Omega Planet Ocean
Hej Folkens

Jeg er ude efter en Omega Planet Ocean og kunne godt bruge et par gode råd. Det skal være 42 mm modellen ( eller mindre hvis det findes dog ikke under 39 mm ) og det skal være med den gamle caliber 2500 idet jeg kan forstå at den fylder mindre i højden. Den skal være med sort skive og sort krans. Den skal ikke være med røde tal og hvis den findes uden det røde på sekundviseren vil det være at fortrække. Lænke eller gummirem er lige fedt - den kommer alligevel på Natorem. Mit spørgsmål er hvilke ref numre der dækker ovenstående?

29015091 ?
22015000 ?
Hvad er forskellen på disse? Er der andre mulige ref numre.

Hvordan er denne model i kvalitet ift den Tudor Black Bay jeg skal af med for at få det hele til at gå op?

Mvh
Morten
Svar
Hej Morten

Ved hjælp af Google vil du selv kunne finde ud af, at de 2 Ref.nr du henviser til, er den sorte model  med hvide tal du søger. Den ene er med lænke og den anden med gummi rem.
Jeg ville vælge cal. 8500. Jeg har selv haft en PO med cal. 2500, som så for et par år siden blev udskiftet med cal. 8500. Højde forskellen mellem gammel og ny ser jeg ikke som et problem, og skulle du ramle ind i noget, er den nye noget bedre til at tage imod stød. Kvaliteten på cal. 8500 er også forbedret hele vejen rundt. 
Du nævner at du vil sætte NATO på uret, vælger du en cal. 2500, vil jeg godt nok mene at det er en skam, netop denne har en af de flotteste bagkasser der er lavet. Cal. 8500 har glas så du kan kigge i på værket, så her vil jeg mene at den gamle er vinderen.
Om du får et bedre ur med cal. 2500 end din Tudor Black Bay tror jeg ikke, så jeg vil endnu engang anbefale cal. 8500.

Min gamle cal. 2500
İmage

Cal.8500 som sidder på armen lige nu.
İmage
Mvh. PHO
Svar
Jeg skal helt sikkert have et 42 mm PO igen.

Jeg havde en cal 2500 version fra 2008 og var meget tilfreds med det. 

Det har en lidt lavere kasse end cal 8500 og det klæder uret imho.

Jeg havde ingen problemer med mit. 

Køb et nyserviceret ur hos en forhandler, så er der ingen ko på isen.
Mvh Kim 
Svar
Hvis højden på uret er vigtig, så hold dig til det gamle. Personligt synes jeg at højdeforskellen mellem PO med cal 2500 og 8500 syner af meget, særligt på 42mm modellen hvor den virker decideret tyk.

Ellers er samtlige andre designelementer ved den nye PO den gamle overlegen efter min mening. Men begge er meget flotte ure :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Jeg takker for Jeres input! Findes der 39-40 mm modeller?
Svar
For et par år siden havde jeg samme overvejelser. 

Jeg prøvede først modellen på 45 mm, men den er alt for stor på mit 17 cm håndled, så at det skulle være 42 mm besluttede jeg ret hurtigt. 

I 42 mm modellen prøvede jeg både den gamle 2500 og den nye 8500. Det er begge lækre ure, men den store højde på den nye 8500 blev det, der afgjorde, at det skulle være den gamle 2500.

Jeg fandt en 2007 model i fin stand og har brugt det et par år inden det tidligere i år fik et fuldt service. Ikke fordi det viste tegn på, at det trængte, men mere fordi det var 9 år gammelt uden service.

Jeg er rigtig glad for uret og det bliver i samlingen.
Med venlig hilsen

Borgbjerg
Svar
(21-06-2016, 07:49 AM)mojohe67 Skrev: Jeg takker for Jeres input! Findes der 39-40 mm modeller?
De har tidligere i år vist 39,5mm på Baselworld, så hvis ikke de er i butikkerne allerede, er de på vej.

https://www.hodinkee.com/articles/the-om...cean-395mm
Svar
Jepsen - 39.5mm!

De burde lande i butikkerne i juli 2016 står der på Omega's side:

Stål - sort:
https://www.omegawatches.com/watches/sea...402001001/

Stål -Blå:
https://www.omegawatches.com/watches/sea...402003001/

Alternativ 1:

Så skal du finde en af de gamle fra ml. 1957 og 1963/64 der er 39mm  - held og lykke der...  Icon_blink

Alternativ 2:

Retro'en af ovenstående - godt nok opgivet til 41mm men føles meget mindre på armen....

Seamaster 300 Diver:

https://www.omegawatches.com/watches/sea...412101001/

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Jeg har set, at timetowatch har en 42 mm som du efterlyser.
Den er fra 2009.

Selv har jeg en PO fra 2011 fra AD'er med røde tal og orange krans, og cal. 2500.
Lækkert ur som jeg faktisk næsten altid går med og det går og går Icon_e_biggrin1
Mvh.

Jørgen
Svar
Jeg har et 42 mm fra 2007 Cal 2500. Modellen med rem. Super fedt ur.
Har gang i en oprydning/udskiftning i sagerne, så det er til salg hvis du stadig leder efter et.

Mvh Martin.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)