Pingo - gået i stykker
Question 
Hej
Jeg er lige kommet hjem fra Mallorca og på sidste dagen da jeg kom ind efter at have snorklet begyndte det digitale i uret og flimre lidt. Da uret blev varmt var det tydeligt det havde taget vand ind da der kom fugt på indersiden af glasset og nu er det helt dødt ;-(

Det er selvfølgelig lige præcis 2 år og 1 måned gammel og garantien var vist 2 år - men det største problem er at www.web-ur.dk, hvor jeg købte det ser ud til at være lukket. Er der nogen der ved noget om Web-ur.dk?? hjemmesiden siger de lukker i april måned pga sygdom - men det er jo et stykke tid siden det var april.
Svar
Der er vel international garanti, som så desværre er udløbet Icon_evil
Svar
Ja - æv  Icon_head

Skal jeg købe et helt nyt ur, eller vil i tro det kan betale sig at få det lavet (hvis det overhovedet kan lade sig gøre  Icon_e_confused )
Svar
Skynd dig at gå til en urmager og få det åbnet, så fugten kan komme ud - på den måde er der en chance for, at uret overlever !!

Jo længere du venter, desto større risiko er der for at uret tager skade.

Og så vil det være en god ide, næste gang du tager på ferie og skal dykke med uret, at få det tryktestet først - det koster ikke mange basører ! Icon_blink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
tak for svar

Det var skam tryktestet - til 80m kunne jeg se i urets hukommelse, og det dybeste jeg var nede var 9 meter, så det burde det sagtens kunne klare.
Jeg er kommet frem til at det må være knapperne - nok den man stiller de analoge visere med der langsomt er blevet løs uden jeg har tjekket om den var skruet helt fast. Ellers ved jeg det ikke.

Tager forbi urmager imorgen - kan man selv åbne det? så kunne jeg evt. allerede gøre det i dag.
Svar
Det er ikke nemt at åbne uden det rigtige værktøj - du risikerer at ridse bagkassen.

Hvor befinder du dig i kongeriget ......... måske der er en behjælpelig sjæl med det rette værktøj ?

(Hvis du er i nærheden af Viborg, kan du komme forbi mig )

Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
(24-07-2016, 01:32 PM)pbr Skrev: Det er ikke nemt at åbne uden det rigtige værktøj - du risikerer at ridse bagkassen.

Hvor befinder du dig i kongeriget ......... måske der er en behjælpelig sjæl med det rette værktøj ?

(Hvis du er i nærheden af Viborg, kan du komme forbi mig )

Jeg er i Haderslev, så det er lige langt nok væk. Ellers tak for tilbud  Icon_smil
Svar
Ha ha .......... det er så i orden - men måske, er der andre, der melder sig, som er tættere på

/Peter

Svar
Ja, hvis skruekronen ikke var lukket ordentlig til til og i den varme, og så ned i vandet nogle gange, er risikoen stor for at der kommer vand ind.

Med disse ure er det lidt bøvlet at lave. Citozen cervicecenter tager normalt, mener jeg 300 - 600 kr for batteriskift og er uret skadet så....
Men går den analoge del ?

Det skader ikke at få det tjekket, men et nyt ligger jo på kr. 2.400 - 2.700,-

Med mindre du kunne tænke dig et endnu bedre ur, men så bliver det jo også en del dyre.
Svar
Nej den analoge del gik fint til at starte med - så begyndte den at kun at rykke sekundviser hvert andet sekundt (rykkede 2 sekunder). Dagen efter var det helt dødt.

Det skal siges at batteriet ikke var så godt - når jeg var i vandet i vinters gik uret ud pga. kulden - først da vandet blev over 8 grader kunne batteriet holde til det.

Jeg prøver at tage forbi en urmager i morgen og høre hvad de siger.

Der står vist i brugsanvisning at man ikke må trykke på knapper under vandet - jeg kan ikke afvise at der en knap er blevet trykket lidt ind når jeg har bevæget håndledet, men det lugter da godt nok ikke af kvalitet hvis der ikke skal mere til
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)