Nyt (brugt) Seamaster 2599.80
Music 
Hejsa. 
Har erhvervet mig et ur jeg i 10-15 år har gået at drømt om...
Et Omega Seamaster Professional 300m. 
Har egentlig altid syntes langt de fleste modeller var uhyggeligt fede, men det blev til et 2599.80. 
Købt af en Tyrkisk forhandler via eBay.
Ud over lidt skrammer på den blå del af kransen er det generelt i rigtig fin stand og uret er fra 1997 og med begge kasser og papirer.  
De første bud på eBay var egentlig med henblik på at hvis jeg kunne få det billigt ville jeg videresælge med lidt fortjeneste... Men blev lidt 'forelsket' og betalte nok lidt mere end først påregnet og tror egentlig jeg beholder det :)
Så mit første spørgsmål til Jer er, hvad i mener sådan et ur er værd / bør koste? 
Er priserne på Chrono24 retningsvisende?

Kunne ikke finde ud af at uploade billeder fra min iPhone... Nogen der kan hjælpe? :)

Med venlig hilsen
Kasper Andersen.
Svar
Tillykke med uret - det er velovervejet og velfortjent hvis du har kigget på det i så lang tid!

Bedste måde at uploade billeder på er ved at hente app'en Tapatalk, tilføje urdebatten/urforum og så uploade billeder den vej.

Jeg mener priser på Chrono24 giver en meget god indikation, dog er der ofte et (meget) bredt spænd for den samme model.
Svar
Alene alderen på uret gør det svært at svare på det spørgsmål,
Da stand og andet kan svinge rigtig meget med den dåbsattest.

Den rigtige pris er den pris der få en handel til at ske.

Vil du købe denne type ure med videre salg for øje,
bør du nok købe ure der er nyere.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Super - må lige får prøvet at uploade lidt billeder med Tapatalk :)

Kan se at på Chrono24 ligger prisen på 17-20.000,- på nær et enkelt til 15.000,-
(Der er lidt udenfor EU til billigere penge men med told og moms ryger de op i det samme)
Har selv givet NOGET mindre end 17.000,- så satser på at det var et godt køb :)

İmage

İmage

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Ser fint ud ........... kan godt lide patinaen på timemarkeringerne !! Icon_Up

Mon uret har fået fornyet sine visere på et tidspunkt - de ser lidt nyere ud, end skiven.

Men et flot ur og et (ser det ud til) komplet sæt ! Tillykke med det ! Icon_flag Icon_flag
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr - er det farven på 'spidserne' af viserne du tænker på? ...først nu jeg ser at de måske er en anelse lysere i det...

Endnu et nybegynder spørgsmål...
(Bær over med mig, er helt grøn på området ;)

Den lille foldespænde-tingest er lidt løs i det... Kan den strammes lidt med et trick eller noget?

Svar
Jeg er ikke fan bla. Fordi "Bond" lay outet ikke er min kop te
men alt der betyder noget er at du er tilfreds   

Jeg har selv denne fra 2011 ref.nr. 2594.5200
İmage

Det er efter min mening det smukkeste Diver lay out Omega har lavet,
Ure skal købes med hjertet som du har gjort her, tillykke med det. Icon_Up
[-]
  • pbr
Svar
Stensbjerg - Super fedt ur!
Er også selv helt pjattet med den sorte udgave... Specielt den helt simple version uden alle de små 'visere'. Der er bare uhyggeligt langt imellem urene til en fornuftig pris i denne farve syntes jeg :)

Svar
(03-08-2016, 11:01 PM)Kasper_M_A Skrev: pbr - er det farven på 'spidserne' af viserne du tænker på? ...først nu jeg ser at de måske er en anelse lysere i det...

Endnu et nybegynder spørgsmål...
(Bær over med mig, er helt grøn på området ;)

Den lille foldespænde-tingest er lidt løs i det... Kan den strammes lidt med et trick eller noget?

Yeps, hvis du ser efter, så er farven på timemarkeringerne gullig, hvilket er normal patinering af tritium, der tidligere blev brugt som selvlysende materiale på skiver og visere (en sådan patinering er meget attraktiv for mange).

Visernes luminering ser til gengæld grønlige ud, hvilket kunne tyde på, at de er af nyere dato og måske endog er med luminova, hvilket er det selvlysende materiale, som afløste tritium og som ikke patineres på samme måde.

Er der forskel på, hvor kraftigt timemarkeringerne i skiven lyser i mørke (hvis de overhovedet gør længere) og hvor kraftigt viserne lyser ? - hvis der er stor forskel, så er viserne næsten helt sikkert af nyere dato end skiven.

Dette gør intet for urets funktionalitet, men for de fleste ur-interesserede og samlere, så er det vigtigt, at uret er så originalt som muligt. Hvis uret "blot" er et brugs-ur, så er det måske rarere, at man rent faktisk kan aflæse tiden i mørke !  Icon_blink Men det er noget, der bør have indflydelse på prisen.

Jeg kender ikke prisniveauet på den pågældende model - men hvis du har givet omkr. en 14-15K, så vil jeg umiddelbart mene, at det er et rimeligt OK køb. Har du nogen oplysninger om, hvorvidt uret er blevet serviceret af en urmager indenfor de seneste år - producenterne mener, at et ur bør serviceres (adskilles, smøres og vedligeholdes) hvert 5-7 år (intervallet er dog genstand for stor debat) og omkostningerne for servicering af en chronograf, er noget højere end et almindeligt ur.

Fsv. angår låsens "overfald" (eller hvad det nu kaldes), så tror jeg, at en alm. urmager vil kunne "klemme" den lidt sammen, så den hæfter tilpas stramt igen !

Hvis du bor i nærheden af Horsens, så kan jeg anbefale dig, at tage uret med til Urmager Halse, som er autoriseret Omega forhandler og urmager - han vil kunne hjælpe dig med låsen og iøvrigt give dig en bedømmelse af uret og af, som du har gjort en OK handel  Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
(03-08-2016, 11:12 PM)Kasper_M_A Skrev: Stensbjerg - Super fedt ur!
Er også selv helt pjattet med den sorte udgave... Specielt den helt simple version uden alle de små 'visere'. Der er bare uhyggeligt langt imellem urene til en fornuftig pris i denne farve syntes jeg :)

Den uden chronograf dele (de små visere  Icon_blink) hedder 2254.5200
Generelt er disse Seamastere er som du er inde på steget i pris 
efter Omega stoppede med at producere dem.

Jeg har altid syntes chronograf versionen lige var en tand mere lækker,
Derfor blev det den, uret er købt 80% med hjertet og 20 som investering. Icon_blink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)