Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
(03-08-2016, 11:20 PM)pbr Skrev: (03-08-2016, 11:01 PM)Kasper_M_A Skrev: Endnu et nybegynder spørgsmål...
(Bær over med mig, er helt grøn på området ;)
Den lille foldespænde-tingest er lidt løs i det... Kan den strammes lidt med et trick eller noget?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fsv. angår låsens "overfald" (eller hvad det nu kaldes), så tror jeg, at en alm. urmager vil kunne "klemme" den lidt sammen, så den hæfter tilpas stramt igen !
Pas nu på, der skal ikke klemmes eller bøjes på de låse der er monteret her. Så kommer man ud hvor selv det ur ikke er vandtæt nok, nemlig på meget dybt vand.
Inde i låsen sidder der en fjeder der sikkert er ved at være slap, den skifter man også er alt som da det var nyt. Man bøjer ikke selv på låsene. Lad lige den fise ind en gang for alle, man bøjer og brækker ikke selv på låsene. Alt for ofte er vi ude for at folk selv har "rettet" lidt på låsen og så vil den slet ikke holde eller overhovedet lukke. Det er meget forskelligt hvordan en lås skal rettes for at holde igen, her skal man ihvertfald IKKE bøje eller rette noget, men der imod skifte fjederen inde i låsen der holder låsen lukket, det er den man betjener med sidetrykknapperne.
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Svar: 4,384
Tråde: 276
Modtaget Likes: 3,108 i 1,072 svar
Givet Likes: 2,257
Du har HELT ret, Lars - jeg havde en helt anden type lås i tankerne, end Omegas !!
My bad !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 1,472
Tråde: 51
Modtaget Likes: 65 i 42 svar
Givet Likes: 261
(03-08-2016, 11:47 PM)Stensbjerg Skrev: (03-08-2016, 11:12 PM)Kasper_M_A Skrev: Stensbjerg - Super fedt ur!
Er også selv helt pjattet med den sorte udgave... Specielt den helt simple version uden alle de små 'visere'. Der er bare uhyggeligt langt imellem urene til en fornuftig pris i denne farve syntes jeg :)
Den uden chronograf dele (de små visere ) hedder 2254.5200
Generelt er disse Seamastere er som du er inde på steget i pris
efter Omega stoppede med at producere dem.
Jeg har altid syntes chronograf versionen lige var en tand mere lækker,
Derfor blev det den, uret er købt 80% med hjertet og 20 som investering.
Jacob mener du ikke 2254.50.00
Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar: 9
Tråde: 3
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Mht. låsen, så var det måske mig der ikke var god nok til at forklare :)
Det er ikke den store / 'almindelige' lås jeg mener, men derimod den lille 'lås' til venstre på nedenstående billede.
Har denne lås forbindelse med de to trykknapper i siden?
•
(04-08-2016, 09:04 AM)Kasper_M_A Skrev: Mht. låsen, så var det måske mig der ikke var god nok til at forklare :)
Det er ikke den store / 'almindelige' lås jeg mener, men derimod den lille 'lås' til venstre på nedenstående billede.
Har denne lås forbindelse med de to trykknapper i siden?
Lars har stadig ret - det var mig, der var helt forkert på den, idet jeg tænkte på den type lås, der sidder på Rolex lænker fra den periode, hvor der blot er anvendt bukket metalplade. Metallet i din lås er af alt for god kvalitet og tykkelse til, at det kan bøjes uden at det går i stykker - derudover er konstruktionen en helt anden !!
Den eneste måde at få din lås justeret på, er at lade en urmager gøre det !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 9
Tråde: 3
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Ok. Så må jeg lige forbi en urmager i Aalborg :)
Så kan jeg anbefale Klitgaard
/Peter
Svar: 374
Tråde: 26
Modtaget Likes: 191 i 50 svar
Givet Likes: 136
Er du sikker på, at du har lukket låsen rigtigt? Der er en lille "tap" som skal ind under stiften ved trykknapperne når den foldes sammen. Dvs det er ikke bare at folde dykkerleddet sammen og trykke, men derimod skal leddet ved låsen (den med to "arme") først ned i bunden af låsen, hvor leddet mod lænken skal være i ca 90 grader mod låsen. Herefter folder du leddet mod lænken sammen så "tappen" kommer ned under stiften som den skal. Gør men det ikke rigtigt kan dykkerleddet sagtens springe op
Sent from my iPad using Tapatalk
•
Svar: 7,772
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,314 i 1,309 svar
Givet Likes: 1,717
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
|