L-dials
Hej alle

De fleste herinde kender jo nok forskellen på T-dials og L-dials i Panerai, men for så vidt også i andre mærker som Rolex etc. Nu har jeg tidligere haft et Explorer II refnr. 16570 samt et ketmit, og der var timemarkeringerne samt tallene på urskiven langt mere hvide end hvad det er tilfældet på mit nuværende Pam1b fra 1999. Mit første Panerai i øvrigt.

Det skal dog siges at mit Pam1b er med L SWISS L, men alligevel synes jeg timemarkeringerne og tallene på urskiven er langt mere gullige/cremefarvede end hvide. I weekenden sammenlignede jeg farven med både et nyere Sub samt IWC, og her blev vi alle enige om, at forskellen var markant. (og det var endda før vi fik åbnet for rødvinen Icon_blink ). 

Jeg har forsøgt at tage de bedste billeder muligt med min Iphone 6. 

Så er spørgsmålet:
1: Er timemarkeringerne samt tallene på urskiven på et Pam bare generelt en smule mere gullige/cremefarvede i farven end et Rolex, IWC etc?
2: Kan en L-dial gå hen og få en smule patina med tiden?
Svar
İmageİmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
1. Ja. Der er klart forskel i materiale osv.
2. Er i tvivl :D

If you ain't using it, you abusing it!
Svar
1: Der er nok forskel på lumen fra det ene mærke til det andet.
2: Luminova patinerer ikke.
Svar
Hej Jacob. Tak for svar :)

Mht. der er forskel i materialevalg? Mener du så de forskellige mærker har deres egen form for super luminova?

Svar
(15-02-2016, 11:08 PM)Lars Rasmussen Skrev: Hej Jacob. Tak for svar :)

Mht. der er forskel i materialevalg? Mener du så de forskellige mærker har deres egen form for super luminova?

Ja ! Man kan købe Super Luminova i alle regnbuens farver og i forskellige hvide og off white nuancer hvoraf nogle imiterer patineret Tritium (faux patina).

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
@John

Ja det har du selvfølgelig ret i, men jeg tænker ikke, at det var noget Pam gjorde i 1999?

Men svaret er jo nok bare, at der er en smule farveforskel fra starten af.

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)