Titanium og Tobacco
Titanium og Tobacco er to Panerai kombinationer, jeg endnu ikke har prøvet. Det ændres der på fra i dag! 

İmage

Denne velholdte PAM 061 er netop landet - og jeg er super glad! Titanium og Tobacco klæder hinanden  Icon_Up Uret er kun lavet i tre serier (C, D og F), og er således ikke et af de Pammies, der ses så ofte. Som på de øvrige historiske modeller er kronen godt beskyttet, uret er vandtæt indtil 300 meter, det er udstyret med safirglas, OP II håndoptræksværk og malet skive.

İmage

Almindeligvis er jeg ikke til Panerais originale remme, men lige netop denne her gør det til topkarakter, da den smukke brune glød yder et godt modspil til Tobacco skiven og Titanium urkassen. Spændet i titanium har små fine detaljer, og selv om det har været let anvendt på en anden rem, er det flot og velholdt. Selve remmen er ubrugt. Lækkert  Icon_cool

İmage

Uret er virkelig behageligt at bære på armen. Det er let, og Tobacco skiven chancerer flot - alt efter lyset.

İmage

Jeg er meget positivt overrasket over, at et ur fra 2000 kan være SÅ flot og velholdt. Selv alle de skarpe detaljer på hornenes bagside er intakte. Det gælder også glasringens inders slibning, der er meget let facet, så det giver et fint modspil til det matte titanium, 

İmage

Vis gerne din Panerai i tråden, og kom med et par ord om, hvorfor du holder af uret. Alle bidrag modtages med glæde!  Icon_Up
De venligste hilsner, John
Svar
Pivlækkert. 

Hvis der nogensinde kommer et panerai i ur kassen her i huset, så er det netop den kombination.

Smukt og klassisk.
Mvh Kim 
Svar
Lækkert indlæg, og lækre billeder som altid.
Er selv på jagt efter Panerai igen, og denne har fået meget opmærksomhed i søgningen!

Det må vel næsten være Halse's gamle?

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Stort tillykke !!! Icon_flag Icon_flag Icon_flag

Det er et super flot ur ! Icon_Up jeg har selv prøvet kombinationen - titanium/tobacco - i det 352 jeg havde engang. Den kombination holder 100%

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Flot ur, lækker rem og super billeder  Icon_smil Icon_party

Stort tillykke Icon_not
Med venlig hilsen

Borgbjerg
Svar
Fedt ur, tillykke med det John. Og flotte fotos :-)
Hvad har du ellers i kassen nu?

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Tillykke med det nyeste i kassen og i en kombination som jeg er helt enig i spiller  Icon_Up Et Panerai gør sig bare godt i titanium og det fremhæver lidt det "tool" jeg føler hænger sammen med mærket. Oveni det er det også min favoritkasse (Luminor) og med et simpelt værk der kan serviceres nemt og hurtigt Icon_smil

Jeg er fan..... Icon_party
Svar
Tillykke med uret, John. Panerai og ti fungerer bare så godt sammen.
İmage
[-]
  • KimT
Svar
Super fedt ur, og som altid fantastiske billeder. Jeg har faktisk haft et par Panerai igennem tiden, i titanium var det en 177, den røg dog videre da den var en kende for stor.

Min svaghed for Panerai har efterfølgende været radiomir modellerne, dem holder jeg rigtig meget af :-)

Jeg har været forbi et par stykker begge i rosegold, først en 439 42mm, og senest og nuværende en 103 40mm vist nedenfor.
İmage

Sendt fra min HTC One med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Tak for Jeres pæne modtagelse!

Det har overrasket mig ved modellen, at de æstetiske virkemidler i bund og grund er de samme som på andre modeller, men at man ved at anvende lidt forskellige materialer, får et meget anderledes udtryk. Ret fascinerende Icon_smil

Jacob, uret har jeg landet i Tyskland. Så vidt jeg ved, har Peter endnu ikke haft en 61´er Icon_blink

Peter, 352´eren er super fed. Den havde jeg faktisk med inde over i mit valg også. Turde dog ikke helt 50´er kassen, så jeg blev ved den historiske Icon_flov

Henrik, i urkassen er der lige nu tre Breitling klokker: GMT 47, Chronospace Auto og Ti Chrono Avenger. En af dem skal "byttes til" Omega af en art - regner jeg med. Ellers har jeg min GS diver, TAG Heuer Chronotimer og en U1. Lidt blandet - som nok skal blandes lidt anderledes Icon_blink

Kim, jeg kan helt og aldeles følge dine tanker! Jeg foretrækker selv de simple OP værker, da de er yderst robuste og billige at holde kørende. Den godt 100 år gamle lommeurs base, som disse værker er bygget over, er jo nærmest at betegne som "værkernes traktorer" Icon_lol

Og TAK for de fine fotos af nogle lækre Pammies sidst i tråden Icon_Up
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: