Børstning af urkasse
#1
Hej

Er der nogen, som har erfaring med at få børstet en blankpoleret urkasse? Uret skal naturligvis skilles ad, så det er selvfølgelig et job, hvori der skal indgå urmagerkompetencer.


Jeg ved, at der i USA er flere værksteder, der tilbyder børstning, sandblæsning og mange andre former for "mods". Har vi noget tilsvarende herhjemme (i god kvalitet vel at mærke)?

M.v.h. Thomas
Svar
#2
Der er helt sikkert flere muligheder, men jeg har ikke personligt erfaring med nogle. Stod jeg med disse tanker, ville jeg starte med en god urmager som jeg tror vil kunne hjælpe. Hvis ikke jeg husker fejl er du fra Jylland og så ville jeg tage en snak med Peter nede hos Halse i Horsens.
Svar
#3
Ja den er god nok. Der er kun en god halv time ned til Halse, og tænker også, at det kunne være et godt bud, takker Icon_Up
Svar
#4
En omega solpolering mener jeg ikke kan gøres i dk da det kræver en speciel maskine
Jeg havde kontakt til en i Tyskland for mange år siden (har ikke hans kontaktoplysninger mere) som kun det.
Men hvis jeg tager fejl og der er nogen i dk - så er jeg også interesseret.

Loncar


Sent from my iPhone using Tapatalk
Icon_+1
Svar
#5
Der er en svensker på ttt og tz uk , som kalder sig Mcgyver. Han kan lave rigtig meget. Har dog ikke selv fået lavet noget - endnu.
Søren
Svar
#6
Tak for tippet Icon_Up
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: