Urblog med fokus på budgeture
#1
Hej allesammen! 

Jeg har sammen med en god ven, startet DetAlmeneUr.dk. En dansk urblog med fokus på budget ure.  
Vi skriver primært anmeldelser, men har også flere forskellige guides bl.a. hvordan man skifter rem på sit ur. 
Vi har også haft besøg af manden bag det mindre danske ur-mærke Bruce Devin Watches, og samlet vores tanker om deres koncept.


Jeg håber nogen af jer vil tage et par minutter til at klikke ind på bloggen, og jeg vil sætte stor pris på alle former for feedback.   Icon_e_biggrin1
Svar
#2
Hat lige kigget lidt hurtigt, men ser umiddelbart fint ud! Skal nok få kigget noget mere :-)

/insert clever or funny note here\
[-]
  • Max Villefrance
Svar
#3
Fedt projekt! God vind med det. Jeg skal nok følge med jævnligt :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
[-]
  • Max Villefrance
Svar
#4
Jeg er glad for at i syntes godt om det ! Icon_e_biggrin1
Min kammerat og jeg er begge studerende, med interesse for ure.
Som studerende rækker forbrugsbudgettet ikke specielt langt, og vi var blevet lidt trætte af kun at læse om ure der syntes uopnåelig.
Da vi ikke kunne finde mange hjemmesider om ure der henvendte sig til unge som os, så måtte vi jo selv starte noget :-)
Svar
#5
Fantastisk grundlag for at starte op! Et forslag kunne måske være at kigge på tilbehør også, altså remme osv.

/insert clever or funny note here\
Svar
#6
(22-05-2016, 11:01 PM)Max Villefrance Skrev: ..........og vi var blevet lidt trætte af kun at læse om ure der syntes uopnåelig. 


Hej.
Du skulle så ha' været med til Holland i går.
Var afsted til en utrolig lukket fest,GTG,  urparty eller hvad vi nu skal kalde det. Så stort bliver det nok aldrig i lille DK.
Lukket og lukket, jo man skulle betale 8€ for at komme ind.... Icon_lol  Så var der tilgengæld frit valg på alle hylder. Lige fra Vintage til sprit nye ure, fra 100€ og op til de mest fantastiske drømme priser, alt var repræsenteret. 
Selv kom jeg til at købe et Atmos, og nårh ja et stykke værktøj, en komplet vælsemaskine, der dog skal have en kærlig hånd. Næsten indtakt med alle knivene, der mangler tre, så der er lidt arbejde de næste måneder med at få den i funktions mulig stand, det skal nok lykkes.
Der vil nok komme lidt billeder af før, under og efter....... Om et års tid, det er noget langsommeligt noget jeg skal i gang med, men spændende.... Icon_smil 

Næste gang er i juli.... Og ja, der er lang vej..... Indtrykkene er dog så store at det ophæver bøvlet med køreturen frem og tilbage, er man et par stykker går det vældig let....
Se mere her: http://www.derikketik.nl/
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#7
(23-05-2016, 09:32 AM)whoa Skrev: Et forslag kunne måske være at kigge på tilbehør også, altså remme osv.

God ide! Den tager jeg med videre. Tak for det! 

Lars, det lyder som et spændende arrangement! Helt sikkert noget man godt kunne lave en god tur ud af. Man skal vist ikke have for mange penge med, hvis man bliver let fristet  Icon_Up
Svar
#8
Hej Max.
Niks, det vil være en dum ide, men det er hele køreturen værd. Udstillingen er så stor at ord kan ikke beskrive den. Man tror ikke på at det kan være så stort. Udstillingerne i Hamborg, som jeg ved der er flere herinde fra der har været på, er vand ved siden af... Icon_smil
Der er simpelthen alt til ure, om ure og selvfølgelig ure i alle afskygninger, fra de mindste armbåndsure, til store tårnursværker, fuldt funktionsdygtige, for dem der vil have sådan et.... Icon_drool Og aldrig den samme udstilling. Hver gang en masse nyt, denne gang så vi utrolig mange punktér apparater, ofte er der måske kun en enkelt eller to, til andre tider myldre det med Speedmaster i alle dets afskygninger. Den ene gang var der EN udstiller der kun havde Patek Philip ure et stykke over to hundrede vil jeg tro, har ikke set dem siden..... men utrolig sjovt at se så mange ure på et sted. For ikke så mange gange siden var der en englænder der var med, som kun gjorde det i Atmos, og det ikke de almindelige, som vi så ofte ser. Næh, det var de komplicerede med flere komplikationer, og langt uden for min økonomi, men bare se og ofte få lov at røre den slags ure... Icon_Up Icon_Up Icon_Up
Kunne jo være at vi skulle se hvor mange vi kunne blive samlet?
Hvis der er int. for at køre derned i flere biler.
/Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#9
Hejsa

Er der nogen herinde der har tænkt sig at tage ned og se den næste udstilling her den 9 juli, som Lars ovenfor taler om.?

Jeg bor selv 45 minutter derfra (I Haag), og kunne meget nemt forestille mig at at besøge den, især hvis der er andre dansketosser :)
Svar
#10
Hej Ultoman.
Forventer at køre derned med ankomst ca kl 10:30 - 11:00
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)