Jeres vurdering af Datejust lady
#11
Nummer serien er ikke anderledes på damemodellerne, og et ur fra 97 burde have et nummer der starter med W eller T hvis uret har lagt hos forhandleren i en periode, og som du skriver U hvis uret er "frisk fra fad".

Jacob
Svar
#12
(23-03-2016, 01:59 PM)Jacob K Skrev: Nummer serien er ikke anderledes på damemodellerne, og et ur fra 97 burde have et nummer der starter med W eller T hvis uret har lagt hos forhandleren i en periode, og som du skriver U hvis uret er "frisk fra fad".

Jacob

Jeg holder fast i det jeg skrev før... 

1997 er sikkert bare årstallet hvor uret blev solgt fra AD'en, mens certifikatet jo er stemplet på produktions datoen ca. på fabrikken - 9.7 mio serial = 1986/87...
- de gamle certifikater er hul stemplet med serial nummer hvilket ikke kan ændres ved senere salg....

Uret har ligget til salg i 10 år inden det blev solgt....

Og nej - der eksisterer ikke en liste for både dame og herre ure...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#13
Det lyder som et rigtigt godt bud, at det er en der har ligget over en del år og ventet på en køber.
Jeg har kontaktet sælger for at han lige kan dobbeltchecke nummeret, så skal jeg nok opdatere når han svarer.

/Jacob
Svar
#14
(23-03-2016, 01:59 PM)Jacob K Skrev: Nummer serien er ikke anderledes på damemodellerne, og et ur fra 97 burde have et nummer der starter med W eller T hvis uret har lagt hos forhandleren i en periode, og som du skriver U hvis uret er "frisk fra fad".

Jacob

Sorry - Jacob K - jeg troede trådstarter og dig var en og samme person - så bare se bort fra min citering af dit indlæg!

Jeg beklager... 

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#15
(23-03-2016, 02:11 PM)JacobNielsen Skrev: Det lyder som et rigtigt godt bud, at det er en der har ligget over en del år og ventet på en køber.  
Jeg har kontaktet sælger for at han lige kan dobbeltchecke nummeret, så skal jeg nok opdatere når han svarer.

/Jacob

"Mysteriet" er opklaret, sælger havde læst forkert på certifikatet, hvor der står at det er solgt i 1987, så tingene passer sammen.

/Jacob
Svar
#16
Så er der en lille opdatering. Uret blev hentet i går eftermiddag da jeg alligevel var på en tur med jobbet til Düsseldorf. Uret er i ualmindelig pæn stand, det eneste er et lille hak i glasset kl 9, men luppen skal frem for at se det. Lænken er som ny, stemplerne på låsen afslører også at det den er skiftet i forbindelse med service i 1994, og efter standen at dømme har den ligget i en skuffe mere eller mindre lige siden. Forhandleren kan jeg også anbefalde, han var frisk på at handle til en god pris, og var hele vejen igennem hurtig og profesionel i sin kommunikation.
Uret kom med org certifikat, men uden boks, certifikatholder, tags osv, så nu er jagten gået ind på at få er komplet sæt inden det skal gives i gave Icon_smil

Mange tak for alle de gode svar undervejs.

/Jacob
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)