Hjælp, kan det betale sig...
#11
(13-07-2016, 11:38 AM)guru1313 Skrev: Tak for jeres respons, kan høre at det gør en stor forskel på, hvilket værk der ligger i uret.
For mig betyder det ikke det store, jeg synes det ser spændende ud. Jeg har fået en urmager til at gennemgå uret og give sit besyv med, så må vi se om det kan betale sig.

/Allan

Det er ikke stor forskel (intet tror jeg) i funktionalitet.

Valjoux 23 er et kollonehjulskronograf værk mens andre to (Valjoux 7730 og Landeron 248) er såkaldte knasthjulskronografer.

I samlerverden anser man kollonehjulskronografer til at være finere og så vidt jeg kunne forstå det.

http://www.woundforlife.com/2014/08/11/t...onographs/

Har urmageren sagt hvilket værk der ligger i?
Svar
#12
Det er sjovt hvordan ting får betegnelsen "finere". I dette tilfælde blot to forskellige tekniske løsninger. I dwndlers henvisning vises der et kolonnehjul der er revnet, det ville ikke ske for den anden tekniske løsning som selvfølgelig også har sine svage punkter.
P.N.
Svar
#13
Det der med vintageværker og hvem, hvad og hvorfor, lader jeg jer andre om Icon_blink

Jeg trak det op i går morges kl. 08.00 og det går endnu. Og uden at have timet det præcis, ser det umiddelbart ud til, at det holder tiden ganske fint.
Men det bliver spændende at se, hvad fremtiden bringer med netop det ur.

/Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
#14
(14-07-2016, 03:25 PM)guru1313 Skrev: Det der med vintageværker og hvem, hvad og hvorfor, lader jeg jer andre om  Icon_blink

Jeg trak det op i går morges kl. 08.00 og det går endnu. Og uden at have timet det præcis, ser det umiddelbart ud til, at det holder tiden ganske fint.
Men det bliver spændende at se, hvad fremtiden bringer med netop det ur.

/Allan



Det er jo super gode tegn på at uret ikke er helt til rotterne :)
Svar
#15
Klart at den er bygget med netop "propel" viseren efter Aquastar deepstar. Det siger nu nok intet om hvad de ligger for værk i den . men det er da sjovt. Jeg ville tro der lå Landeron 40 eller måske Valjoux 7733 i den - men det kræver jo bagsiden kommer af
Jeg har aldrig set nogen lægge sig designmæsigt op af A Deepstar, men det gør den da sjov helt klart

vh John Hannover
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#16
(28-07-2016, 01:11 AM)hannover_dk Skrev: Klart at den er bygget med netop "propel" viseren efter Aquastar deepstar. Det siger nu nok intet om hvad de ligger for værk i den . men det er da sjovt. Jeg ville tro der lå Landeron 40 eller måske Valjoux 7733 i den - men det kræver jo bagsiden kommer af
Jeg har aldrig set nogen lægge sig designmæsigt op af A Deepstar, men det gør den da sjov helt klart

vh John Hannover


Keine Ahnung om det så er Landeron eller Valjoux men rart at høre fra dig, John !

Mvh. osse John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#17
En lille update...

Urmageren har modtaget uret og har gennemset det. Det vurderes til at være fra omkring 1960 og er, bortset fra pakninger hist og pist, i god stand. Værket er et Landeron 248 og er i særdeles god stand.
Vi har aftalt at give den store tur, dog med undtagelse af skiven, da den er lakeret. En redone af den, vil være synd, synes både urmager og jeg, da den vil komme til at skille sig markant ud i forhold til resten af uret.

Jeg ser frem til at se det igen og der skal nok komme billeder.
/Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)