dødt urforum
Hej. Selvom jeg har oprettet som bruger for ikke så lang tid siden. Men har følt med et par år nu. Og synes på sidste at der ikke sker så meget mere. Savner de gamle god tråde eksempel som dem værksteds gruppe skrev om. Nu var det kun som eksempelvis. Og ønsker alle jer en god påske
Svar
Det kommer og går lidt i perioder, intet nyt under solen hvad det angår.

Når det så er sagt, ja så fornemmer jeg en positiv og opadgående trend i skrivende stund.

Det er klart min overbevisning at mange ønsker denne form (=urforum) da annonymitet er nøgleordet for mange af vores medlemmer :-)

Sendt fra min HTC One med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
[-]
  • Geodoc
Svar
Enig med T.Hansen her - det kommer og går !

Har flere gange oplevet, at der kan være meget stille perioder, hvorefter det pludselig kan eksplodere med aktivitet Icon_smil

Vi har fra tid til anden haft tråde, hvor mulige årsager til de stille perioder både luftes og debatteres - desværre ender den slags tråde alt for ofte i en negativ debat.

Tror ikke man skal tænke så meget over det - folk skriver, når de oplever noget, som de har lyst til at dele Icon_Up
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • dwndler, Smilla, T.Hansen
Svar
Hej davidpi
Jeg kan så meddele dig at værkstedsgruppen lever i bedste velgående, og slås for tiden med et lille problem på 26 mm i længden og en maks diameter på 1,6 mm og tyndeste Ø 0,15 mm
Jeg er ret sikker på at når det "lille problem" er løst, at så kommer der nok et indlæg om projektet, og ja det tager mega lang tid inden det kommer, så tidsramme......ja, lang.... Icon_e_confused  Icon_e_confused  Icon_e_confused

Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

[-]
  • KimT
Svar
Må der gættes?
Balanceaksel til et søkronometer ? Icon_smil
Svar
(27-03-2016, 05:12 PM)Bjørn H. Skrev: Må der gættes?
Balanceaksel til et søkronometer ? Icon_smil
Det er et overordentligt kvalificeret gæt - en eufemisme for: "Ja det må man sandelig sige".

Nedenfor ses en del (bare en flig) af kalamiteten:
İmage
På billedet ses, fra venstre mod højre:
# Plateau for dentantudløser
# Plateau for impulssten
# balanceaksel med plateau for balancemontering, samt skruer
# Cylindrisk balancefjeder (palladium)

En ny balanceaksel var indkøbt. Den overholdt ikke diameteren for montering af plateauerne, og en afdrejning var nødvendig.
Akselen var hård som glas, og splintredes i drejebænken.
En ny balanceaksel er drejet i tamponstål, efter den oprindelige aksels mål.

I det hele taget har "Frøken Kirova" i den grad fortjent sit nye navn "Den kalkede Grav".
Uanset hvor vi har skruet en del af, har der åbenbaret sig nye problemer, i form af mishandling eller fusk.

F.eks. afmontering af balancebroens chaton (den øvre set mod skivesiden), gav anledning til bemærkningerne:
"Hov - Der mangler en skrue. Nej den er knækket".
Løsning af den anden skrue medførte, blot ved en let berøring med skruetrækkeren udtalelsen: "Nå - den var også knækket"
Den ene gevindstump kunne fisket ud; men den anden skal bores ud, og en større skrue fremstilles.

Blot fremstilling af en skrue - i Kirovaens ikke standardiserede størrelser, er et kapitel for sig.
Efter neddrejning af en passende skrue og skæring af nyt gevind, falder spørgsmålet:
"Skal den skrue fremstå med forarbejdningsridser, eller skal den poleres ligesom alle de øvrige?".

Nedenfor ses "deres udsendte" efter 1 times polering af et skruehoved:

İmage
Efter en times polering udtalte jeg, nu kan man næsten ikke se ridserne. (I denne sammenhæng er "hairlines" rene Grand Canyon kratere i forhold til)
Den blev (betinget) godkendt, således: "Ja uden lup og påfaldende lys, kan man næsten ikke se dem".

"Den kalkede grav" har afsløret en ubrudt række af problemer. Men ikke en uendelig række - blot en meget lang (ubrudt) række af problemer.
"Deres udsendte" kan forsikre, Jo vi hygger os dælendundremig i værkstedsgruppen; men tålmodighed er påkrævet  Icon_dontknow

Disclaimer: Deres udsendte har ikke altid trediedags skæg (somme tider er det værre) - Ingen barbermaskiner led overlast ved denne værksteds session.

Med venlig hilsen - Geodoc
[-]
  • Avantismo, cfnissen
Svar
Der blevet jeg glad For at høre at det går godt for værkstedsgruppe. Jeg glæder mig til at læse om jeres færdig produkt Icon_smil
Svar
Den aksel er jo på størrelse med kraftudtrækket på en Ferguson 35 så hvad er problemet  Icon_lol Jeg sidder og makker med en forknoklet AS 5008 hvor der skal fremstilles en spærkegle (stop click) til det automatiske optræk for alarmfunktionen, div. tirettefjedre i datomekanismen m.m.m. 
God arbejdslyst  Icon_smil
Mvh. P.N.
Svar
I skulle klage, jeg er hoppet på det online kursus fra Christian Lass og det er lidt som at pille næse med boksehandsker på her i starten. Men spændende er det. Jeg tænker at når jeg får lidt tid smider jeg også en tråd om det..
Hilsen en helt grøn autodidakt ursmed Icon_head
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Hej Per m.fl.
Ja, ja gu er det et kraftudtræk til en Ferguson, men den er gud døde mig lang, og da der er 2 mm Ø, ja og skal ned på 1 mm de fleste steder, så må du gerne overtage.... Du er jo i den heldige situation, at du sikkert har nogle af de gamle stikler, så hvis du vil af med nogle skal du bare sige til.... Icon_drool  Icon_drool  Icon_drool
De nye guldstikler er stort set ubrugelige til at dreje i tampongstål.
Så bare sig til, så er de afsat.... Icon_smil

Ja Henry, Christian går godt nok til "stålet", og gud nåde trøste dig hvis du ridser værket.... Icon_e_confused  Icon_e_confused  Icon_e_confused
Kan ikke andet end rose ham, det er rigtig godt kursus han har fået op at stå....    Kan kun anbefales.... Icon_smil  Icon_smil  Icon_smil
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)