North Flag
#11
Jeg kan nu heller ikke rigtig lide det: Timeviserens pil peger(!) hen i retning af Omega, den gule farve minder lidt om en IWC diver, og kassen er, som andre skriver, ret grov. Nå - heldigvis er smag og behag individuelt.

/Bjørn.
Svar
#12
(10-02-2016, 11:18 AM)Jens Skrev: Jeg synes for så vidt, at det er et ret fint ur, men det har slet ikke karakter af, at være et dyrt kvalitetsur.  Det ser ud som om, det er bygget af Legoklodser, hvilket ikke nødvendigvis er skidt, men ikke noget, jeg specielt efterspørger i et ur til +20K.
Gangreserve er cool, men jeg synes, at fx Panerai har fat i noget af det rigtige, når de har visningen BAG på uret.

Synes også tallene er for store og "karikerede" til at det er et ur jeg vil tage rigtigt alvorligt, som et luksusur. Hvis det var et Swatch ur (altså i den prisklasse) ville jeg elske det som sommerferieur Icon_flag

mvh jens

Smag og behag Icon_smil 
Sjov sammenligning med Panerai, som også har meget store tal på skiven og grove urkasser med 'Lego' opbygning, specielt omkring kronen Icon_lol
[-]
  • whoa
Svar
#13
For mig at se et fint ur! Klassisk med den gule farve som oppifter!
Svar
#14
Jeg synes nu også den er lækker nok!

Dog ville jeg hellere nappe den nye opgraderede Pelagos ref. 25600 med samme værk!

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#15
(10-02-2016, 01:25 PM)Clock Skrev:
(10-02-2016, 11:18 AM)Jens Skrev: Jeg synes for så vidt, at det er et ret fint ur, men det har slet ikke karakter af, at være et dyrt kvalitetsur.  Det ser ud som om, det er bygget af Legoklodser, hvilket ikke nødvendigvis er skidt, men ikke noget, jeg specielt efterspørger i et ur til +20K.
Gangreserve er cool, men jeg synes, at fx Panerai har fat i noget af det rigtige, når de har visningen BAG på uret.

Synes også tallene er for store og "karikerede" til at det er et ur jeg vil tage rigtigt alvorligt, som et luksusur. Hvis det var et Swatch ur (altså i den prisklasse) ville jeg elske det som sommerferieur Icon_flag

mvh jens

Smag og behag Icon_smil 
Sjov sammenligning med Panerai, som også har meget store tal på skiven og grove urkasser med 'Lego' opbygning, specielt omkring kronen Icon_lol

Men nu er Panerai jo også et stort ur, hvor indeksene passer til. Især pga. historien (de store indeks er for bedre visualitet under dykning).
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#16
Det rammer ikke..:Den der PR indikator er en torn i øjet og jeg syntes bare generelt at uret er uharmonisk på en eller anden måde...
Svar
#17
Wink 
Når man nu spørger om et Tudor ur her i Rolex/Tudor forum, kan jeg godt fornemme at det primært er Rolex folket som svarer Icon_lol
Svar
#18
Ha ha, ja der er nok mange der foretrækker Rolex. Personligt vil jeg dog gerne pointere at på trods af at dette ur ikke er min favorit (sammen med Fastrider), så synes jeg Tudor gør det fantastisk for tiden Icon_smil
Svar
#19
(10-02-2016, 01:51 PM)jacobzimmer Skrev:
(10-02-2016, 01:25 PM)Clock Skrev:
(10-02-2016, 11:18 AM)Jens Skrev: Jeg synes for så vidt, at det er et ret fint ur, men det har slet ikke karakter af, at være et dyrt kvalitetsur.  Det ser ud som om, det er bygget af Legoklodser, hvilket ikke nødvendigvis er skidt, men ikke noget, jeg specielt efterspørger i et ur til +20K.
Gangreserve er cool, men jeg synes, at fx Panerai har fat i noget af det rigtige, når de har visningen BAG på uret.

Synes også tallene er for store og "karikerede" til at det er et ur jeg vil tage rigtigt alvorligt, som et luksusur. Hvis det var et Swatch ur (altså i den prisklasse) ville jeg elske det som sommerferieur Icon_flag

mvh jens

Smag og behag Icon_smil 
Sjov sammenligning med Panerai, som også har meget store tal på skiven og grove urkasser med 'Lego' opbygning, specielt omkring kronen Icon_lol

Men nu er Panerai jo også et stort ur, hvor indeksene passer til. Især pga. historien (de store indeks er for bedre visualitet under dykning).


Panerai har nix & nada med dykning at gøre i dag. Med mangel af unidirektionelt lynette er uret lige så egnet for undervandsbrug som et vækkeur pakket i vandbeskyttende plastikpose. Jeg er dykker (instruktør) men har aldrig, aldrig set et Panerai på håndleden af en dykker (velvidende at Submersible kunne gøre det). Jeg ved at uret blev i 30´ene og 40´ene brugt som "dykkerur" af italienske og tyske tidlige "frømænd" og that´s it. Nok for at spinde nostalgiske saltvandsduftende reklameindslag. Og naturligt, uret er vandtæt ned til 300m.

Kan man så ligne North Flags (meget Rolex Explorer-inspireret) design eller ej, viser det any time baghjul for et Pam, specielt dem fra før in-house, som med et standard Unitas værk i maven og med aparte og klodset industriel design som gør det når man over en latte skal gøre sig lidt mere maskulin og spændende end hunkønsvæsener nu generelt finder en blegfed revisor, prøvede at retfærdiggøre sig for en astronomisk pris (netop, astronomisk i forhold til det, et Pam rent faktuelt er) Icon_blink
Jeg undskylder den smerte og svie min udtalelse har forårsaget panerister og revisorer Icon_blink

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • whoa
Svar
#20
(11-02-2016, 11:50 AM)TioMalo Skrev:
(10-02-2016, 01:51 PM)jacobzimmer Skrev:
(10-02-2016, 01:25 PM)Clock Skrev:
(10-02-2016, 11:18 AM)Jens Skrev: Jeg synes for så vidt, at det er et ret fint ur, men det har slet ikke karakter af, at være et dyrt kvalitetsur.  Det ser ud som om, det er bygget af Legoklodser, hvilket ikke nødvendigvis er skidt, men ikke noget, jeg specielt efterspørger i et ur til +20K.
Gangreserve er cool, men jeg synes, at fx Panerai har fat i noget af det rigtige, når de har visningen BAG på uret.

Synes også tallene er for store og "karikerede" til at det er et ur jeg vil tage rigtigt alvorligt, som et luksusur. Hvis det var et Swatch ur (altså i den prisklasse) ville jeg elske det som sommerferieur Icon_flag

mvh jens

Smag og behag Icon_smil 
Sjov sammenligning med Panerai, som også har meget store tal på skiven og grove urkasser med 'Lego' opbygning, specielt omkring kronen Icon_lol

Men nu er Panerai jo også et stort ur, hvor indeksene passer til. Især pga. historien (de store indeks er for bedre visualitet under dykning).


Panerai har nix & nada med dykning at gøre i dag. Med mangel af unidirektionelt lynette er uret lige så egnet for undervandsbrug som et vækkeur pakket i vandbeskyttende plastikpose. Jeg er dykker (instruktør) men har aldrig, aldrig set et Panerai på håndleden af en dykker (velvidende at Submersible kunne gøre det). Jeg ved at uret blev i 30´ene og 40´ene brugt som "dykkerur" af italienske og tyske tidlige "frømænd" og that´s it. Nok for at spinde nostalgiske saltvandsduftende reklameindslag. Og naturligt, uret er vandtæt ned til 300m.

Kan man så ligne North Flags (meget Rolex Explorer-inspireret) design eller ej, viser det any time baghjul for et Pam, specielt dem fra før in-house, som med et standard Unitas værk i maven og med aparte og klodset industriel design som gør det når man over en latte skal gøre sig lidt mere maskulin og spændende end hunkønsvæsener nu generelt finder en blegfed revisor, prøvede at retfærdiggøre sig for en astronomisk pris (netop, astronomisk i forhold til det, et Pam rent faktuelt er) Icon_blink
Jeg undskylder den smerte og svie min udtalelse har forårsaget panerister og revisorer Icon_blink

Mvh. John

Har heller ikke påstået at de nuværende ure har noget med dykning at gøre, men som i andre tråde, har jeg givet udtryk for at Panerai ikke er definitionen af 'value for money'. Og du har helt ret, deres tilknytning til dykning i 30'erne, 40'erne og 50'erne er det jo bare det de spiller videre på i dag. Men det kan jeg godt lide, fordi så er der faktisk noget der ligger til grund for designet. At det så ikke er hvad de bliver brugt til i dag, er en anden sag.

Og angående dykning, så er min onkel også ihærdig fritidsdykker, og flere af hans venner. Da jeg spurgte ham om der var nogen der dykkede med mekaniske ure, svarede han nej. Han har i de 8 år han har dykket, aldrig set et mekanisk ur. Så det gør sig vidst ikke kun gældende for Panerai ;)
If you ain't using it, you abusing it!
[-]
  • MF
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)