Elma - Dagens køb
Tænker det hører under vintage!

Ifm. mit hjemmestudie i urmageri har jeg været på udkig efter en rensemaskine, gerne en Elma da man stadig kan få glas, kurve mm. som passer…  Egentlig havde jeg besluttet at slå lidt koldt vand i blodet og lægge lidt til side og så slå til hvis en "lettere defekt" RM 90 skulle dukke op… (nogen af dem bliver solgt billigt fordi der er en fejl med et for kort kabel til motoren, men det kan fikses for en slik.)
En manuel Super Elite som jo fint ville dække mit behov havde jeg også i tankerne men de er i mine øjne lidt for dyre, typisk 3-4.000,- alt efter hvad der er med af kurve… det kan godt være at priser er okay men det er tæt på hvad en ny "kopi" af samme maskine kan købes for på eBay. De er dog næppe i helt samme kvalitet, men alligevel….
For et par dage siden var der så en til salg i Tyskland som endnu ikke var budt ret højt op. Nuvel, den mangler kurv og tilhørende holder samt varmen skulle ikke virke… et varmelegme kan findes til næsten ingen penge og mon ikke elektrikeren selv skulle kunne klare den sag. Derfor valgte jeg at byde på  den og fik den til 85 euro + forsendelse… se det er en fair pris og jeg håber at den lever op til forventningerne… Det er godt nok den skrapede model uden "æguret" men det klarer jeg nok…

İmage
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)