Hvad er tolerancen for +/- tid?
Super gode svar. Tak.

Dejligt at få lidt baggrunds info om hvordan det egentlig fungerer, jeg er jo helt ny Omega ejer.
Det er fuldstændig korrekt, synes jeg, at de mekaniske ure har meget mere sjæl med sig. Mit ur går jo også meget mere præcist når jeg har det på, som jeg beskrev tidligere i indlægget.
(Det bliver bare et gladere ur)

Jeg fik i øvrigt uret til at gå i 49 timer og 47 minutter på ren gang reserve. Det er da totalt i orden Icon_Up (Men det fik jo også lidt travlt med at vise hvad det kunne på reserven)
Svar
Har lige et andet spørgsmål. Icon_smil

Når jeg finjusterer minutviseren så den er synkroniseret med sekundviseren, har jeg lagt mærke til der er lidt friløb mellem frem og tilbage når kronen drejes, det er ikke meget. Er det normalt på et seamaster?
På forhånd mange tak.
Svar
Hvis der ikke er en smule luft mellem tænderne i gearkassen går det helt galt, eller sagt på en anden måde så går det slet ikke  Icon_smil
P.N.
Svar
Hej.
Præcision på ure, er jo en sjov ting.
Lad os nu se forskellen på et almindeligt urværk med et svingningstal på 18000.
Det vil sige det siger tik 18000 gange i timen. Hvilket bliver til 5 tik i sekundet, svarende til 5hz.
Quartzuret svinger normalt med en frekvens på 32768 hz.
Så er det jo bare at se hvad der sker hvis det mekaniske ur mister en hz, kontra hvad sker der hvis quartzuret mister en hz. 
Så kan alle jo godt se at det mekaniske ur mister 20% af sin nøjagtighed, hvor det jo knapt kan regnes i %'er på et quartzur, med mindre vi tager en masse decimaler med efter kommaet.... Icon_e_surprised
Derfor er der så stor forskel på et mekanisk ur og et quartz ur.
Jeg har ganske bevist brugt et svingningstal der i dag oftest ses i vintageur..... Icon_drool

Det pudsige er dog så, at tidligere tiders urmagererfaring fortæller, på et tidspunkt gik man fra de korte penduler til de lange penduler.
Erfaringen fortalte, det lange pendul gik mere præcist end det korte.
Hvilket man på Britsh museum kan se, et ur med to sekund pendul, det er langt, jeg vil ikke her komme ind på pendulberegning, blot konstatere at et 1sekund pendul er lidt under en meter, fordi hvor langt  er et 1 sekund pendul i grunden.... Icon_eek 
Ja, det kommer jo an på, hvor på jorden man er, penduler er ikke lige lange, dette set i forhold til breddegraden.

Det pudsige er at i armbåndsurene er det stik modsat, end det er i, som tidligere beskrevet, pendul-ure, hvilket jo er et stationært ur, som bl.a.  blev brugt til stjerneobservationer. Her er et højt svingningstal = med præcision, dog med undtagelser som Co-axial gangen...

Er man nu blevet interesseret i urenes præcision og historien herom, vil jeg stærkt anbefale et besøg på observatoriet Greenwitch, her kan man blandt andet se, det første præmierede skibskronometer. Der er sket noget siden, i dag går fler tallet faktisk rundt med et ur der opfylder kravene på præcisionen den gang, nemlig et quartzur af den lidt bedre kvalitet.

Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Og præcision kan også opfattes forskelligt Lars. Hvor lang tid går der før en given tidsmåler rammer den eksakte tid igen uden at der stilles på visningen?  Icon_lol Icon_lol
Det kan vi så diskutere når vi ses på søndag.
P.N.
Svar
Jeg er jo ved at blive en hel ekspert i omega med alle jeres gode og fyldestgørende svar. Tak for det! Icon_Up

Nu jeg har jeres kyndige vejledning, kan det så virkelig passe, at der er nogen der kan sælge et latterligt kopiur der ligner fuldstændig den ægte vare, med boks og certifikater osv. Tænker lidt hvor nemt det så ville være for en svindler, at købe skidtet for så at sælge det som ægte.
Fandt det her som ligner mit til forveksling:
http://www.bestfakeswatches.com/omega-re...-2103.html
Svar
De fortæller dog at det ikke er et ægte Omega design men replica og kalder deres hjemmeside "bedste uægte ure".
P.N.
Svar
(06-05-2016, 10:58 AM)P.N. Skrev: De fortæller dog at det ikke er et ægte Omega design men replica og kalder deres hjemmeside "bedste uægte ure".
P.N.

İmage
Her er deres "Flagstore"  Icon_sick

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
[-]
  • Lars
Svar
Ærlighed varer længst  Icon_party
P.N.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)