Mangler diver til sommerferien
Hej 

Jeg er på udkig efter et ikke for kostbart diver ur til sommerferien :)

Solgte mit sidste Omega diver med nogen fortrydelse - jeg har kigget på dette som jeg synes er ret lækkert og ikke for stort og flashy.

Er der nogen som har erfaring med denne ref Eterna 1580.41 ? 

Jeg er taknemmelig for alle kommentarer:)

İmage
Svar
Den ville jeg ryge på ser fin ud  Icon_Up
Har aldrig hørt noget dårlig om Eterna, mig bekendt levere de udmærket driftsikre ure  Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Fint udseende. Er det ikke lidt tidligt den går igang med datoskift?
Svar
Det kan være at man har stillet uret tilbage efter at det var i gang med datoskift, og så skal nogle værker tilbage til før kl 22 for at hoppe baglæns :-)

- via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Jeg har ikke noget erfaring med det pågældende ur, men det ser flot ud og Eterna laver fine ure.
Svar
Mange tak for input - uret er 39 mm hvilket er min favorit størrelse (39-40) - standen er tæt på mint og uret med ETA 2824-2 og koster 8K - jeg tror jeg hopper på:)
Svar
Eterna Matic KonTiki tilhører til sports- / dykkerurenes topklasse.
Det at man ikke hører så meget om brandet er nok pga konservativ eller "gammeldags" design, meget lidt spændende image og stort set ikke-eksisterende marketing. Det trods af at Eterna KonTiki i årtier var bland andet de israelske luftvåbens og specialstyrkernes standardur (se på Citizen "Pingo" og det danske frømandskorps). Eterna startede i primo 1930´ene fabrikken for urværker, kaldt ETA (nogen har måske hørt om det  Icon_blink ?) og producerede ure under mærket "Porsche Design" - ligeledes brugt som militærur fx af den tyske forbundshære.
Problemet med Eterna har nok været at firmaet er solgt flere gange siden 1980´ene som skaber en situation hvor man har tid hverken for at styre langsigtet marketing eller satse på teknisk udvikling.
Anbefales varmt !

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • KimT
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)