Panerai bagkasser...
#1
Vendte mit nyindkøb om for at studere bagkassen.
Bemærkede, at den sidder lidt "skævt" ift urets kasse. Bagkassens tekst er således ca 5 min off ift urets kasse.
Jeg gik på nettet og konstaterede at alle de bagkasser jeg kunne finde billeder af, også er "off-sync", og nogle endda meget mere end min.



Det fik mig til at tænke, om det generelt er sådan, at Pam bagkasser bare sidder, som de nu gør, eller om der er nogen/nogle at jer som har bagkasser, som sidder "rigtigt"?


/SK
/SK
Svar
#2
samme ting som med rolex-kronen på optrækskronen - - Icon_lol
rent tilfælde - bagkassen bliver lasergraveret før den bliver monteret - lev med det!
Btw. vær glad for de ikke har stavet forkert Icon_rul  Steeel - remember?
[-]
  • Sub-erman
Svar
#3
(28-02-2016, 06:24 PM)Bjørn H. Skrev: Btw. vær glad for de ikke har stavet forkert Icon_rul  Steeel - remember?

Ja, det var sgu lidt sjovt Icon_e_biggrin1


On topic, så er det som Bjørn skriver temmelig tilfældigt ligesom med logoerne på kronerne.
Herunder er et billede af bagkassen på mit eneste nuværende Panerai, hvor du kan se at den også er lidt "forskudt"

İmage
Svar
#4
Ja stavefejl, billige ubehandlede unitas værker (som de hårdt presset tilbyder at skifte) samt "klik" bagkasser og springbars på deres nyeste dykkerure. 

Panerai er efterhånden ved at være et ekstremt tarveligt mærke. Ingen fornyelse, alle modeller er næsten ens varianter over Rad eller Lum kassen og autensiteten i mærkets historie forsvinder hurtigt. Det tidligere så aktive (læs: rabiate) samlermiljø svinder hurtigt. 

Alle urmærker er i et eller andet omfang en cashcow. Ved Panerai er det efterhånden bare tåkrummende åbenlyst at mærket er intet andet
Svar
#5
Dejligt konstruktivt indlæg, Stinger. Kan ikke helt se, hvor du vil hen med det? Få nogle panerister op i det røde felt?
Svar
#6
(23-03-2016, 11:45 AM)Sociologen Skrev: Dejligt konstruktivt indlæg, Stinger. Kan ikke helt se, hvor du vil hen med det? Få nogle panerister op i det røde felt?


Tror skam blot at jeg blev en smule tændt af påmindelsen om stavefejlen. Et klokkeklart eksempel på den sløsethed Panerai er begyndt at fremvise. Mærket er stadigvæk stærkt rent PR mæssigt og for en lægmand er mine sure opstød irrelevante. Men som "tidligere" hardcore Paneristi får jeg lidt ondt i maven af den kurs samt mangel på autentisk engagement som mærket er ved at tage. De har travlt med at vende ryggen til de ægte rå historiske værdier og samlermiljøet, at de snubler og laver pinlige fodfejl i farten mod at blive et high class fashion- og statementur. Et ur for dem som gerne vil føle historiens vingesus men ikke heeeelt har tid til af sætte sig ind i det.
Svar
#7
(28-02-2016, 06:24 PM)Bjørn H. Skrev: samme ting som med rolex-kronen på optrækskronen - - Icon_lol
rent tilfælde - bagkassen bliver lasergraveret før den bliver monteret - lev med det!
Btw. vær glad for de ikke har stavet forkert Icon_rul  Steeel - remember?

Hehe og dog, var det nu stavet forkert kunne det måske gå hen og blive et rent samler objekt (Rolex ligende tilstande)  Icon_drool
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#8
Der var stavet forkert på det pågældende Panerai Icon_e_wink
Svar
#9
Lidt læsning om det https://monochrome-watches.com/what-woul...nvestment/
Svar
#10
(23-03-2016, 05:31 PM)KimT Skrev: Der var stavet forkert på det pågældende Panerai Icon_e_wink

Haha okay Icon_e_biggrin1
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)