiftede jeg min Sony Ericsson dumb phone ud med en iPhone 4S, og jeg er blevet helt glad for den....så det er da ved at gå helt galt!
Sidste uge prøvede jeg den faceliftede Up!, og den kører fantastisk.
Her i sommerferien lejede vi en Audi A3 i Flensburg og kørte til Vezio ved Varenna ved Comosøen.
Vi kørte over Splügen Pass, i alt knapt 3000 km og brugte benzin for 1500kr., svarende til 17,7 km/l.
Vi kørte sjældent under 125 på motorvej.
Så er det jo, at det kan mærkes, at der har været en vis udvikling inden for biler.
Derfor mine overvejelser om, at der måske er en anden, der skal have fornøjelse af min W123.
For det er jo netop det, det er; en fornøjelse at køre i sådan en bil.
/
Kristen
Svar
#10
(21-08-2016, 04:24 PM)khbk Skrev: Derfor mine overvejelser om, at der måske er en anden, der skal have fornøjelse af min W123.
For det er jo netop det, det er; en fornøjelse at køre i sådan en bil.
/
Kristen

Hvis jeg ikke havde lige haft hænderne fuld af restaurering og renovering af en Audi 80 B4 fra -92 som i dag fortjener mig som daglig beater, ville jeg sikkert være interesseret af din W123...
Mvh. John

İmage

İmage
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)