33684
#11
Det er Baun's skyld det hele. Det var jo ham, der i sin signatur skrev "skift ur, når du skifter sko". Og nu, hvor vi så virkelig skriver om sko (godt nok i off topic - det behøver du jo ikke at læse, Willy), så er Baun og hans store viden om vintage Omega næsten forsvundet. Knock, knock - er du her stadig, Baun?

/Bjørn.
Svar
#12
Valget af sko er jo det vigtigste i forbindelse med udsendelse af signaler gennem påklædning og tilbehør.
Man kan jo trods alt godt klare sig uden ur... nå,,nej..
/
Kristen

Skodebatten.... nu med ur!
Svar
#13
(25-02-2016, 10:00 AM)DangerJoe Skrev: Der er dem, som synes et par træsko er lækre, og så er der dem, som synes et par designer sneaks er lækre  Icon_blink

Kære FarligtJeppe og andre gummiskointeresserede: Først lidt horologiske præsentationer og så bag efter snak om træsko. Så har man lissom mere at hænge sin lynende begavet ironi op i...  Icon_blink  
Faktisk, det var jo det Willy (som bliver unødvendigt jordet, uanset hvad han skriver) fokuserede i sit indlæg. Dvs. protest mod manglen af indlæg med horologiske indehold og mængden af OT stuff - så som sneakers og uinteressante "ih&oh hvor er dit nyindkøbte ur bare sprød" indlæg.
Urforum er ikke Facebook og på trods af at jeg selv har intet mod OT-stads, har jeg dog en ønske om at det altid spirer fra noget man kan kalde et horologisk indlæg.  
"Start med dig selv. Du har flere gange sagt at du har læst mange spændende artikler. Del dem herinde." skriver den gode Avantismo og jeg undrer mig pga. at Willy er en af de få som har prøvet flere gange netop at starte horologiske tråde.

Når deltagelsen her bliver tyndet ud og debat mangler overtager løbesko og personlige idiosynkrasier scenen.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#14
(25-02-2016, 11:56 AM)TioMalo Skrev:
(25-02-2016, 10:00 AM)DangerJoe Skrev: Der er dem, som synes et par træsko er lækre, og så er der dem, som synes et par designer sneaks er lækre  Icon_blink

Kære FarligtJeppe og andre gummiskointeresserede: Først lidt horologiske præsentationer og så bag efter snak om træsko. Så har man lissom mere at hænge sin lynende begavet ironi op i...  Icon_blink  
Faktisk, det var jo det Willy (som bliver unødvendigt jordet, uanset hvad han skriver) fokuserede i sit indlæg. Dvs. protest mod manglen af indlæg med horologiske indehold og mængden af OT stuff - så som sneakers og uinteressante "ih&oh hvor er dit nyindkøbte ur bare sprød" indlæg.
Urforum er ikke Facebook og på trods af at jeg selv har intet mod OT-stads, har jeg dog en ønske om at det altid spirer fra noget man kan kalde et horologisk indlæg.  
"Start med dig selv. Du har flere gange sagt at du har læst mange spændende artikler. Del dem herinde." skriver den gode Avantismo og jeg undrer mig pga. at Willy er en af de få som har prøvet flere gange netop at starte horologiske tråde.

Når deltagelsen her bliver tyndet ud og debat mangler overtager løbesko og personlige idiosynkrasier scenen.

Mvh. John


Selvfølgelig har man det - Men, når den kære Willy brokker sig over, at folk bruger mere tid, på et sub-forum, ift. hovedemnet, som vi alle ved, omhandler ure - Så forstår jeg ikke det sure opstød. Hvis min nabo ligger nøgen i hans have, så behøver jeg jo ikke kigge over hækken?

- Og jeg gætter på baselworld nok skal sætte gang i de horologiske tråde igen.

Forsat god dag.
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
#15
Denne tråd og måske mit svar er egentligt helt overflødigt.
Debatten her på forummet har nok forandret sig gennem årene, i og med at flere er kommet med på interessen for ure,
i forhold til starten hvor den var mere nørdet.

Forummet har vel fundet sit eget leje og 'tilbyder' det som hovedpartnen ønsker at læse/skrive om.
[-]
  • Claus Tukjær, kana
Svar
#16
(25-02-2016, 09:01 AM)Avantismo Skrev: Æv. Nu troede jeg lige at jeg skulle læse om et sjælden caliber eller en anden hemmelig sag.

Og så var det bare en fis i en hornlygte.

Folk bruger vel dette forum som de selv har lyst. Det er ikke en negativ ting.

At folk med stor urviden og dyb teknisk indsigt slet ikke deltager aktivt på forummet kan ikke ophidse mig.

Jeg ville med glæde læse alle de indlæg. Men de "kloge" folk udebliver åbenbart.

Sådan er det bare.

Jeg vil fortsat skrive "Fedt ur og tillykke med dine nye seje sneakers". D

Desuden vil jeg blive ved med at flashe billeder af mine 8-9 faste ure. 

Jeg er ikke urhandler og derfor er de ure jeg har i min line urkasse, mine helt egne personlige ure. 

Udvalgt efter flere års research og opsparing. 

Og det er meget begrænset hvor meget horolistisk suppe man kan koge på et 6R15 Seiko basisværk.

-

Start med dig selv. Du har flere gange sagt at du har læst mange spændende artikler. Del dem herinde.

Jeg vil da opfordre dig selv til at komme med en masse spændende indlæg, som jeg vil læse med stor fornøjelse.

Og det kunne jo så afstedkomme, at nogle andre personer fik gang i tastaturet.
I have written more on this site,than you ever have my friend.When did you last write something interesting about watches? You like to comment on what others write,but contribute nothing but personal attacks on those that do.You are a born follower of others,without any real meaning of your own.What you mean about watches would bore most people to death.I have up to now never read anything interesting from your hand,except negative comments about people who happen to disagree with you.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#17
Og så skete der lige netop dét, som på den ene side var forudsigeligt, men på den anden side for alt i verden ikke må ske !!

Har vi virkeligt så store egoer, at vi ikke kan have en tråd som denne, uden at den SKAL ende i personfnidder !!

Min påstand skal være, at det ikke så meget er tråde med sko, billeder af "dagens ur" og velmente skulderklap i form af "lækkert ur" og "tillykke med det nye ur", der er årsagen til, at mange af de gamle vidende medlemmer herinde holder sig væk (Baun, Geodoc, Hannover, Mads Gjødesen, osv. osv. osv. - listen er lang !) - årsagen er mere sandsynligt netop dette, at vi tilsyneladende ikke kan være uenige herinde, uden at det skal give sig udslag i personlige slagsmål og mudderkastning !!  Icon_head  Icon_head

Så længe det forholder sig sådan, så kommer forum ikke videre !!  Icon_computer
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#18
(25-02-2016, 12:32 PM)DangerJoe Skrev:
(25-02-2016, 11:56 AM)TioMalo Skrev:
(25-02-2016, 10:00 AM)DangerJoe Skrev: Der er dem, som synes et par træsko er lækre, og så er der dem, som synes et par designer sneaks er lækre  Icon_blink

Kære FarligtJeppe og andre gummiskointeresserede: Først lidt horologiske præsentationer og så bag efter snak om træsko. Så har man lissom mere at hænge sin lynende begavet ironi op i...  Icon_blink  
Faktisk, det var jo det Willy (som bliver unødvendigt jordet, uanset hvad han skriver) fokuserede i sit indlæg. Dvs. protest mod manglen af indlæg med horologiske indehold og mængden af OT stuff - så som sneakers og uinteressante "ih&oh hvor er dit nyindkøbte ur bare sprød" indlæg.
Urforum er ikke Facebook og på trods af at jeg selv har intet mod OT-stads, har jeg dog en ønske om at det altid spirer fra noget man kan kalde et horologisk indlæg.  
"Start med dig selv. Du har flere gange sagt at du har læst mange spændende artikler. Del dem herinde." skriver den gode Avantismo og jeg undrer mig pga. at Willy er en af de få som har prøvet flere gange netop at starte horologiske tråde.

Når deltagelsen her bliver tyndet ud og debat mangler overtager løbesko og personlige idiosynkrasier scenen.

Mvh. John


Selvfølgelig har man det - Men, når den kære Willy brokker sig over, at folk bruger mere tid, på et sub-forum, ift. hovedemnet, som vi alle ved, omhandler ure - Så forstår jeg ikke det sure opstød. Hvis min nabo ligger nøgen i hans have, så behøver jeg jo ikke kigge over hækken?

- Og jeg gætter på baselworld nok skal sætte gang i de horologiske tråde igen.

Forsat god dag.
Baselworld are you kidding or what?And dear Willy is not just complaining.I am trying to get more people to write about watches.Lets have a few more people writing about their own watches,and their experience with them.There may be a lot of people who only have the pathetic interest in putting me down.But someone must like me ,because more people read me than anyone else on this site.But i am getting tired of being one of the few that contribute in entertaining others.All i have to do is say that Lange is better than Patek,and i break another record.Then all the great writers come out of the woodwork,to try to prove me wrong.I find this very amusing.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#19
Jeg ved snart ikke hvad der er "værst" dem der skriver om sko, eller dem der skriver om "dem der skriver om sko".

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
#20
(25-02-2016, 02:37 PM)tg Skrev: Jeg ved snart ikke hvad der er "værst" dem der skriver om sko, eller dem der skriver om "dem der skriver om sko".

Sendt fra min E5823 med Tapatalk

Helt klart den der skriver om sko. Icon_sleep
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)