Svar: 14
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
29-07-2016, 12:17 PM
Hey,
Efter 10 år med mange forskellige subs/ dweller, har jeg nu et Datejust II 116334 med hvidgulds lynette.
Jeg er er lidt af en vandhund året rundt, både klor og saltvand og timer i sauna.
Mine subs har altid fulgt mig i vandet og saunaen - men kan/ bør jeg forsætte hermed med min Datejust?
Jeg er bekendt med vandtætheden og dyk er der jo ikke tale om - mere om det er klogt pga af hvidgulds lynetten med saltvand og klor ugentligt?
Af ukendt årsag føler mit nye ur er mere sårbart end f.eks. Sub 114060 - er det noget pjat eller ?
Ser frem til at høre andres erfaringer med ædelmetal og saltvand/ klorvand/ sauna.
God weekend,
/M
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(29-07-2016, 12:17 PM)Sub77 Skrev: Hey,
Efter 10 år med mange forskellige subs/ dweller, har jeg nu et Datejust II 116334 med hvidgulds lynette.
Jeg er er lidt af en vandhund året rundt, både klor og saltvand og timer i sauna.
Mine subs har altid fulgt mig i vandet og saunaen - men kan/ bør jeg forsætte hermed med min Datejust?
Jeg er bekendt med vandtætheden og dyk er der jo ikke tale om - mere om det er klogt pga af hvidgulds lynetten med saltvand og klor ugentligt?

Af ukendt årsag føler mit nye ur er mere sårbart end f.eks. Sub 114060 - er det noget pjat eller ?
Ser frem til at høre andres erfaringer med ædelmetal og saltvand/ klorvand/ sauna.
God weekend,
/M
Få din Datejust trykprøvet og husk at skrue kronen fast og here we go
Jeg har en håndfuld Datejust´s, de fleste med plexiglas (= 50 meter vandbeskyttet) og jeg har aldrig fået vand i mine. Dykker normalt ikke dybere end de magiske 10 meter hvorefter farverne alligevel forsvinder og vandet bliver mørkt og kold og et Rolex valideret til 50 meter holder sig fino-fino for opgaven.
Jeg beder urmageren om at smøre lidt ekstra silikone i pakningerne altid når uret har været åbnet + trykprøver urene sådan ca. hvert år / halvandet år.
Hvidguldslynette, eller gulgulds- for den sags skyld tager ikke skade af hverken saltvand eller klor (som der er meget lidt af i svømmehals vand). Faktisk, kun kongevand / Aqua Regia (= 3 dele saltsyre + 1 del salpetersyre) skader guld.
Men jeg kan godt forstå at du efter årelange brug af Subs
føler at Datejusten er mere skrøbelig.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 14
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej John,
Tak for svar.
Altid rart med personlige erfaringer på godt og ondt.
Mvh
/M
•