08-06-2016, 06:32 PM
Jeg har i nogen tid været på udkig efter et automatisk ur i den billigere ende, og uden noget reelt kendskab til noget som helst tyede jeg til nettet og fik undersøgt mulighederne. I den forbindelse faldt jeg over Seiko 5 serien, og helt specifikt SNGZ15, som jeg synes har et neutralt og meget rent look der virkelig appellere til mig. SNGZ15 findes som så mange andre modeller både i en J1 og K1 version, og uden noget reelt argument kunne jeg bare mærke at det skulle være en J1’er.
Det blev dog lidt af en udfordring, for ud over at modellen har et par år på bagen, så var J1 versionen udsolgt stort set alle steder jeg kiggede. Alt imens jeg gik og overvejede diverse alternativer lykkedes det mig endelig at finde det til sidst, og fik det bestilt. Så i går formiddags ankom mit første mekaniske ur.
Det blev dog lidt af en udfordring, for ud over at modellen har et par år på bagen, så var J1 versionen udsolgt stort set alle steder jeg kiggede. Alt imens jeg gik og overvejede diverse alternativer lykkedes det mig endelig at finde det til sidst, og fik det bestilt. Så i går formiddags ankom mit første mekaniske ur.