A. Lange & Söhne - Richard Lange
Hej !

Er i overvejelse om at købe et A. Lange & Söhne. Er særlig fokuseret på deres mere simple modeller - uden komplikationer - F.eks. deres Richard Lange model (Ref 232.032).

Jeg har fundet denne her til 145k - Brugt men står som ny (påstås det Icon_smil ). Link: https://www.grimmeissen.de/web/en/uhren/...id=4371179

Er der nogen som har kendskab til sælgers bonitet ? Synes prisen endvidere at være rigtig, og holder et A. Lange & Söhne prisen over tid ?

Håber på lidt input til min beslutning....
Svar
Den korte version: Sælger er prima! Prisen er fin. Holder L&S prisen: Det vil jeg mene, men jeg har ingen personlige erfaringer.
Held og lykke med anskaffelsen af det smukke ur.
JK
Svar
Et smukt ur. Jeg går ud fra at du har prøvet er lignende på håndleddet før? Det ville jeg selv gøre.
Svar
(31-05-2016, 01:35 PM)Stinger Skrev: Et smukt ur. Jeg går ud fra at du har prøvet er lignende på håndleddet før? Det ville jeg selv gøre.

Nej det har jeg faktisk ikke. Jeg har heller ikke set et "live". Jeg bor i Midtjylland, hvor de fleste vel stadig tror Rolex er verdens mest eksklusive ur. Jeg har også selv hidtil holdt mig til Rolex og har et GMTII G/S, Daytona G/S, Sub LV og en Deepsea, som jeg alle er rigtigt glade for og ofte velsker imellem.

Nu har jeg imidlertid lyst til at udvide med noget ultra klassisk, uden larm på skiven, uden komplikationer og så fra den eksklusive ende af skalaen. Samtidig kan jeg godt lide at et ur fylder lidt på håndledet - og her synes jeg godt om størrelsen på 40 mm.

Jeg bruger mine ure gør det ikke som investering og forventer heller ikke at ville sælge dem igen. Dog er det væsentligt for mig at uret holder værdien - selvfølgelig med plads til lidt afskrivning, hvis jeg skulle få brug for at sælge.

Det er vel egentlig baggrunden for, at jeg er endt med at have et Lange & Söhne - Ricard Lange i kikkerten. Jeg er ikke den store ur-fanatiker/nørd (absolut postivit ment og respekt for alle de, som udøver denne hobby). Jeg synes bare det er dejligt med et lækkert ur.

Det er også derfor jeg henvender mig herinde, hvor der jo er mange kloge folk, som formodentlig kan give mig værdifuldt input. Og tak for det, jeg allerede har fået Icon_smil
Svar
(31-05-2016, 09:00 AM)KRC Skrev: Hej !

Er i overvejelse om at købe et A. Lange & Söhne. Er særlig fokuseret på deres mere simple modeller - uden komplikationer - F.eks. deres Richard Lange model (Ref 232.032).

Jeg har fundet denne her til 145k - Brugt men står som ny (påstås det Icon_smil ). Link: https://www.grimmeissen.de/web/en/uhren/...id=4371179

Er der nogen som har kendskab til sælgers bonitet ? Synes prisen endvidere at være rigtig, og holder et A. Lange & Söhne prisen over tid ?

Håber på lidt input til min beslutning....
I used to own a Richard Lange,a beautifull  watch .You will never get tired of looking at it Icon_smil .I know this dealer,and you can trust him 100%,indeed he and his wife are helpfull and honest.In my opinion Lange are the best high end brand when thinking about future Investment.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg vil venligt opfordre dig til at prøve ref. 232.032, inden du trykker på aftrækkeren, KRC. Det kan ikke udelukkes, at ref. 232.032 ikke lever op til dine forventninger, selv om finish og værk hører til i den høje af skalaen.

Herudover kan jeg anbefale et kig på F.P. Journe, da de producerer nogle beundringsværdige ''simple'' ure (læs: time only), heriblandt Chronomètre Bleu. Chronomètre Bleu høster ros fra anerkendte journalister (https://www.hodinkee.com/articles/three-...ress-watch og https://monochrome-watches.com/fp-journe...tos-price/) og er i øvrigt populær hos prominente samlere, f.eks. William Massena.

Prisen er imidlertid en anelse højere, jf. https://www.watches.de/en/watches/f.p.-journe/.

Dog vil jeg gerne vove den påstand, at det er nemmere at sælge et Chronomètre Bleu end et Richard Lange. F.P. Journe producerer mellem 800-950 ure om året, hvorfor du ender med et ur som er langt mere sjældent, og det kan have en indflydelse på værdien.
Svar
Mht forhandleren har jeg kun det bedste at sige. Jeg ville dog altid ( med mindre der var tale om et SUPER tilbud ) gå efter en forhandler med Trusted Checkout. De basører det koster er altid givet godt ud.

Mht modellen ville jeg spare det en Saxonia eller 1815 koster. Ved godt at RL er et kvalitets mæssigt step op men hvem kan ikke leve med en Saxonia eller 1815. Der er ihvertfald 50.000 kr at spare ift en Saxonia 40 mm. Tror også at den er nemmere st sælge igen ( alene pga prislejet ). Nu vi er ved det er 40 mm altså et stort dressur! Få prøvet størrelsen i dressur.
Svar
Lækker lækker klokke!  Icon_Up

Jeg er selv til de mere simple(hour - minut - second) ure (90% af min samling er simple) og præcis A. Lange & Söhne ref. 232.032 har jeg også kigget på flere gange...
 - det der har holdt mig tilbage i at tænke videre i den retning er mest, at den ikke findes med sort skive - hvilket selvfølgelig er smag og behag! 

Jeg ville ligesom andre i tråden heller ikke have betænkeligheder vedr. sælger, og jeg villle være ligeglad med trusted checkout her.... 3-4% af 150k bliver nu også til lidt vil jeg mene...  Icon_blink

Skal vi liste alternative bud på ure i den pris klasse, eller er du låst fast på målet? 

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Kære alle !

Tusind tak for modtagne indspark, forslag, osv. Det er meget betryggende for mig at høre, at I erfarne personer kan sige 100% god for sælger. Handlen bliver derfor gennemført i dag. Icon_smil

Talte med forhandleren i går. Han var meget hjælpsom. Han forklarede, at det var en samler, som havde ca. 10 Lange ure, der havde solgt ham uret. Han havde stort set ikke brugt det, da rose gold ikke rigtigt passede til ham.... Uret er fra november 2014.

Han garanterede at uret var upoleret og stod 100% som nyt. Han sendte mig endvidere efter anmodning billeder af ur, boks, papirer, osv. Jeg fik også filet lidt af prisen og slog derfor til, da jeg ikke på Chrono24 har set andre Lange og Söhne ref 232.032 i mint condition så attraktivt prissat fra en anerkendt forhandler.

Hvis alt går som planlagt, modtager jeg uret på fredag....
Svar
Sådan! Tillykke med den beslutning. Jeg glæder mig til at se billeder af vidunderet, når det kommer frem.
JK
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)