Omega Speedmaster Pro fra Chrono24 / Tyskland
Hej,

Jeg er igang med at finde mig et Omega Speedmaster Pro og har selvfølgelig kigget mig meget omkring.
En ting jeg ikke forstår dog, er hvordan f.eks. tyske og italienske sælgere på Chrono24, kan sælge helt nye Speedmasters (Ref 311.30.42.30.01.005) til omkring 22-24.000kr - er det bare rigtig gode tilbud eller er der noget man skal være opmærksom på?

Link til søgning: http://www.chrono24.dk/search/index.htm?...ortorder=1

Når jeg søger i Danmark, er det billigeste jeg kan finde omkring de 30, og brugt omkring de 24-25.

På forhånd tak for hjælpen!
Svar
Jeg har før fundet spritnye speedmaster ved forhandlerne i DK til 25-26k. Og har endda selv købt en spritny årgang 2015 til 18k i dk.

Men grunden til at Grey market forhandlerne kan sælge disse til op til 25% af listeprisen, skyldes at de købes gennem "bagdøren" og oftest flere ad gangen = mere rabat. Desuden er det f.eks. det italienske jo også større end det danske.

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
(28-07-2016, 04:28 PM)jacobzimmer Skrev: Jeg har før fundet spritnye speedmaster ved forhandlerne i DK til 25-26k. Og har endda selv købt en spritny årgang 2015 til 18k i dk.

Men grunden til at Grey market forhandlerne kan sælge disse til op til 25% af listeprisen, skyldes at de købes gennem "bagdøren" og oftest flere ad gangen = mere rabat. Desuden er det f.eks. det italienske jo også større end det danske.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Følger der stadig omega-garanti med, eller er det minusset, ved at købe af en 'grey market' forhandler?

.. og hvis du kan henvise mig til et sted, hvor man kan få Speedy pro til 18k i DK, ville jeg blive lykkelig!  Icon_e_biggrin1
Svar
Det skal du være obs med! Nogle greymarket forhandlere har ikke underskrevet garanti beviset, eller stemplet = ugyldigt!

Hehe, det tror jeg sku var en once in a life time handel. Og finder jeg flere af dem, så køber jeg dem selv Icon_lol Icon_Up
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Skrev Issing ikke for nylig herinde at hvis man ikke har købskvittering fra en AD udover garantibeviset yder Swatchgroup ingen form for garanti? Det betyder at et stemplet garantibevis alene ikke længere er nok og vel en måde at modarbejde Grey Market fra Swatchgroups side.
[-]
  • T.Hansen
Svar
(28-07-2016, 06:26 PM)KimT Skrev: Skrev Issing ikke for nylig herinde at hvis man ikke har købskvittering fra en AD udover garantibeviset yder Swatchgroup ingen form for garanti? Det betyder at et stemplet garantibevis alene ikke længere er nok og vel en måde at modarbejde Grey Market fra Swatchgroups side.

Korrekt, det skrev han.

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
(28-07-2016, 06:26 PM)KimT Skrev: Skrev Issing ikke for nylig herinde at hvis man ikke har købskvittering fra en AD udover garantibeviset yder Swatchgroup ingen form for garanti? Det betyder at et stemplet garantibevis alene ikke længere er nok og vel en måde at modarbejde Grey Market fra Swatchgroups side.

Hvordan kan de fraskrive sig den garanti, uden en købskvittering?
Følger en garanti ikke produktet og dets regristering, hvis produktet har et udfyldt garantibevis?

/Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
Aner det ikke, men han skrev at det forholdt sig således og mon ikke de har styr på hvad de kan og må?
Svar
(29-07-2016, 05:17 PM)KimT Skrev: Aner det ikke, men han skrev at det forholdt sig således og mon ikke de har styr på hvad de kan og må?

Jo, det formoder jeg at de har.
Men så skal det vel fremgå ganske TYDELIGT og skrifteligt ved køb, at garantibeviset/kortet IKKE gælder som garantibevis! Det er KUN den originale bon fra Peters kasseapparat der gælder... og den er dælmne dytmne ikke ret stor og kan nemt blive væk Icon_e_confused

/Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
[-]
  • jacobzimmer
Svar
Man skal være opmærksom på, at den lovbestemte reklamationsret og garanti ikke er det samme! Læs evt. her:http://www.forbrug.dk/Hotlinen/garantiog...3A72266092
Reklamationsretten er ikke afhængig af et evt. garantibevis, men man skal kunne dokumentere købet. Det er nemlig den enkelte forretning, som "hænger" på en reklamation. 
JK
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)