Hvad passer sammen (Endlink og Glas) på nye Speedys
Wink 
Hej Omega´s

Er der nogen der ved  (med sikkerhed ;)... ) om man kan sætte en Plexi dome fra en ny  3570.5000 på en
sapphire sandwich 3573.5000 ?

Og Bonus spørgsmål :))

Passer endlink fra en ny 3570.5000´s lænke også på en sapphire sandwich kasse 3573.5000 ?

Tak om nogen ved det

Cay.
Svar
Endlinks burde være det samme, da det er samme lænker på begge ure. Mht. plexi og sapphire ved jeg det desværre ikke...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Hvad angår "ombytbarheden" mellem plexi(Hesalit) og Safirglas, byder jeg lige ind med en formodning, der går på, at:
"Der er ikke umiddelbar skiftemulighed mellem plexi(Hesalit) og Safirglas.

Formodningen hviler på side 265 i bogen: "The theory of Horology".
Bogen er skrevet af: Charles-Andre Reymondin, Georges Monnier, Didier Jeanneret & Umberto Pelaratti.
Bogen er editeret af: The swiss federation of technical colleges
Bogen er udgivet af: The technical college of the Vallee de Joux
.. i samarbejde med: Wachmakers of Switzerland, Training and educational program
(Bogen indgår i Værkstedsgruppens håndbogsbibliotek). 

İmage
Det ses, at grundlaget for montering af Plexi(Hesalit) afviger fra udformningen af en Safirglas montering.

På dette grundlag antager (formoder) jeg, at direkte ombytbarhed ikke er tilstede.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
Jeg kan kun huske fra min butikstid at nogle Inexmodeller med mineralglas fik påsat safirglas på hvis kunden ønskede det. Ikke alle modeller kunne. Jeg troede ikke det var muligt. Men selv om man skulle kunne med Omega tror jeg ikke en Omega AD forhandler ville gøre det. Det er jo at ændre på modellen. Men så ville en anden ikke AD jo nok gøre det hvis han havde glasset. Det kan gå ud over vandtætheden i nogle tilfælde.
Svar
stenstrupigen

Enig i at det ikke er en god ide at lave en model om. Havde dog læst et sted at der også var nogle Speedys med safir bagkasse og hesalit top glas. Men den model jeg har fat i er kun S.S. Og det lader jeg den så blive ved med.

Tak for svar fra alle Icon_Up

Go sommer derude

Cay

Enig Geodoc. Det giver som udgangspunkt god mening at to forskellige materialer ikke monteres ens. Icon_Up

Cay
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)