Nyere DJ uden B&P
Citat:Har vi faktuelt bekræftede tilfælde, hvor en køber i god tro har købt f.eks. et stjålent ur på ebay, hvor køber ikke med en smule omtanke kunne have indset, at der var lusk?

God pointe. Hvis man vil handle med hælervarer, så kan det sagtens lade sig gøre. Og som du selv siger, så tror jeg bare ikke det sker de åbenlyse steder, som DBA for eksempel.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
For real tror i på at der ikke sælges hæler vare på feks. DBA,
De er alle vegne også de mest åbenlyse steder.

Jeg har selv været ude og se på en bil via DBA,
hvor der var fusket med stelnummeret Hvorfor var der mon det...

Vil du være sikker (så sikker som du kan blive) så kontakt politiet 
Og få kontrolleret i deres data base der er nogen som "mangler" uret.

Jeg finder altid ud af hvad modellen ligger i med B&P
Og så trækker jeg min. 10% fra på den uden.

På nyere ure ville jeg finde det bemærkelsesværdig hvis B&P ikke er med,
Og generelt undgår jeg det da det også ved videre salg giver flere spørgsmål end svar.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(17-05-2016, 06:58 PM)Stensbjerg Skrev: For real tror i på at der ikke sælges hæler vare på feks. DBA,
De er alle vegne også de mest åbenlyse steder.

Det har jeg heller ikke argumenteret for, at der ikke gør. Men jeg spurgte (med lidt fremhævninger) om vi har bekræftede tilfælde

jeg Skrev:hvor en køber i god tro har købt f.eks. et stjålent ur på ebay, hvor køber ikke med en smule omtanke kunne have indset, at der var lusk

/Bjørn.
Svar
(16-05-2016, 06:55 PM)jacobzimmer Skrev:
Citat:Har vi faktuelt bekræftede tilfælde, hvor en køber i god tro har købt f.eks. et stjålent ur på ebay, hvor køber ikke med en smule omtanke kunne have indset, at der var lusk?

God pointe. Hvis man vil handle med hælervarer, så kan det sagtens lade sig gøre. Og som du selv siger, så tror jeg bare ikke det sker de åbenlyse steder, som DBA for eksempel.

Det var dette som I skrev jeg fandt en smule for naivt,
det er jo som nævnt forholdvis nemt at få at vide om man ejer noget der er stjålet.
(Siger ikke at politiets arkiver giver 100% sikkerhed)

At sidde og snakke "varm" snak og overbevise hinanden om
At man intet har at frygte eller at der er tale om en form for sjov hat beviser intet.

Tag tyren ved hornene og opsøg de databaser hvor svarene findes,
Er det eneste rigtige, hvis man altså ønsker et svar
Svar
Var måske for hurtig til at formulere mig. Selvfølgelig sker det på dba også, men de fleste der søger hæler varer søger ikke de steder, selvom det dukker op. Det har vi også set i flere forbruger programmer med cykler, barnevogne osv.
Men forholder vi os til ure, så er det en brøkdel af de de ure der bliver solgt på dba, vintageure osv. der er hæler varer.

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
[-]
  • matchr4
Svar
Det er store "garantier" du giver Jacob,
Enhver er jo fri til at have deres egen overbevisning.

Jeg er sikker på at DBA, Auktioner og lignende (fyld selv på)
Flyder med hælervare som står opført som fundet under oprydning, dødsbo (fyld selv på)

Det ændre et sensation TV program ikke på.

Faktum er køber du et ur uden B&P af en du ikke kender (i mødes måske endda et neutralt sted)
Så aner du meget lidt om noget omkring hvordan sælger er kommet til uret.

Det eneste du kan gøre er at tjekke serienummeret hos myndighederne,
Så har du gjort hvad du kunne.
[-]
  • whoa
Svar
Ved køb i privathandel handler det for mig altid om først at købe sælger, og dernæst uret. Køber jeg privat kræver jeg altid at der laves en udførlig salgskontrakt med alle urets relevante data, samt data på sælger (inklusive personnummer eller kørekortnummer) samt at sælger på dette dokument indestår for urets ægthed og ærlighed... Så kan jeg altid dokumentere at det er købt i god tro og så er det sælger der har et problem, hvis det senere hen konstateres at der er tale om et stjålet ur.
Svar
(18-05-2016, 06:58 AM)Krüger Skrev: Ved køb i privathandel handler det for mig altid om først at købe sælger, og dernæst uret. Køber jeg privat kræver jeg altid at der laves en udførlig salgskontrakt med alle urets relevante data, samt data på sælger (inklusive personnummer eller kørekortnummer) samt at sælger på dette dokument indestår  for  urets ægthed og ærlighed... Så kan jeg altid dokumentere at det er købt i god tro og så er det sælger der har et problem, hvis det senere hen konstateres at der er tale om et stjålet ur.

Du kan såmænd også selv blive dømt for hæleri alligevel. Hvis prisen og omstændighederne generelt har været for luskede så kan du ikke skrive dig til god tro vha. en nok så god kontrakt.
Svar
(18-05-2016, 07:18 AM)Stinger Skrev:
(18-05-2016, 06:58 AM)Krüger Skrev: Ved køb i privathandel handler det for mig altid om først at købe sælger, og dernæst uret. Køber jeg privat kræver jeg altid at der laves en udførlig salgskontrakt med alle urets relevante data, samt data på sælger (inklusive personnummer eller kørekortnummer) samt at sælger på dette dokument indestår  for  urets ægthed og ærlighed... Så kan jeg altid dokumentere at det er købt i god tro og så er det sælger der har et problem, hvis det senere hen konstateres at der er tale om et stjålet ur.

Du kan såmænd også selv blive dømt for hæleri alligevel. Hvis prisen og omstændighederne generelt har været for luskede så kan du ikke skrive dig til god tro vha. en nok så god kontrakt.

Det er vi ikke uenige om.... Men nu er jeg heldigvis hæderlig og ikke helt hjernedød, så hvis jeg eks fik tilbudt en Sub til 10-15.000 DKK så ville jeg nok hoppe over alligevel..... Man skal selvfølgelig også selv bruge sit hoved og sunde fornuft
Svar
Man kan vel ikke beskyldes for at handle i ond tro hvis uret købes på en aktions side og man kan heller ikke være sikker på at det er den ægte vare. Papirerne garanterer heller ikke for at uret ikke er stjålet. I min tid med egen forretning havde jeg i løbet af et år indbrud 4 gange og hver gang løb tyven med mærkevarerne og garantibeviserne til samme. De blanke beviser kan så bruges til at dokumentere ægtheden af langt dyrere ure. 
P.N.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)