Nyt - Gammelt - Stærkt patineret vintage Omega...
Normalt så holder jeg mig fra de lidt mindre ure, men her har jeg valgt at gøre en undtagelse kombineret af flere årsager: Skiven, værket, kassen og den samlede patinering!

Det er en tæt på 60 år gammel søhest med brede horn, der gør uret lidt større og uret har det legendariske non date cal. 501 værk i motor rummet!

Det er med original sort cross hair skive med "stardust" patina...

- sorte skiver er langt de sværeste at finde originale!

Også er de svære at fotografere, især for en der ikke rigtig magter eller går op i den del af det...  Icon_blink

Kassen er måske upoleret? men ellers tæt derpå - stadig med fabriks finish på hornene!

Det ser sq meget godt ud med enten army grøn NATO tråd eller vintage læder NATO tråd - IMO....

Vh. Jon

İmage

İmage

İmage
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • Avantismo, HG
Svar
Jeg er fan!
Svar
Fedt, det er lige mig :up:

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Den har et fedt old School look   Icon_cool
Tillykke ven du finder da også disse skatte igen og igen. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Fantastisk og smukt ur. Har lige renoveret samme kaliber og må igen konstatere at Omega vintage er noget særligt. Denne skulle have renoveret fjederhusbro og fjederhuslejer og den spiller nu fantastisk igen.
P.N.

(28-05-2016, 11:14 AM)gmt-geek Skrev: Normalt så holder jeg mig fra de lidt mindre ure, men her har jeg valgt at gøre en undtagelse kombineret af flere årsager: Skiven, værket, kassen og den samlede patinering!

Det er en tæt på 60 år gammel søhest med brede horn, der gør uret lidt større og uret har det legendariske non date cal. 501 værk i motor rummet!

Det er med original sort cross hair skive med "stardust" patina...

- sorte skiver er langt de sværeste at finde originale!

Også er de svære at fotografere, især for en der ikke rigtig magter eller går op i den del af det...  Icon_blink

Kassen er måske upoleret? men ellers tæt derpå - stadig med fabriks finish på hornene!

Det ser sq meget godt ud med enten army grøn NATO tråd eller vintage læder NATO tråd - IMO....

Vh. Jon

İmage

İmage

İmage
Svar
Takker for de fine ord!  Icon_Up

Skiven skal ses i virkeligheden - det ligner at den tilsået med jævnt fordelt guld støv - virkelig flot! 

@Per: 
Ja det er virkelig en caliber(og lignende cal. 5XX i øvrigt) fra Omega's guldalder der ikke er mange andre producenter fra den tid der kan slå! 

Vh. Jon
Svar
Flot Jon og der er intet galt med størrelsen Icon_Up
Svar
Normalt, ser jeg ikke meget i den retning...
Men hold da op, en flot skive!! Icon_party Icon_hjerte
Desværre er den alt for lille til dig; så du bliver jo nok nødt til, at sende den videre til mig!!! Icon_cool
Tillykke med klokken!!!
/SK
Svar
(01-06-2016, 06:20 PM)Sub-erman Skrev: Normalt, ser jeg ikke meget i den retning...
Men hold da op, en flot skive!! Icon_party  Icon_hjerte
Desværre er den alt for lille til dig; så du bliver jo nok nødt til, at sende den videre til mig!!!   Icon_cool
Tillykke med klokken!!!

Takker! :-)

Nej - som jeg også skriver så er den her lidt et særtilfælde - også for mig... !

Skiven er 10 gange flottere i virkeligheden end jeg har magtet at fange på billederne! 

Du kan jo se det en dag sammen med lidt andet som du vil glo på den dag du betaler din gæld til KimT og mig... - vi venter stadig med længsel!!  Icon_sign

Vh. Jon
Svar
Glem det i finder den i marianeren,
Før i får fisket den ud af Jons Bamuda trekant. Icon_e_biggrin1 Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)