Toldkontrol
#11
Ting fra EU kan også blive tjekket; det har jeg oplevet flere gange, senest med en Mont Blanc pen fra Tyskland og en mobilos fra England. Det er selvfølgelig ikke for at opkræve moms, så jeg undrer mig egentlig. Så burde de vel også tjekke ting fra Nexø eller Tønder?

/Bjørn
Svar
#12
(02-06-2016, 09:36 PM)bjorn_e58 Skrev: Ting fra EU kan også blive tjekket; det har jeg oplevet flere gange, senest med en Mont Blanc pen fra Tyskland og en mobilos fra England. Det er selvfølgelig ikke for at opkræve moms, så jeg undrer mig egentlig. Så burde de vel også tjekke ting fra Nexø eller Tønder?

/Bjørn

Den her oppisket "terroristfrygt" giver de her sjove (?) sidegevinster, br. Bjørn. Det giver bland andet politi retten til at stikke deres næse i alt - åbne breve sendt både fra Nørre Snede og fra andre EU lande.
Resten af grænseoverskridende og uværdigende overvågning sker hovedsageligt elektronisk og vi lægger ikke mærke til det.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#13
Ja, det var en stor fejl, at Grundlovens fædre fik næstsidste sætning med i denne

§ 72
Boligen er ukrænkelig. Husundersøgelser, beslaglæggelse og undersøgelse af breve og andre papirer samt brud på post-, telegraf- og telefonhemmeligheden må, hvor ingen lov hjemler en særegen undtaglse, alene ske efter en retskendelse.

Eller at der i det mindste ikke er nogen, der stopper den alt for udvandede brug af ordet "særegen".

/Bjørn
Svar
#14
Jeg har modtaget 12 - 14 ure uden for EU til Kronometer.dk, og 2 - 3 blev ikke tjekket, men ellers gik de andre igennem på 2 - 4 timer og der kommer 160 kr. gebyr på fast for registrering, + told er ca. 10 % af pakkens værdi.

Private køber oplever det samme rent økonomisk, men her kommer der også moms oveni.

Det tager typisk 4 - 6 dage inden pakken bliver frigivet.

Pakker under 80 kr. bliver ikke momsregistreret, men har hørt om nogle, som alligevel måtte betale 160 kr for registering af at varen var kikket efter af told i Kastrup.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)