Omega Seamaster De Ville
#1
Hej alle 

Jeg er ny på forum og lavede i går et indlæg i en anden gruppe, hvor jeg søgte hjælp til et par gamle Omega Seamaster-ure. Jeg prøver også lige her, så her er indlægget igen:

Jeg er komplet amatør, hvad angår vintage ure. Ikke desto mindre er jeg helt vild med gamle ure, da jeg synes, de er ekstremt flotte og fulde af historie. Jeg er faldet over en auktion med et Omega Seamaster Deville med mekanisk urværk, som jeg kunne tænke mig at bære til mit galla, som er rundt om hjørnet.

Jeg ved godt, at man skal have åbnet uret først, men ser det ellers nogenlunde originalt og pænt ud på vedhæftede billeder? Og ydermere: hvornår er uret mon fra? Er prisen fair?

Jeg venter med at byde, indtil jeg hører jeres svar. Og skulle jeg ende med at købe uret, vil jeg slå et smut forbi en urmager, før jeg tager uret i brug. Så kan jeg få endelig vished om dette mesterværk.  Icon_lol
İmage

Derudover er der også følgende ur, som dog ser ud til at være ramt af rust. Er det til at komme af med rust igen til rimelige penge?
İmage

Hvad ville en istandsættelse af de to ure umiddelbart koste?

Mvh.
Svar
#2
Hej og velkommen til,

I begge ure ligger der et håndoptræksværk enten cal. 611 eller 613 og ref. nr. er med stor sandsynlighed 136.020.
Min personlige erfaring (i form af sælger af disse og lignende ure) er, at folk går efter skiver der er i pæn stand når det kommer til Seamaster De Ville ure sandsynligvis da disse er såkaldte dress ure og fordi fleste rookies har et anstrangt forhold til patina, no ofence Icon_blink
Andet ur ( i stål) er ikke rustet. Det er blot snavs og kan fjernes. 
Service af ure vil koste ca. 1500kr. plus evt. Reservedele (nyt glas, krone eller dele af værket).
Og mit kvalificeret gæt ang. årgang er midt til slut 60'erne.